• Anonym (Man)

    Kallade min chef för "baby" av misstag....

    Jag brukar skoja med min kvinnliga kollega som jag delar arbetsrum med. Jag kallar henne för "babe", "bebe", "baby", osv.... för skojs skull och vi båda tycker det är kul. Men givetvis bara när vi är inne på arbetsrummet och inte öppet bland kollegor. Hur som helst. Idag hade jag sagt "babe/baby" ganska ofta till henne. Jag vet inte, men det kändes som att jag blev hjärntvättad av det ordet. Min chef skickar ett mail till mig och frågar ifall jag kan jobba en halvtimme extra i övertid. Jag svara henne på mailen "Yes baby"...sedan skickar jag. Och då slår jag mig i huvudet och tappar hakan över vad jag just gjorde. Jag tänkte mig verkligen inte för! Jag är provanställd på företaget. Min chef är direkt ingen man ska skoja med. Hon är jättesträng och hård... dessutom 55 år gammal. Riktig "surkärring". Jag är rädd att hon ska ta upp detta med mig imorgon. Hon svarade inte på mailet...så antar att hon vill spara det till att påtala mitt agerande muntligt. Jag är jätterädd och orolig. Vad ska jag göra?   

  • Svar på tråden Kallade min chef för "baby" av misstag....
  • LinaSofia

    Äh! Om hon tar upp det så ber du bara om ursäkt och säger att du inte menade något illa alls och att du inte kommer skriva så igen.

    Man måste väl kunna vara lite avslappnad på jobbet?

  • Anonym (K)

    Kunde du inte bara ha pingat henne på IM eller mail direkt efter och förklarat, i korta ord, att du gjorde en tankevurpa, och avslutat formellt och professionellt med att besvara mailet i en mer passande ton?

  • eslah

    Äh skaka av dig det, råkade kalla min chef för mamma en gång. Pinsamt, men sånt som händer. Dock låter ju "yes baby" något nonchalant så kryp till korset och förklara läget.

Svar på tråden Kallade min chef för "baby" av misstag....