• Äldre 30 Sep 17:47
    5619 visningar
    21 svar
    21
    5619

    Min son är en looser

    Även fast det tar emot så måste man se sanningen i vitögat. När jag fick höra att min son hade under sin semester bara suttit vid datorn och nästintill aldrig gått ut slog det mig att han är en "looser". Det var som att det sista hoppet inom bara pyste ur.
    Han har aldrig varit på några fester, aldrig haft flickvän och hans sociala umgänge sträcker väl sig till hans bror och kanske någon kollega. Jag känner att detta är mitt fel.

    Det hela började på högstadiet när han började åka moped. Jag som själv har varit i den åldern ville inte att han skulle vara med om det jag var med om, så jag satte tiderna att han skulle vara hemma 22.30 på helger och vardagar fick han inte vara ute efter middagen (man har faktiskt läxor i skolan), det skulle vara släckt och tyst efter 21.30 och att han absolut inte fick dricka alkohol innan han var 18. Dessa tider höll vi under högstadiet och gymnasiet med vissa undantag på högtider, som valborg, nyår osv.

    Nu i efterhand känns det som att det hade varit bättre med lite kaos, bråk snefylla, ja vad fasiken som helst egentligen än att ha en förstfödding som bara sitter inne, spelar dator och aldrig umgås med någon.

    vad ska jag göra, är det mitt fel, någon som känner igen sig?

  • Svar på tråden Min son är en looser
  • Anonym (fanta­sten)
    Äldre 30 Sep 17:52
    #1

    Hur kan du fråga om någon kan känna igen sig??? Släckt och tyst efter 21.30??

  • Anonym (med bröd)
    Äldre 30 Sep 17:53
    #2
    hasse57 skrev 2014-09-30 17:47:23 följande:

    Även fast det tar emot så måste man se sanningen i vitögat. När jag fick höra att min son hade under sin semester bara suttit vid datorn och nästintill aldrig gått ut slog det mig att han är en "looser". Det var som att det sista hoppet inom bara pyste ur.
    Han har aldrig varit på några fester, aldrig haft flickvän och hans sociala umgänge sträcker väl sig till hans bror och kanske någon kollega. Jag känner att detta är mitt fel.

    Det hela började på högstadiet när han började åka moped. Jag som själv har varit i den åldern ville inte att han skulle vara med om det jag var med om, så jag satte tiderna att han skulle vara hemma 22.30 på helger och vardagar fick han inte vara ute efter middagen (man har faktiskt läxor i skolan), det skulle vara släckt och tyst efter 21.30 och att han absolut inte fick dricka alkohol innan han var 18. Dessa tider höll vi under högstadiet och gymnasiet med vissa undantag på högtider, som valborg, nyår osv.

    Nu i efterhand känns det som att det hade varit bättre med lite kaos, bråk snefylla, ja vad fasiken som helst egentligen än att ha en förstfödding som bara sitter inne, spelar dator och aldrig umgås med någon.

    vad ska jag göra, är det mitt fel, någon som känner igen sig?


    köp en gasolgrill Hasse...
  • Äldre 30 Sep 17:55
    #3

    Och av alla de med normala, fylla och bråk så hamnar några snett. Med droger och annat. Så Ts var glad att han är skötsam.

  • Äldre 30 Sep 18:00
    #4
    Anonym (fantasten) skrev 2014-09-30 17:52:59 följande:

    Hur kan du fråga om någon kan känna igen sig??? Släckt och tyst efter 21.30??


    Jag började jobba 4 eller 3 på morgonen. Vilket betydde att jag fick lov att gå upp 3 eller 2...
  • Äldre 30 Sep 18:01
    #5

    Stackars kille att ha dig som pappa...det är ju inget fel på honom. Måste han ha tjej och supa för att passa dig. Helt sinneslött.

  • Anonym (fanta­sten)
    Äldre 30 Sep 18:08
    #6
    hasse57 skrev 2014-09-30 18:00:45 följande:
    Jag började jobba 4 eller 3 på morgonen. Vilket betydde att jag fick lov att gå upp 3 eller 2...
    Och för det ska alla lida??? Räcker det inte att du fick göra det???
    Återigen, hur kan du ställa frågan om någon annan känner igen sig?
  • LunaLo­vegood
    Äldre 30 Sep 18:09
    #7

    Varannan kille/ung man lever ju nästan hela sina liv framför datorn idag. Han har åtminstone ett jobb din son!
    Är han inte intresserad av att festa eller ha flickvän så ska han ju inte festa eller skaffa flickvän heller.

    Jag är uppvuxen med att man äter middag kl 16 så att han inte fick gå ut efter det låter väldigt extremt. Men ni kanske åt middag senare som många verkar göra.

  • Anonym (nanan­a)
    Äldre 30 Sep 18:15
    #8

    Jag är uppvuxen i ett hem som var mycket mindre strikt än ditt och här sitter alla vid datorn större delen av dygnet, vänder på dygnet etc. Båda mina bröder är spelberoende och klarar inte att vara borta från datorn någon längre stund (inte ens när någon fyller år eller på julafton etc).

  • Äldre 30 Sep 18:21
    #9
    Anonym (fantasten) skrev 2014-09-30 18:08:15 följande:
    Och för det ska alla lida??? Räcker det inte att du fick göra det???
    Återigen, hur kan du ställa frågan om någon annan känner igen sig?
    Om jag inte fick sova så kunde jag inte jobba. utan jobb blir det inga pengar att betala mat och räkningar med. Det i sin tur leder till att betydligt fler får "lida".
    LunaLovegood skrev 2014-09-30 18:09:37 följande:

    Varannan kille/ung man lever ju nästan hela sina liv framför datorn idag. Han har åtminstone ett jobb din son!
    Är han inte intresserad av att festa eller ha flickvän så ska han ju inte festa eller skaffa flickvän heller.

    Jag är uppvuxen med att man äter middag kl 16 så att han inte fick gå ut efter det låter väldigt extremt. Men ni kanske åt middag senare som många verkar göra.


    Grejen är den att han under gymnasiet frågade om han kunde få vara på "skolfester" etc. Jag sa då att han var för det och när han avr 18 skulle han hem till 21.30 för jag måste sova. Jag är väl mest rädd för att jag har dödat hans gnista så att säga.
  • Äldre 30 Sep 18:23
    #10
    Anonym (nanana) skrev 2014-09-30 18:15:50 följande:

    Jag är uppvuxen i ett hem som var mycket mindre strikt än ditt och här sitter alla vid datorn större delen av dygnet, vänder på dygnet etc. Båda mina bröder är spelberoende och klarar inte att vara borta från datorn någon längre stund (inte ens när någon fyller år eller på julafton etc).


    Okej det var ju tråkigt. Men fallet med son så tror jag inte han är spelberoende. Jag tror snarare han flyr in i spelvärlden för att få dagarna att gå. Han ser sin dator som sin kompis.
Svar på tråden Min son är en looser