• Anonym (rädd)

    Rädd för en kille på KiK, kan han se mitt telenummer?

    Börjat prata med en person på KiK och han börjar i mitt tycke bli rätt obehaglig. Han säger att han ska ringa mig osv och jag undrar om han kan se mitt nummer via KiK?

    Vet itne alls hur det fungerar, känner mig så dum och naiv. Såg att mitt namn var utskrivet och jag antar att han kan söka på mig, är jätte rädd att han ska dyka upp. Han ahr fårgat om jag är hemma osv. Känner mig så himla dum ochnaiv.

    Sagt att jag inte vill att han ringer. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-02 23:37
    Sådär, nu har jag ringt, nu är det nog ingen fara. Kommit fram till att han troligtvis bluffade och om nu polisen skulle dyka upp så är det så. Jag antar att de inte kommer berätta det jag skulle säga till dom(polisen) för min kille?

  • Svar på tråden Rädd för en kille på KiK, kan han se mitt telenummer?
  • Stårschan

    Om du har lämnat ut ditt riktiga namn kan han ju bara gå in på Hitta.se och söka fram ditt nummer. Jag hoppas att du heter något riktigt vanligt i så fall, för då kan det ju bli för svårt för honom.

  • Anonym (rädd)
    Stårschan skrev 2014-10-02 16:22:54 följande:

    Om du har lämnat ut ditt riktiga namn kan han ju bara gå in på Hitta.se och söka fram ditt nummer. Jag hoppas att du heter något riktigt vanligt i så fall, för då kan det ju bli för svårt för honom.


    Han har alla mina uppgifter.
  • Anonym (Klmn)
    Anonym (rädd) skrev 2014-10-02 16:27:02 följande:
    Han har alla mina uppgifter.
    Ajdå.. Inte så smart.. Säg att du inte vill, och om han fortsätter så hota att polisanmäla
  • Stårschan

    Hm. Har du hans uppgifter? I så fall borde du åtminstone kunna leta upp hans nummer och blockera det, så  har du i alla fall gjort något.

  • Anonym (rädd)
    Stårschan skrev 2014-10-02 16:35:16 följande:

    Hm. Har du hans uppgifter? I så fall borde du åtminstone kunna leta upp hans nummer och blockera det, så  har du i alla fall gjort något.


    nej, inget. Han har ju alla mina uppgifter, vet var jag bor. Känner mig så himla dum. Jag måste ringa honom imorn.
  • Anonym (Hlmn)
    Anonym (rädd) skrev 2014-10-02 16:39:13 följande:
    nej, inget. Han har ju alla mina uppgifter, vet var jag bor. Känner mig så himla dum. Jag måste ringa honom imorn.
    Men har du hans nummer? Men inte namn eller vad?
  • eslah

    Ja du, det är därför man ska vara försiktig med hur mycket uppgifter man lämnar ut på nätet. Går det inte att justera så att du har ett nick istället för fullständigt namn och telefonnummer?

    Jag gjorde en sån dum grej för ca 10 år sedan, hade en profilbild på mig själv på en sida, skrev hemort, smeknamn och ålder. Fick ett nattligt samtal från en man som hade kollat upp vem jag var, hotade honom med polisanmälan och han la av efter ett tag. Men blev skitskraj och efter det så kniper jag hellre igen. Men nu är man tack och lov lite mer surtant, ingen orkar jaga en sådan..

  • Anonym (rädd)

    Jag har alltså inte lämnat ut något frivilligt, han har tagit reda på uppgifterna eftersom mitt namn stod utskrivet. Hade ingen aning om det då det var han som fick mig att registrera mig där då han tyckte det var bättre.

    Jag vet tine, jag kanske oroar mig i onödan. Han kändes bara så  hotfull, jag Måste liksom ringa honom imorn. 

  • Anonym (rädd)
    Anonym (Hlmn) skrev 2014-10-02 16:40:42 följande:
    Men har du hans nummer? Men inte namn eller vad?
    Ja, har hans nummer men det är hemligt, går inte att få fram något.
  • Anonym (rädd)
    eslah skrev 2014-10-02 16:40:46 följande:

    Ja du, det är därför man ska vara försiktig med hur mycket uppgifter man lämnar ut på nätet. Går det inte att justera så att du har ett nick istället för fullständigt namn och telefonnummer?

    Jag gjorde en sån dum grej för ca 10 år sedan, hade en profilbild på mig själv på en sida, skrev hemort, smeknamn och ålder. Fick ett nattligt samtal från en man som hade kollat upp vem jag var, hotade honom med polisanmälan och han la av efter ett tag. Men blev skitskraj och efter det så kniper jag hellre igen. Men nu är man tack och lov lite mer surtant, ingen orkar jaga en sådan..


    Exakt så för mig! Bara att jag trodde att det var anonymt, visste itne hur det fungerade.
Svar på tråden Rädd för en kille på KiK, kan han se mitt telenummer?