• Anonym (Rätt åt "monstret"?)

    Vad kan en sexualförbrytare förvänta sig i fängelset? Han skall lida mera än de små barnen som han har förgripit sig på!

    Nej! För det finns ingen rätt, som kan ta ut den ondska som HAN har försakat små barn, och deras anhöriga! Inget straff rättfärdigar denna usla handling som han har begått! Får man livstid här i SVERIGE, får man fan utstå värre än än ett par blåtiror! På svinet bara! Döda honom gärna, så han aldrig blir frigiven och kan fortsätta sina onda handlingar mot flera barn!

    För vi vet ju att "livstid" På Sveriges värsta fängelse, också är en vistelse i "lyx", betalda av våra skattepengar.

    Må han ruttna.Tycka synd om om honom? Nej! Det finns människor som är så sjuka i sitt sinne, att de aldrig går att bota, inte ens med den allra mest "gedidigna svenska pedagogiken". Punkt!

    Jag är så så arg, och så sorgsen, att dessa kräk, får florera fritt, efter ett x antal år på "livstid"!GråterKräksTyst

    www.aftonbladet.se/nyheter/article19626142.ab

  • Svar på tråden Vad kan en sexualförbrytare förvänta sig i fängelset? Han skall lida mera än de små barnen som han har förgripit sig på!
  • Anonym (Carro)

    Tror sällan på våld men i just det här fallet tycker jag att han fick vad han förtjänade. 

  • Anonym (Jack)

    Jag tycker självfallet att på ett personligt plan är jag glad över att han fick vad han förtjänade och han borde ha fått något värre.
    Tänker jag dock efter så inser jag att fängelserna bör vara säkra och att våld inte ska få förekomma innanför murarna, det är också viktigt att vi behandlar våra fångar på ett schysst sätt.
    Men återigen så mår jag lite bra av att läsa artiklar som dessa, men samtidigt är jag glad över att Sverige har den fångvård som vi har.

  • Anonym (Rätt åt "monstret"?)
    Anonym (Jack) skrev 2014-10-01 21:48:57 följande:

    Jag tycker självfallet att på ett personligt plan är jag glad över att han fick vad han förtjänade och han borde ha fått något värre.
    Tänker jag dock efter så inser jag att fängelserna bör vara säkra och att våld inte ska få förekomma innanför murarna, det är också viktigt att vi behandlar våra fångar på ett schysst sätt.
    Men återigen så mår jag lite bra av att läsa artiklar som dessa, men samtidigt är jag glad över att Sverige har den fångvård som vi har.


    Jag tycker att det är desto viktigare att de fångvårdare som orkar jobba där, blir säkrat en långt tryggare arbetsmiljö! Om de skall vistas med människor som är så sjuka, att de inte bör finnas bland folk i allmänhet! Tänk er själva! Vilka andra länder i världen har en sådan shysst fångvård som Sverige? Kanske Norge och andra nordiska länder, men där är det det nog slut. Tvi. Fångarna skall inte misshandlas av personalen, nej, men om de grova förbrytarna har någon "hierarki" sins emellan, då kan de ha det. Bara säkra personalens säkerhet mycket bättre!

    Varför skall vi slösa "pedagogiska resurser" på de eländiga varelserna? Som mördar, och våldtar, och förgriper sig på våra små barn?

    Så länge vi inte har dödsstraff, skall de bara förvaras och drogas ner, så man slipper deras närvaro! Rehabilitera i stället offren för alla deras våldsbrott!

    Och införa gärna en lag som medger hjälp till självmord, för de förbryterna som som så önskar!

    Eller skall vi fortsätta att tycka synd om dem? Och undra över vad det var som gick fel i DERAS barndom? Åhh nej, little to läte, när någon har mördat/ våldtagit/ förgripit sig på små barn, om och om igen.Rynkar på näsan

    Vi måste ta tillbaka ordet "djupt sinnessjuk". Man behöver inte vara ond om man är det, men man kan mycket väl vara det.


  • Anonym (kic)

    tycker jag synd om honom? nej han fick vad han förtjänade, men läser man vad som står så ser man att dom som misshandlade OCKSÅ var sexförbrytare, och tydligen handlade det mer om att dom störde sig på hans sätt

    tycker alla dom människorna förtjänar hårdare straff, men tänker banne mig inte ge någon eloge till ett par sexförbrytare som har egna offer bakom sig

  • Anonym (Jack)
    Anonym (Rätt åt "monstret"?) skrev 2014-10-01 22:09:22 följande:
    Jag tycker att det är desto viktigare att de fångvårdare som orkar jobba där, blir säkrat en långt tryggare arbetsmiljö! Om de skall vistas med människor som är så sjuka, att de inte bör finnas bland folk i allmänhet! Tänk er själva! Vilka andra länder i världen har en sådan shysst fångvård som Sverige? Kanske Norge och andra nordiska länder, men där är det det nog slut. Tvi. Fångarna skall inte misshandlas av personalen, nej, men om de grova förbrytarna har någon "hierarki" sins emellan, då kan de ha det. Bara säkra personalens säkerhet mycket bättre!

    Varför skall vi slösa "pedagogiska resurser" på de eländiga varelserna? Som mördar, och våldtar, och förgriper sig på våra små barn?

    Så länge vi inte har dödsstraff, skall de bara förvaras och drogas ner, så man slipper deras närvaro! Rehabilitera i stället offren för alla deras våldsbrott!

    Och införa gärna en lag som medger hjälp till självmord, för de förbryterna som som så önskar!

    Eller skall vi fortsätta att tycka synd om dem? Och undra över vad det var som gick fel i DERAS barndom? Åhh nej, little to läte, när någon har mördat/ våldtagit/ förgripit sig på små barn, om och om igen.Rynkar på näsan

    Vi måste ta tillbaka ordet "djupt sinnessjuk". Man behöver inte vara ond om man är det, men man kan mycket väl vara det.
    Ja, de övriga nordiska länderna men så har vi också lägre återfallsstatistik än vad man har i väldigt många länder.

    Det är klart att det inte ska finnas en "hierarki" inom fängelserna och att det ska motarbetas, sedan ska det såklart vara tryggt både för fångar och fångvaktare då det ena inte utesluter det andra.

    Medger hjälp till självmord? vad snacka du om?

    Vem talar om att tycka synd om dem? och varför ska vi ta tillbaka ordet "djupt sinnesjuk"? 
Svar på tråden Vad kan en sexualförbrytare förvänta sig i fängelset? Han skall lida mera än de små barnen som han har förgripit sig på!