• Anonym (Posit­ivt?)
    Äldre 1 Oct 21:33
    557 visningar
    9 svar
    9
    557

    Är detta test positivt?

    Min sons flickvän gjorde ett gravtest och använde sig av RFSU:s gravtest. Jag har aldrig använt det själv men jag tittade på stickan och jag såg ett litet tunt sträck men är osäker. Kan ni se strecket?

  • Svar på tråden Är detta test positivt?
  • Äldre 1 Oct 21:37
    #1

    ingen tvekan om att det är ett plusPlus


    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Äldre 1 Oct 21:38
    #2

    Helt klart positivt!

  • Anonym (Posit­ivt?) Trådstartaren
    Äldre 1 Oct 21:41
    #3

    Jag tycker oxå att det ser positivt ut. Men funderar ändå på att köpa ett clearblue test. Sonen är bara 17 och flickvännen 18.

  • Äldre 1 Oct 21:44
    #4

    Tycker det ser positivt ut men hade köpt CB om jag var osäker :)

  • Anonym (?)
    Äldre 1 Oct 21:45
    #5
    Anonym (Positivt?) skrev 2014-10-01 21:41:31 följande:
    Jag tycker oxå att det ser positivt ut. Men funderar ändå på att köpa ett clearblue test. Sonen är bara 17 och flickvännen 18.
    Du kan ju köpa CB om du vill, men deras ålder ändrar ju inte på det faktum att ovanstående gravtest ser tydligt positivt ut. Vad säger de själva om detta?
  • Anonym (Posit­ivt?) Trådstartaren
    Äldre 1 Oct 22:18
    #6

    Sonen vill inte döda ett liv som han säger. Flickvännen är rädd att hon blir utslängd hemifrån. Själv sa jag att jag stöttar oavsett vilket beslut dom tar. Tycker det är viktigt att de själva får bestämma vad de vill göra.

  • Anonym (?)
    Äldre 1 Oct 22:34
    #7
    Anonym (Positivt?) skrev 2014-10-01 22:18:14 följande:
    Sonen vill inte döda ett liv som han säger. Flickvännen är rädd att hon blir utslängd hemifrån. Själv sa jag att jag stöttar oavsett vilket beslut dom tar. Tycker det är viktigt att de själva får bestämma vad de vill göra.
  • Äldre 2 Oct 10:34
    #8
    Anonym (Positivt?) skrev 2014-10-01 22:18:14 följande:

    Sonen vill inte döda ett liv som han säger. Flickvännen är rädd att hon blir utslängd hemifrån. Själv sa jag att jag stöttar oavsett vilket beslut dom tar. Tycker det är viktigt att de själva får bestämma vad de vill göra.


    Det var verkligen ett bra val av dig. Tur att de har någon som som dig och stöttar dem oavsett vad de vill göra.
  • Anonym (Posit­ivt?) Trådstartaren
    Äldre 3 Oct 10:25
    #9

    Tjejen var gravid. Köpte ett clearbluetest och det visade att hon skulle vara i 4:e veckan. Hon och min son åkte hem igår till tjejens mamma för att berätta och det första hon sa var att de var dumma i huvudet och det var ju det värsta som kunde hända. Hon frågade var dottern skulle bo för hon hade inte råd att hjälpa till och hon kunde inte ta hand om barnet mm mm. 

    Denna mamma verkar vara så egoistisk så det finns inte. Allt handlar om henne tydligen. Min man fick åka och hämta ungdomarna i går kväll för de mådde inte bra. Det enda mamman tjatade om var att dottern fick göra abort. 

    Jag sa till min son att visst hade det varit bättre och vänta men nu är det som det är och det hjälper inte att skrika och gorma. Får hon inte bo hemma längre om hon nu bestämmer sig för att ha barnet så får hon väl flytta hit isf. Visst det kommer bli trångt men jag kommer aldrig att slänga ut mitt barnbarn. Nu har inte tjejen bestämt sig än. Igår innan pratet med mamman så skulle hon ha det men nu vet hon inte längre. Vi får väl se. 

Svar på tråden Är detta test positivt?