• LaPaloma

    Ekologiska produkter

    Jag har börjat rota i detta med kemikalier i olika skönhetsprodukter men är bara i början på detta. Det är ju en djungel. Vad är det i de olika skönhetsprodukterna som är farligast och som jag bör undvika?

    Vilka ekologiska skönhetsprodukter rekommenderar ni och varför?

    Tänkte på ansikts-, hårvårds-, kroppvårds- och tvålprodukter.

  • Svar på tråden Ekologiska produkter
  • Knäcken

    Kan tipsa om en norsk app som heter hormonsjekk. Man scannar av streckkoden så får du veta om produkten innehåller några farliga ämnen.

    Den säger inte om produkten är ekologisk. Men i alla fall hur hälsosam den är.

  • Beya

    Ja detta intresserar mig också! var på en ansiktsbehandling och jag är tydligen väldigt yttorr och behöver milda produkter. Jag har tänkt så innan men man sköljer ju ända bara av tex rengöringscreme men hon sa att allt går ju in i huden såklart och påverkar. Köpte ekologiskt hos henne men det var så dyrt! tänkte kolla på hälsokosten. Annars så säljs Weleda i mataffärerna till ett något humanare pris.
    Vet ni om det finns ekologiskt concealer?

  • hanna_91

    Hej!

    Jag måste bara rekommendera en helt naturlig hudvård som heter PLANTERS (www.planters-cosmetics.com), med aloe vera som huvudingrediens. Den är fri från paraben, konstgjorda ämnen, inte testade på djur, fri från SLS, etylalkohol och allt sånt skit! Luktar helt underbart och huden blir sjukt mjuk. En kräm kostar ca 200 kr, inte alls dyrt. Jag använder den som är för blandad hud, och är helt fast. Krämerna kommer från Italien, men jag köpte dem på en salong vid triangeln/davidshall som säljer dem. Rekommenderas starkt! 

    PMA mig om ni vill veta vad salongen heter! 

  • Ekosnygg

    Några ämnen som inte är okej är dessa, sodium laureth sulfate, cocomidopropyl betaine, phenoexeshantynol, dessa är några av de värsta.

    Oj det finns många märken att nämna men jag nämner några

    Weleda
    Akamuti
    Une
    Lily lolo
    Ellas botanicals
    Naturligtvis
    Nonique

    Jobbar i en butik som säljer naturlig hudvård och ekologisk hudvård

Svar på tråden Ekologiska produkter