• såjävlaneggo

    vilket yrke passar MIG?

    Jag är 22 år (tjej), har en son på 3 månader och börjar planera vårt andra barn. Tills vårt andra barn ska börja på dagis så har jag två mål.
    1. Ta körkort
    2. Plugga upp mina betyg från gymnasiet.
    Efter att vi skolat in vårt andra barn vill jag börja plugga på universitet. Har inga speciella drömmar om vad jag vill bli, vill bara ha en trygg inkomst och så vill vi köpa hus om ca 10 år. Jag är utbildad konditor men har arbetat inom industrin sen jag kom ut i arbetslivet och genom mitt arbete tagit truck kort. Fick sparken när jag skulle gå på mammaledighet.
    Jag vill ha en utbildning som ger mig ett 7-16 jobb, en lön på ca 50 000kr efter skatt och som är rätt enkelt att få tag på i hela Sverige då vi är flyttbara. Just nu bor vi i Växjö där linnéuniversitetet finns, sambon har en fastanställning här. Vilka yrken passar mig bäst? Mitt iq är rätt normal, är självständig och tycker om att ha många bollar i luften. Klarar inte av allt för stressigt yrke då jag lider av ibs mage. Snälla hjälp, har ingen aning om vilket yrke som passar mig. Vet ni?

  • Svar på tråden vilket yrke passar MIG?
  • Kjell2
    såjävlaneggo skrev 2014-10-01 15:42:27 följande:

    Jag är 22 år (tjej), har en son på 3 månader och börjar planera vårt andra barn. Tills vårt andra barn ska börja på dagis så har jag två mål.
    1. Ta körkort
    2. Plugga upp mina betyg från gymnasiet.
    Efter att vi skolat in vårt andra barn vill jag börja plugga på universitet. Har inga speciella drömmar om vad jag vill bli, vill bara ha en trygg inkomst och så vill vi köpa hus om ca 10 år. Jag är utbildad konditor men har arbetat inom industrin sen jag kom ut i arbetslivet och genom mitt arbete tagit truck kort. Fick sparken när jag skulle gå på mammaledighet.