• MiniAcid

    Vad gör dig trygg?

    Det bästa jag vet är att kura ihop mig tätt, tätt intill min sambo och dra in doften av hans duschtvål i långa djupa andetag samtidigt som han stryker mig lugnt över nacka, rygg och axlar medan jag bara får ligga helt passiv.. Jag har svårt att förbli passiv, jag vill gärna ge något till den jag ligger och håller om, även om personen i fråga säger att jag ska låta bli. Men jag jobbar på att låta bli och bara ta emot.. jag har lyckats ett par tre gånger, och det är fantastiskt skönt att kunna bli så avslappnad, trygg och lugn att man faktiskt somnar i någons armar.. Det är mitt mål. Att kunna somna i hans armar ett par dagar i veckan i alla fall. Det skulle vara balsam för min själv.

    Men med detta sagt så undrar jag vad som gör DIG trygg? Har du tips på hur man kan träna upp sin trygghet?
    sambon och jag har varit ett par i många år och känner varandra väl, och har inga problem med tillit, men jag har alltid haft svårt att känna total trygghet. Jag vill inte gärna att man tittar på mig för länge, jag är väldigt privat av mig (helt i onödan) och jag känner mig ofta lite småstressad utan direkt anledning.
    Alla tips och erfarenheter mottages tacksamt!


    Åsiktsfrihet, tryckfrihet och yttrandefrihet är mina bästisar!
  • Svar på tråden Vad gör dig trygg?
  • Anonym (Anonym)

    Man kan aldrig varit riktigt trygg med en man. Att totalt förlita sig på en man är ju helt sanslöst och det kommer du också upptäcka en dag. Bättre man vet om det från början och räknar in det så slipper man bli sårad senare. Trygghet för mig är att min familj och jag är friska.

  • Anonym (K)

    Det här låter ju tvärlöjligt, men det Absolut tryggaste känslan som finns för mig är när jag och sambon är nakna och jag ligger på mage, raklång, och han sitter gränsle på min stjärt. Han får gärna lägga kuken mellan skinkorna också, sen lutar han sig fram och  masserar mina axlar eller pussar mig på halsen eller vad som helst. 

    Finns inget som får mig att känna mig så lugn, trygg och...liksom..accepterad.
    Trots att det Låter så tacky så känns det helt magiskt Hjärta

  • eslah
    Anonym (K) skrev 2014-10-02 09:31:48 följande:

    Det här låter ju tvärlöjligt, men det Absolut tryggaste känslan som finns för mig är när jag och sambon är nakna och jag ligger på mage, raklång, och han sitter gränsle på min stjärt. Han får gärna lägga kuken mellan skinkorna också, sen lutar han sig fram och  masserar mina axlar eller pussar mig på halsen eller vad som helst. 

    Finns inget som får mig att känna mig så lugn, trygg och...liksom..accepterad.

    Trots att det Låter så tacky så känns det helt magiskt 


    Haha, den var lite annorlunda.

    Annars så måste jag säga att ärlighet i en relation är A och O för mig, när man spelar med öppna kort. Behöver inte alltid vara klämkäckt och sånt som jag vill höra, men det gör mig trygg. Hemligheter och fishy business får mig att balla ur, luktar mig till sånt. Av ytligare ting blir jag rätt glad och trygg av smör och bekräftelsepladder om den gemensamma framtiden.
  • Anonym (man)

    Det som gör mig trygg är ett skydd. utan det så känner jag mig inte lika trygg när man är ute.

  • Anonym (pengar)

    En säker inkomst stor som liten men att alltid kunna ta hand om mig själv ekonomiskt gör mg trygg!

  • Anonym (e)
    Anonym (pengar) skrev 2014-10-03 11:05:48 följande:

    En säker inkomst stor som liten men att alltid kunna ta hand om mig själv ekonomiskt gör mg trygg!


    Ha! Jag som trodde jag skulle vara först med att vara så tråkig. Precis samma för mig. En inkomst och mycket sparade pengar gör mig trygg. Då vet jag att jag kan välja mitt liv och mina relationer, jag behöver inte stanna någonstans och göra något för att jag inte klarar mig ekonomisk annars.
  • Anonym (Beror på)

    Vilken sorts trygghet undrar du över?

    Ekonomisk trygghet är en viktig sak och sedan är den personliga "fysiska" och "psykiska" tryggheten en annan.
    Blir alltså olika svar

    Livets hårda skola har gjort att jag inte litar på någon annan vare sig det gäller min ekonomiska, fysiska eller psykiska trygghet.
    Det som ger mig störst trygghet är mörker. När inte jag ser, så ser ingen annan heller. Ingen kan då göra mig illa.
    I mörker får man lita på andra sinnen än sina ögon. 

  • SchaefferBoy
    Anonym (Anonym) skrev 2014-10-02 03:55:51 följande:
    Man kan aldrig varit riktigt trygg med en man. Att totalt förlita sig på en man är ju helt sanslöst och det kommer du också upptäcka en dag. Bättre man vet om det från början och räknar in det så slipper man bli sårad senare. Trygghet för mig är att min familj och jag är friska.
    Du verkar ha någon slags diagnos? Är du deprimerad?
Svar på tråden Vad gör dig trygg?