• Anonym (nelly)

    efter pappa dog

    Min pappa gick bort för snart 8 månader sen. Mamma har redan så gott som flyttat till en ny man och slutat höra av sig till både barn och barn barn. Det händer att hon ringer men då är hon ej intresserad av att höra hur min dag varit. Hon pratar bara om nya gubben och beter sig som en 14 åring.
    Hon påpekar också att hon inte längtar hem, jag och barnbarnen då?
    Det känns som jag förlorat båda mina föräldrar.

    Jag vet inte hur jag ska reagera

  • Svar på tråden efter pappa dog
  • sextiotalist

    Troligen är hon väldigt nyförälskad och beter sig om andra nyförälskade, lever i sin förälskebubbla.
    Den kommer bli till vardag igen och då kommer hon tillbaka.
    Unna din mamma kärleken, jag önskar många gånger att mamma träffat någon ny efter pappa, det hade hon behövt.

  • Anonym (nelly)

    Ja det är kul att hon träffat någon. Men bara hon inte glömmer av oss.

  • sextiotalist
    Anonym (nelly) skrev 2014-10-01 19:13:10 följande:

    Ja det är kul att hon träffat någon. Men bara hon inte glömmer av oss.


    Det kommer hon inte göra, men hon kommer nog förändras, och kanske ni var  hennes centrum innan, och det kommer ni nog inte förbli.
    Men var glad för det, för det är en börda att ha en mamma som är änka och klamrar sig fast vid sina barn
  • Anonym (nelly)

    Jo de kan nog stämma. Det var inte roligt första tiden direkt.

  • Anonym (nilla)

    Min pappa dog i december och min mamma har varit väldigt "klängig" på mig och min syster. Helt förståeligt förstås. Jag tror inte din mamma glömmer er. Hon har gått igenom en del på sistone och har nu funnit lyckan. Hon kanske behöver det? Prata med mamma och säg atr du är glad för henne, men att du saknar henne! Det blir hon nog glad av att höra.

  • Anonym (nelly)

    Det ska jag är så svårt att tala med henne i telefon numera för hon pratar gärna samtidigt med han :-/ men det kanske går över med tiden

  • Anonym (nelly)

    Hon kommer ej fira jul med oss i år...... Fösta julen utan pappa och blir även utan henne med då...

Svar på tråden efter pappa dog