• Anonym (trött)

    jag orkar inte mer..

    Jag orkar inte bara. Känner mig som en dålig människa när tankarna hela tiden går till att bara ligga ner. De enda som får mig att gå upp på morgonen är mina två små barn. Jag har en sambo (barnens pappa) som jag älskar. Familj med föräldrar och syskon som är underbara. Men jag känner mig helt tom. Denna ständiga trötthet och uppgivenhet tar kål på mig. Vill inte något.. Förlåt för ett konstigt inlägg. Bara så trött på att älta till mig själv..

  • Svar på tråden jag orkar inte mer..
  • Sibua

    Bra gjort att våga ta upp det! Vare sig det är utbrändhet ,nån diagnos eller något annat borde du prata med en kurator eller en psykolog tycker jag.

    Du är inte ensam om att känna så och det kan vara så enkelt att det är brist på någon vitamin eller hormonell obalans som hjälper till att du känner så.

    Tycker inte du ska klanka ner på dig själv utan eloge för att du tog dig modet och dela med dig.

  • Akua

    Av det du beskriver så känns du väldigt nedstämd. Har det varit såhär länge?

  • Anonym (kic)
    Sibua skrev 2014-09-30 22:25:14 följande:

    Bra gjort att våga ta upp det! Vare sig det är utbrändhet ,nån diagnos eller något annat borde du prata med en kurator eller en psykolog tycker jag.

    Du är inte ensam om att känna så och det kan vara så enkelt att det är brist på någon vitamin eller hormonell obalans som hjälper till att du känner så.

    Tycker inte du ska klanka ner på dig själv utan eloge för att du tog dig modet och dela med dig.


    jättebra inlägg, lyssna på det ts
  • Anonym (trött)

    Det har varit så ett tag.. Haft problem med nedstämdhet under höst/vinter i ca nio år men nu har det tagit över resten av året. Min mamma har försökt flera ggr med att jag borde prata med kurator/psykolog men jag har så lite tilltro på det.. Tack för elogen och tack för vitamintips. Jag åt vitaminer förr som hjälpte lite. Det hade jag faktiskt glömt..

  • Akua
    Anonym (trött) skrev 2014-10-01 09:53:58 följande:

    Det har varit så ett tag.. Haft problem med nedstämdhet under höst/vinter i ca nio år men nu har det tagit över resten av året. Min mamma har försökt flera ggr med att jag borde prata med kurator/psykolog men jag har så lite tilltro på det.. Tack för elogen och tack för vitamintips. Jag åt vitaminer förr som hjälpte lite. Det hade jag faktiskt glömt..


    Ha du provat att prata med kurator eller psykolog? Varför har du så lite tilltro till det?
  • Sibua
    Anonym (trött) skrev 2014-10-01 09:53:58 följande:

    Det har varit så ett tag.. Haft problem med nedstämdhet under höst/vinter i ca nio år men nu har det tagit över resten av året. Min mamma har försökt flera ggr med att jag borde prata med kurator/psykolog men jag har så lite tilltro på det.. Tack för elogen och tack för vitamintips. Jag åt vitaminer förr som hjälpte lite. Det hade jag faktiskt glömt..


    Jag litar inte på psykologer heller men ibland behöver man höra från nån annan vad som är rimligt eller inte. Jag ska i te säga 100% men det låter som att det skulle kunna vara medicinskt betingad! Själv har jag fått diagnosen adhd på äldre dagar och ja hör och häpna det fattas nått ämne i hjärnan så att synoperna får inte kontakt bland annat. Men en liten tablett får jag och jag har alldrig mått bättre!

    Hur som haver tycker jag att läkare vore steg ett för att kolla blodvärden och om du lider av vitaminbrist eller hormonell obalans elr liknande.

    Du har allt att vinna med att kolla upp det! Återigen starkt av dig att våga ta upp det så publikt och glöm inte att du är absolut inte ensam som känner så här!
  • Anonym (trött)
    Akua skrev 2014-10-01 15:44:42 följande:

    Ha du provat att prata med kurator eller psykolog? Varför har du så lite tilltro till det?


    Jag har inte provat, nej. Men jag vill se resultat och inte, enligt mig, bortkastade pengar. Många närstående till mig har gått till kurator/psykolog/terapeut och inget har ändrats i deras mående och det gör mig tveksam. Min mamma går till en och säger att det känns bra, och visst är det skönt för henne. Men tyvärr tycker jag det hon citerar från sin psykolog endast låter som dumheter då det är vad man själv sagt dagen innan. Jag har problemet med att utåt sett bli sedd som väldigt social, glad och den roliga. Men i verkligheten så känner jag mig så dödligt ensam inombords. Ni är verkligen kloka och trevliga som skriver och jag kan inte förneka att det får mig att fundera steget längre på att åtminstone gå till vc och se vad de säger. Men jag är så rädd att känna det som ett nederlag om jag inte fixar det själv.. :-/
  • Klarabella Ko
    Anonym (trött) skrev 2014-10-01 20:04:17 följande:
    Jag har inte provat, nej. Men jag vill se resultat och inte, enligt mig, bortkastade pengar. Många närstående till mig har gått till kurator/psykolog/terapeut och inget har ändrats i deras mående och det gör mig tveksam. Min mamma går till en och säger att det känns bra, och visst är det skönt för henne. Men tyvärr tycker jag det hon citerar från sin psykolog endast låter som dumheter då det är vad man själv sagt dagen innan. Jag har problemet med att utåt sett bli sedd som väldigt social, glad och den roliga. Men i verkligheten så känner jag mig så dödligt ensam inombords. Ni är verkligen kloka och trevliga som skriver och jag kan inte förneka att det får mig att fundera steget längre på att åtminstone gå till vc och se vad de säger. Men jag är så rädd att känna det som ett nederlag om jag inte fixar det själv.. :-/
    Sök hjälp! Det är inget att skämmas för. Du har haft depressioner i nästan 9 år? Då kommer du antagligen inte fixa detta själv. Ring och boka tid. Klickar det inte med dig och kuratorn så tar du en annan. Dina barn förtjänar en glad mamma och du förtjänar att njuta av livet. Det är kort nog ändå.
  • Anonym (trött)

    Men är det inte sjukt dyrt och energisugande? Och vad skulle man säga liksom? Jag har så svårt att föreställa mig att jag sitter och pratAr om mina innersta tankar till någon utöver mig själv o katten här hemma..

Svar på tråden jag orkar inte mer..