• Anonym (helt förvirrad)

    Snälla, hjälp. Fråga kring office

    Hej

    Jag kan verkligen inget om sånt här. Jag behöver köpa ett microsoft officeprogram, det måste inte vara det nyaste.

    Men det verkar som om man måste prenumerera? Finns det inget man köper och har sen? Så att man bara betalar om man ska uppdatera till ett nyare?

    Jag vill INTE ha open office eller något, jag har testat och jag kan inte göra det jag vill med det så det ska bort.

  • Svar på tråden Snälla, hjälp. Fråga kring office
  • Anonym (00)

    Du kan köpa en licens som varar ett år eller så köper du hela licensen för en dator. Alltså behöver inte förnya den. Men sen de finns väldigt bra gratis skriv program å ladda ner

  • Anonym (Nerd)

    Office 365 är prenumerationsvarianten.
    Office 2013 köper du.
    Samma program annars.

  • Anonym (helt förvirrad)
    Anonym (Nerd) skrev 2014-10-01 09:35:35 följande:

    Office 365 är prenumerationsvarianten.
    Office 2013 köper du.
    Samma program annars.


    Åååååh tack så mycket! Bäst är att köpa 2013 alltså? Jag har ingen aning om vad det är för skillnad
  • Anonym (Nerd)
    Anonym (helt förvirrad) skrev 2014-10-01 09:39:57 följande:
    Åååååh tack så mycket! Bäst är att köpa 2013 alltså? Jag har ingen aning om vad det är för skillnad smile1.gif
    Alltså Office 365 och Office 2013 är samma program.
    Men köper du en prenumeration upphör den ju efter ett tag (antar att det vanligaste är ett år).
    Du får väl fundera på hur länge du kommer att behöva använda programmen och hur mycket de olika alternativen kostar.
    Vad är det du ska göra som du inte kan göra i OpenOffice?
  • Anonym (helt förvirrad)
    Anonym (Nerd) skrev 2014-10-01 09:44:25 följande:
    Alltså Office 365 och Office 2013 är samma program.
    Men köper du en prenumeration upphör den ju efter ett tag (antar att det vanligaste är ett år).
    Du får väl fundera på hur länge du kommer att behöva använda programmen och hur mycket de olika alternativen kostar.
    Vad är det du ska göra som du inte kan göra i OpenOffice?
    Jag kommer att behöva det 'alltid'

    Ja du en massa, skapa textrutor tex, det har jag googlat efter, letat efter på datorn osv men jag ger upp, jag orkar inte sitta och lära mig ett nytt program. Tog en halv evighet att hitta hur jag skulle få rutorna markerade i excel tex jag tycker programmet är onödigt krångligt helt enkelt.

    Skulle behöva publisherfunktion och power point framöver också men har inte kollat  om det finns i open office än.


  • Anonym (Nerd)
    Anonym (helt förvirrad) skrev 2014-10-01 09:50:48 följande:
    Jag kommer att behöva det 'alltid' smile1.gif

    Ja du en massa, skapa textrutor tex, det har jag googlat efter, letat efter på datorn osv men jag ger upp, jag orkar inte sitta och lära mig ett nytt program. Tog en halv evighet att hitta hur jag skulle få rutorna markerade i excel tex jag tycker programmet är onödigt krångligt helt enkelt.

    Skulle behöva publisherfunktion och power point framöver också men har inte kollat  om det finns i open office än.


    Det finns lite olika versioner av Office 2013. Behöver du både Publisher och Powerpoint vet jag inte om det finns något annat än Office 2013 Professional. Ganska dyrt.
    Powerpoint ingår nog i alla.

    Är det för arbete eller skola?
  • Anonym (helt förvirrad)
    Anonym (Nerd) skrev 2014-10-01 09:54:56 följande:
    Det finns lite olika versioner av Office 2013. Behöver du både Publisher och Powerpoint vet jag inte om det finns något annat än Office 2013 Professional. Ganska dyrt.
    Powerpoint ingår nog i alla.

    Är det för arbete eller skola?
    Arbete. Publisher är inte helt nödvändigt men önskvärt, kan dock köpa till det isf när jag öppnar mitt företag.

    Just nu behöver jag det i övningssyfte så publisher behövs inte än, inte heller pp.


Svar på tråden Snälla, hjälp. Fråga kring office