• Anonym (Barnet)

    Utnyttjad av dagmammas man

    När jag var barn gick jag hos dagmamma istället för dagis, sov även över vissa helger då min mamma och dagmamman blev väninnor. 
    Jag kan minnas tillbaka till fem års åldern då dagmammans man började smeka mig på låren och även utanför trosan. Så småningom började han smeka innanför trosorna.
    Detta pågick i åtminstone i tre, fyra år när jag var där. Han passade på när min dagmamma gick och handlade. Vid ett par tillfällen minns jag klart och tydligt hur han "pussade på snippan"(det var grovt oralt!) jag minns hur hans skäggstubb skavde och irriterade, försökte trycka ifrån hans huvud men han fortsatte.. jag minns inte vad han intalade mig för att inte berätta för någon..men jag höll tyst förutom det att jag gallskrek varje gång jag skulle dit över helgen..mamma upptäckte kring denna perioden att jag oftast hade vad liknade svamp.. hon kopplade aldrig att det alltid kom när jag varit där.. och frågade således inte ut mig.. 
    Jag har pratat med henne i vuxen ålder (berättade även litegrann när jag var 14 men hon frågade inget mer)och förklarat vad som hänt men av olika skäl tar hon det inte till sig.Hon slår ifrån sig det. Vilket gör mig ledsen och förbannad. Hon kan inget göra nu, men saken är att hon alltid haft fokus på syskonens missbruk. Jag har varit i skymundan och hade hon varit lyhörd borde hon upptäckt att något inte stod rätt till.. ska tilläggas att vi har ingen kontakt idag..

    Jag funderar på att anmäla gubbf-n nu, men vad hjälper det? Ska jag anmäla, skicka ett brev till honom för att på något vis varse honom att jag minns allt i detalj? Vill inte att något mer ska hända.. hans barnbarn som är i min ålder berättade när vi var tonåringar att han tafsat på henne också.. men inte hur grovt.. Han är pensionerad nu, men han kan ju utsätta barnbarnsbarn t.ex. (han har många barn och barnbarn) Vi alla lekte när vi var små, kanske därför jag kände skam och skuld att avslöja vad han gjorde.. jag vet inte. Det gör ont i mig nu när jag skriver, sitter och skakar av alla äckliga minnen.. Tar polisen ens sånthär på allvar 20 år efter det som hände? Hade mamma frågat mer när jag öppnade mig som 14 åring så borde det lett till en anmälan, i min värld funkar en normalt begåvad mamma så.. då hade en anmälan kanske gett något.. 

    /Rådvill under bearbetning

  • Svar på tråden Utnyttjad av dagmammas man
  • Anonym (JT)

    Du borde absolut gå o prata med nån proffessionell om detta tycker jag!

    Skriva brev vet jag inte, tänk om någon annan får tag i det? Låter som att alla håller tyst om honom i den där familjen.

  • Anonym (Barnet)

    Jag har pratat med psykolog om det.. men får ingen rådgivning i vad jag bör göra..

    Tänker också på det att brevet kan hamna i fel händer, det finns en släng av kriminalitet hos mannens dotter.. rädd att hon ska hota.. (det var dock hennes dotter som berättade om tafset när vi var tonåringar).. 

    Vill mest få upprättelse.. på något sätt. Skulle vilja se honom i ögonen och berätta vad jag minns.. men han lär väl inte skämmas.. även om jag skulle vilja det.. en ursäkt skulle inte hjälpa, ej heller "skadestånd".. Men sätta dit jäveln som ger sig på barn!!!!! 

  • nonameleft

    Usch vad ledsen jag blir för din skull. INGET barn ska behöva uppleva det du gjorde. Att dessutom ha en förälder (den person som ska finnas där för att skydda en mot allt ont) som bara låtsas som det regnar gör det hela ännu värre.

    Jag vet inte hur det svenska rättsväsendet fungerar eller om man kommer göra n
    ågot åt saken men om jag vore i dina skor så hade jag anmält gubbjäveln oavsett och detta av följande anledningar:

    1) Han har beg
    ått en brottslig handling och oavsett hur länge sedan det var har han våldfört sig på en försvarslös människa, vilket i mina ögon är det värsta brottet någon kan begå. Detta SKA anmälas.

    2) Även om din anmälan inte skulle leda till n
    ågot så får polisen i alla fall upp ögonen för denna vidriga människa och detta kommer ligga honom i fatet ifall det kommer in flera anmälningar mot honom.

    Sist men inte minst hoppas jag att du f
    år hjälp att bearbeta detta. <3<3<3

    Kram

  • Anonym (Förbannad)

    Anmäl den jävlen! För din egen sinnesro! Jävla vad arg jag blir!

  • Anonym (Orolig)

    Jag tycker absolut att du ska anmäla honom, det är mycket viktigt, dels för din egen skull bara för att få nagot sorts avslut men även för de barns skull som riskerar att utsättas i nuläget.

    Jag vet inte hur lång tid som har fått sedan han förgrep sig på dig, och om preskribetionstiden gått ut eller ej. Det kan bero på hur grovt brottet anses vara. Men, när man gör en anmälan, även om inget åtal väcks så kommer det finnas i registret, så om något annat barn anmäler honom kommer din anmälan att ligga där och ge barnet bättre trovärdighet eftersom en anmälan lämnats in redan. Det fick i alla fall jag veta när jag gjorde en anmälan för ett sexualbrott som tyvärr blivit preskriberat.

    Jag beklagar att din "mamma" inte stöttade dig när du behövde henne, det är absolut oacceptabelt och i min bok är hon pga detta medskyldig.

    Du skulle även kunna anmäla oro för barn till socialtjänsten eller liknande med anledning av det du själv utsattes för av honom som barn.

    Mitt tips är därför både en polisanmälan samt en orosanmälan. Inget brev till honom, det ger honom bara en förvarning. Är det så att han utsätter sina barnbarn så ska han tas med byxorna nere.

    Jag hoppas att du bestämmer dig för att anmäla honom. Lycka till.

Svar på tråden Utnyttjad av dagmammas man