• missHallward

    Tjejer! Hur reagerar ni när en tjej raggar på er?

    Som rubriken lyder, så vill jag veta hur det är att ragga på tjejer som tjej. 
    Jag är 19 år gammal och lesbisk. Är väldigt feminin, så jag syns inte på någons gaydar(om sånt nu funkar). Oftast blir jag uppraggad av killar och bemöter det rätt ok, är sällan otrevlig. Nu är det så att jag vill börja ragga på tjejer på krogen/nattklubben/festen m.m. Till det så vet jag att en stor del av de tjejer jag känner inte vet om de är hetero, homo eller bi. Det är väldigt få som definerar sig som homo el bi. 

    Jag skulle väldigt gärna veta hur den "osäkra" gruppen skulle reagerat i det läget... 
    Jag vill att ni svarar på frågan, berättar vilken sexuell läggning ni har också. Och om du är hetero, känner du dig smickrad, nyfiken eller ofredad?

  • Svar på tråden Tjejer! Hur reagerar ni när en tjej raggar på er?
  • Kendra

    En tjej försökte ragga upp mig på krogen en gång. Såg direkt att hon va lesbisk, ganska så mkt äldre än mig (jag var vid tillfället 19 år ca) och hon närmre 40 skulle jag tro. Hennes raggningsrreplik löd: Hej (sträcker fram handen), Anna heter jag, och jag är flata! Snacka om att jag blev paff... Inte för att hon va lesbisk förstås utan den sjukt konstiga raggningsrepliken.

    Haha.. Nu i efterhand tror jag nästan att det var ett dåligt skämt :) känns bara så sjukt konstigt att presentera sig med sin läggning... Inte går jag runt och talar om för folk att jag e straight... :)

  • Kendra
    Kendra skrev 2014-09-30 19:20:10 följande:

    En tjej försökte ragga upp mig på krogen en gång. Såg direkt att hon va lesbisk, ganska så mkt äldre än mig (jag var vid tillfället 19 år ca) och hon närmre 40 skulle jag tro. Hennes raggningsrreplik löd: Hej (sträcker fram handen), Anna heter jag, och jag är flata! Snacka om att jag blev paff... Inte för att hon va lesbisk förstås utan den sjukt konstiga raggningsrepliken.

    Haha.. Nu i efterhand tror jag nästan att det var ett dåligt skämt :) känns bara så sjukt konstigt att presentera sig med sin läggning... Inte går jag runt och talar om för folk att jag e straight... :)


    Glömde skriva.. Jag känner mig absolut inte ofredad. Smickrande att veta att man attraherar båda sidorna ;) Så länge det finns respekt och den som inte raggar blir för intensiv.. Gäller både killar o tjejer.
  • missHallward

    Gillar heller inte när folk är för "på", vare sig det är män eller kvinnor... är de snygga så gör det inget ;) 
    Nej jag skulle nog inte presentera mig med min läggning direkt.. Är allmänt social och skämtar runt mycket. Tror att jag uppfattas som en trevlig tjej som söker nya roliga människor att hänga med kanske.. Medan flera hetero-killar uppfattar det som "hon vill ligga".

  • lykantrophona

    Jag är öppet bisexuell, och skulle tjejer stöta på mig skulle jag nog för det mesta bli glad... iaf om det är en snygg tjej. ;) Även om det inte vore min typ, skulle jag ta det som en komplimang innan jag backar ur situationen.

    Däremot är det mycket svårare att avgöra om tjejer raggar på en. I stort sett alla killar som ger en komplimanger eller närmar sig på något vis, försöker ju lägga in en stöt. Medan straighta tjejer kan vara väldigt snälla, ge komplimanger eller prata personligt med en, utan att vara något annat än bara trevliga. Så är man tjej och försöker stöta på mig, så måste man vara väldigt tydlig och rättfram. Annars tror jag bara att det är ännu en tjej som vill vara kompis med mig.

  • PennyLane

    Jag blir smickrad men det tar lång tid innan jag fattar att jag blir raggad på. I min sociala krets är det vardagsmat att heterotjejer ger varandra komplimanger och fysisk beröring som en kram, en hand på axeln osv...så jag tror bara att kvinnan som raggar vill vara allmänt trevligt och snäll.

    En homosexuell tjej blev sur / besviken på mig en gång på krogen för jag inte alls förstod att hon var intresserad av mig, och då kände jag mig typ falsk för att jag varit trevlig tillbaks utan att mena nåt.

    En annan kvinna som är bi ( det visste inte jag ) trodde att jag raggade på henne för att jag gav henne en komplimang.

    Summan av kardemumman- jag är trög och man måste typ säga " Jag är gay och gillar dig" för att jag ska fatta.

    Men jag är hetero...kanske därför jag inte fattar vinken?

  • missHallward
    PennyLane skrev 2014-09-30 19:50:35 följande:

    Jag blir smickrad men det tar lång tid innan jag fattar att jag blir raggad på. I min sociala krets är det vardagsmat att heterotjejer ger varandra komplimanger och fysisk beröring som en kram, en hand på axeln osv...så jag tror bara att kvinnan som raggar vill vara allmänt trevligt och snäll.

    En homosexuell tjej blev sur / besviken på mig en gång på krogen för jag inte alls förstod att hon var intresserad av mig, och då kände jag mig typ falsk för att jag varit trevlig tillbaks utan att mena nåt.

    En annan kvinna som är bi ( det visste inte jag ) trodde att jag raggade på henne för att jag gav henne en komplimang.

    Summan av kardemumman- jag är trög och man måste typ säga " Jag är gay och gillar dig" för att jag ska fatta.

    Men jag är hetero...kanske därför jag inte fattar vinken?


    Jag tror att det är lättare att tolka att någon är intresserad om det är någon ur den grupp man själv är intresserad av. T ex jag fattar sällan att killar är intresserade av mig, tänker bara att jag har lätt att få en massa killkompisar... Har till och med gett ut mitt nummer till killar som velat umgås med mig, och jag tänker "ja varför inte? det är väl alltid kul med nya vänner...". Och efter ett tag får man skamliga förslag då killen fattar att det inte fungerar att bara hinta.. men men
  • Hoppentoss

    Jag är heteo. En snygg tjej raggade på mig för ett antal år sedan. Hon var supersnygg. Jag vart smickrad och bjöd henne på ett glas vin och vi satt och snackade. Mer ville inte jag. Men som sagt vore jag vart supersmickrad. Kram på er

  • Anonym (In the old days)

    Jag har lyckats hitta feminina bi/homo tjejer ute. Min gaydar funkar trots att jag mest varit seriös med män smickrad blir jag alltid av flirtande, men jag avböjer bestämt då jag är gift. På min singeltid funkade det att titta liiiite för länge, med ett leende. Ett par gånger. Närma sig på dansgolvet. Dansa närmre, känna av, sedan dansa tillsammans. Öka med lätt beröring, till mer. Puss på kinden? Kyss? Man får känna av.

  • Kereza

    Känner mig smickrad.

    Å andra sidan är jag så straight att jag knappt räknas som bi (just under 2% av mina partners har varit kvinnor)

  • Mamori

    Jag är bi men de flesta vet inte om det och det "syns" inte om man säger så, är väldigt feminin också. Jag hade förstås bara blivit glad, men inte om personen hade varit jättefull. Det har nämligen hänt och då vet man liksom inte om personen verkligen stöter på en eller om hon bara är fullklängig och då blir det mest jobbigt med osäkerheten. Men det hade varit väldigt coolt att bli uppraggad av en tjej Drömmer

  • HäckHäxan

    Helt ärligt så vet jag inte, men jag fattar å andra sidan inte när män raggar på mig heller. Jag är tydligen flörtig eller alltså öppen och glad mot alla oavsett kön, jag vet inte hur man raggar alls. Så sannolikheten är stor att jag bara skulle skoja vidare och vara trevlig utan att förstå att du menade mer eller ville mer än så.

    Men om jag skulle fattat eller om du hade varit sådär super tydlig så hade jag tagit det som en komplimang även om jag inte var intresserad, skulle inte känna mig ofredad, då hade du ju fått uppföra dig illa och tafsa på mig utan lov, fast då hade jag blivit förbannad. Hade jag känt attraktion tillbaka så hade jag såklart blivit nyfiken på vad det kunde bli av det. Solig

    Är jag vette fan vad jag är känslomässigt heterosexuell och sexuellt bisexuell. Vet jag hitta något eget ord för det där på en sida en gång. I vilket fall jag blir inte kär i kvinnor eller det har inte hänt hittills, är 34. Jag har väldigt svårt att se mig själv leva med en kvinna för jag formligen älskar kuk och jag hade saknat det som fan.


    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Stårschan

    Jag är jättestraight och hade nog inte fattat att du stötte på mig. Man är ju som sagt van vid att tjejer kan vara väldigt trevliga och fysiska utan att det är något mer med det. OM jag hade fattat hade jag blivit smickrad, och sagt 'tack, men nej tack' på samma sätt som när killar stöter på mig.

  • Schna

    Det krävs en ögonkontakt utöver det normala för att jag ska förstå det, men det mesta jag varit med om är överberusade binyfikna som vill hångla lite med Lebban. Där är jag avståndstagande.


    It takes a fool to remain sane
  • eslah

    Det där är skitsvårt att fatta som straight tjej, har blivit uppraggad två gånger vid två olika tillfällen av två "straighta" tjejer. Bekantas bekanta båda gångerna, aldrig förstått att dom raggat på en förrän man naivt följt med på efterfesten.

    Har aldrig nappat på betet, inte blivit särskilt smickrad heller...blir mest spak och förvånad.

  • Gosedjuret

    Jag tycker att det är ganska likt hur det är när en kille raggar. Vissa är man attraherad av, vissa inte och då blir det lite knöligare att vara tydlig med att man inte tycker om dem på det sättet. Jag är lite svagt bi :)

    Kan ju säga att jag blir gladare när en tjej raggar på mig än en kille, absolut. Särskilt om det är en snygging, det är alltid kul och hett ;)

    Jag måste nog säga att jag har en grymt bra känsla för vem som gillar mig på det sättet. Det sitter i ögonen och kroppsspråket mestadels, tjejer är pigga på att rätta till håret tycker jag ;)

Svar på tråden Tjejer! Hur reagerar ni när en tjej raggar på er?