• hulda83

    BIM -6 och tålamodet är inte det bästa...

    Jag hoppas verkligen att de här dagarna mellan ÄL och mens blir lättare att hantera längre fram (dvs, om det inte tar på detta första försök). Bim är nästa vecka och det känns outhärdligt länge att vänta just nu. Sedan i förrgår kväll har jag ömma bröstvårtor som är konstant styva (brukar inte ha det). Har även känt av tvära svängningar i humöret och sedan igår eftermiddag/kväll har jag ont i ländryggen. Stickningar och lätt molvärk i livmoderstrakten.

    Eftersom jag har ätit p-piller 5 år så vet jag inte hur min kropp ska kännas innan mens i en "normal" menscykel så detta kan givetvis vara PMS-symptom. Vill bara veta så att jag kan ställa in mig på något!

    Har egentligen ingen fråga utan ville bara skriva av mig lite. Ingenting man kan diskuterar på fikarasten på jobbet direkt... FlörtTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-01 09:59
    Kan tillägga att jag hade tydliga ÄL-flytningar förra veckan och vet att vi fick till det vid rätt tidpunkt, hoppas hoppas att det tog!

  • Svar på tråden BIM -6 och tålamodet är inte det bästa...
  • Jw83

    Jag plusade jätte starkt på kvällsurin 7 dagarna innan bim.( med många olika sorters test) men jag hade inga symtom alls. ( testade bara för att jag inte tagit nåt test tidigare och ville se hur det fungerade, sen cyklade jag ner och köpte alla testsorter dom hade för att vara säker)

    Dock så är det hormonerna som syns på testet och hormonerna som styr symtomen så du borde plusa nu om du har symtom.

    Fast som du säger så kan PMS känner exakt som en graviditet, och dessutom är det lätt att skapa symtom om man hoppas :( Så vänta tills bim och ta ett clearblue test då. Det är nog förnuftigast ;)

    Lycka till!

  • hulda83

    Jag, det är nog inte annat att göra tyvärr, får trösta mig med att de flesta tycker att det är jobbigt med de här 14 dagarna. Grattis till ditt plus!

  • Frallanz
    hulda83 skrev 2014-10-02 08:21:12 följande:

    Jag, det är nog inte annat att göra tyvärr, får trösta mig med att de flesta tycker att det är jobbigt med de här 14 dagarna. Grattis till ditt plus!


    Man tycker det går sjuuuukt långsamt när man väntar på bim.

    Detta är första försöket för oss och har bim 12/10, känner mig inte ett dugg gravid så har ställt in mig på försök nr 2 ist :)

    Visst hade jag velat plussa denna gången, men hade heller inte räknat med att det skulle ta sig på första försöket.

    Får se vad stickan säger om inte mensen dyker upp.
Svar på tråden BIM -6 och tålamodet är inte det bästa...