• Anonym (Sensuella Isabella)

    Efterlysning, kräm som funkar!

    Jag vill ha era tips om krämer som funkar när man har torra slemhinnor.
    Jag får ofta (mer regel än undantag) ont vid samlag och provat en uppsjö av olika krämer. Apotekets Sensual Balans är toppen men vill ha något som funkar att ha både som återfuktar och man kan ha vid samlag.
    Är gift och vi använder inte kondom.
    Så snälla ge mig förslag om krämer i normalprisklassen (om inte krämen är helt outstanding) och var man köper dem.

  • Svar på tråden Efterlysning, kräm som funkar!
  • Anonym (Sensuella Isabella)

    Ja, det har vi och även om jag gillar att olivolja är naturligt utan massa tillsatser så funkar det tyvärr inte. Inte barnolja heller vill jag tillägga, tycker bara det blir kletigt och funktionen uteblir. Men tack för tipset

  • Anonym (Wildrat)

    Kolla sidor med sexleksaker. Jag har för mig jag läst om ett glidmedel som även var återfuktande, speciellt anpassat för känsliga slemhinnor. Kommer inte ihåg vilken men googla och se vad du hittar.

  • Emma21

    Ovesterin! Finns receptfritt på apoteket. 
    Östrogenkräm som motverkar torra och sköra slemhinnor. Den tog mig ur min senaste vestibulit-period. Du bör dock smörja varje kväll en tid framöver. Alltså ej lämpligt som glidmedel. Men funkar det så bra som det gjort för mig, lär du inte behöva glidmedel efter ett tag.

    När jag får sprickor brukar jag använda Bephanten, då läker de snabbt.

  • Anonym (Sensuella Isabella)
    Anonym (Wildrat) skrev 2014-10-02 18:54:26 följande:

    Kolla sidor med sexleksaker. Jag har för mig jag läst om ett glidmedel som även var återfuktande, speciellt anpassat för känsliga slemhinnor. Kommer inte ihåg vilken men googla och se vad du hittar.


    Att googla är just det som jag tycker är svårt, det finns så mycket och man blir bara mer rådvill. Men tack för svarat!
  • Anonym (Sensuella Isabella)
    Emma21 skrev 2014-10-02 19:38:04 följande:

    Ovesterin! Finns receptfritt på apoteket. 

    Östrogenkräm som motverkar torra och sköra slemhinnor. Den tog mig ur min senaste vestibulit-period. Du bör dock smörja varje kväll en tid framöver. Alltså ej lämpligt som glidmedel. Men funkar det så bra som det gjort för mig, lär du inte behöva glidmedel efter ett tag.

    När jag får sprickor brukar jag använda Bephanten, då läker de snabbt.


    Tack Emma! Jag ska testa bägge krämerna och om östrogenkrämen är så bra är det värt att använda två olika krämer.
  • Lis Alm

    Känsliga slemhinnor är fruktansvärt jobbigt. Har själv gått igenom det. 
    För min del så underlättade det rejält med ett bra silkonglid vid samlag. Välj ett som heter woman, för det är speciellt för kvinnors känsliga hy. 
    Detta är min favorit: 
    lustjakt.se/sv/artiklar/eros_woman_silicone_care_100ml.html
    Den innehåller både e-vitamin och Aloe Vera (så den är också eftervårdande)
    Är man känslig mot Aloe Vera så finns det en annan "woman" utan det också. 

    Man behöver inte mer än några droppar av detta glid, så det är otroligt drygt och bra. 
    Hoppas att mitt tips hjälper och att du blir bättre framöver. 

  • Anonym (Homepartysäljare :))
    Silikonbaserat glidmedel är det bra om man vill ha ett långvarigt och skönt glid, behövs bara 1-2 droppar, men tänk på att det är rätt ph-värde om det är till vaginalt samlag. Kroppen tar inte upp silikonet på samma sätt som ett vattenbaserat glidmedel där man kan behöva fylla på flertalet gånger. Jag skulle rekommendera Viamax silicone glid, jätte skönt glid som inte heller kladdar vilket många upplever att tex rfsu's klick gör. Viamax är också ett svenskt märke och det tycker jag känns extra bra :)
    Sedan har också Viamax ett vårdande glidmedel, som är mer som en fuktkräm efter samlag, denna heter Viamax - Organic glide. Den innehåller bland annat sheasmör och bivax för att återfukta slemhinnorna och återställa PH-balansen om vi tex fått sperma i oss :)
    Jag tycker dessa produkter är riktigt bra, men jag vet inte vad du anser vara bra prisklass så du får in och kika själv på detta :)
    www.morethanlove.se/rekommenderar/viamax-silicone-glide

    Hoppas du hittar en lösning som passar dig! :)
Svar på tråden Efterlysning, kräm som funkar!