• Äldre 1 Oct 18:02
    485 visningar
    5 svar
    5
    485

    Blossas årgångsglögg ute!

    Nu kan ni köpa den berömda årsgångsflaskan 

    julenstid.blogg.se


  • Svar på tråden Blossas årgångsglögg ute!
  • Äldre 1 Oct 18:06
    #1

    Vet du något om den?


    We've got to live, no matter how many skies have fallen. - D.H. Lawrence
  • Äldre 1 Oct 19:17
    #2

    Jag beställde idag. Lavandou heter den, vit med svag lavendelsmak enl tillverkaren. Snygg flaska!

  • Äldre 1 Oct 20:16
    #3

    Hej annie jag har gjort ett inlägg om det på bloggen, men kan väl ge det till dig här med. Du är ju trots allt en trogen läsare.


    Såhär beskrivs årets glögg:


    ?Blossa 14 är som tidigare år gjord på en vinbas och i år har ett franskt, torrt vitt vin med hög syra blandats med ett modernt Muscatvin från Spanien. Vinblandningen har fått mognadslagra i drygt en månad och sedan kryddats med glöggsprit och lavendelsprit. Slutligen har den sötats med socker och akaciahonung.?


    - Resultatet är en frisk och balanserad glögg som passar bra till såväl klassiska glöggtillbehör som mer matiga tilltugg som lagrade ostar och lufttorkad skinka, säger Maria Snitting på Blossa.

    JAG längtar att få provsmaka den säger jag bara!
    åh gjorde du kul, hemleverans eller till systemet?


  • Äldre 1 Oct 20:26
    #4
    dejan9209 skrev 2014-10-01 20:16:23 följande:

    Hej annie jag har gjort ett inlägg om det på bloggen, men kan väl ge det till dig här med. Du är ju trots allt en trogen läsare.


    Såhär beskrivs årets glögg:


    ?Blossa 14 är som tidigare år gjord på en vinbas och i år har ett franskt, torrt vitt vin med hög syra blandats med ett modernt Muscatvin från Spanien. Vinblandningen har fått mognadslagra i drygt en månad och sedan kryddats med glöggsprit och lavendelsprit. Slutligen har den sötats med socker och akaciahonung.?


    - Resultatet är en frisk och balanserad glögg som passar bra till såväl klassiska glöggtillbehör som mer matiga tilltugg som lagrade ostar och lufttorkad skinka, säger Maria Snitting på Blossa.

    JAG längtar att få provsmaka den säger jag bara!
    åh gjorde du kul, hemleverans eller till systemet?


    Solig Tack!

    Får fundera på om den går att använda i nåt recept. En fiskgryta eller nåt ligger nog rätt nära till hands, där.
    We've got to live, no matter how many skies have fallen. - D.H. Lawrence
  • Äldre 1 Oct 20:28
    #5

    Till systemet.

Svar på tråden Blossas årgångsglögg ute!