• Anonym (Ledsen mamma)

    Nu är det verkligen kris... :(

    Idag valde vi att göra ett fostervattensprov pga förhöjda värden på kubtestet.

    Nu vet jag inte om jag ångrar mig men jag är otroligt ledsen.

    Missfallsrisken ska ju ligga runt 1%. Och tydligen ska just jag vara den människan.

    Provet gick bra men efter någon timme började jag läcka fostervatten och jag gör det fortfarande.

    Jag ligger nu inlagd efter att ha fått en ganska så hård dom av förlossningsläkaren.

    Det fanns väldigt lite fostervatten och det var hål i hinnan...

    Missfallsrisken är stor nu.

    När jag frågade om hur stor chans det är att hinnan växer ihop så sa hon bara "man ska aldrig säga aldrig men..."

    Nu vill jag veta om någon varit med om något liknande och om det gick bra?

    Jag har inga sammandragningar, lvmodermunnen är helt stängd dvs det läcker från hålet där provet togs.

    Snälla! Jag behöver lite hopp :/

  • Svar på tråden Nu är det verkligen kris... :(
  • Anonym (***)

    Har ingen egen erfarenhet av detta, men jag hoppas att allr kommer gå bra för dig!

  • Agapi

    en bekant till mig var med om samma sak. läckte mycket och blev inlagd två veckor om jag kommer ihåg rätt. Men allt gick bra och hon födde en helt frisk son

  • cici85

    Vilken vecka är du i?? Mitt vatten gick i v19, dock inte pga ett test utan att ingen helt enkelt vet varför....

    Blev inlagd i v 23 o lilla bebben bestämde sig för att komma v25+6.... Det uppkom komplikationer vid födseln men idag är hon 9, alt 6 månader och mår helt galant!! Chansen är minimal att ett hål "växer igen. Men kroppen producerar hela tiden nytt vattnen... Förhoppningsvis är det en liten tröst om hopp...

  • Anonym (Ledsen mamma)

    Uppdatering

    Är fortfarande på sjukhuset.

    Har slutat blöda och läcka fostervatten.

    Fostret mår bra och sparkas?

    Kan det bara vara så att jag läckt "lite extra"?

    Att detta trots allt ska gå bra?

Svar på tråden Nu är det verkligen kris... :(