• mylifeisyou12

    Blod v 22

    Hej alla !
    Jag är gravid i v 22 (21+2) . Idag när jag torkade mig så var det lite blod på pappret , alltså jättelite , som en liten bloddroppe . Några minuter så torkade jag igen och det var också en jätteliten bloddroppe . Efter det så gick jag hela tiden till toan men det var inget mer det är bara de vanliga vita/genomskinliga flytningarna . Bäbisen rör sig som vanligt och som sagt inget mer har kommit . Det gör inte ont heller . Kan det vara farligt ? Jag ville inte ringa till förlossningen då jag vet att de kommer att säga att det är onödigt att komma in och att det bara var pyttelitet blod. Snälla någon som har erfarenhet ? Jag är så orolig , men borde inte det vara normalt då min lilla dotter rör sig där inne ? Skulle vara så tacksam om nån svarade ..

  • Svar på tråden Blod v 22
  • uglygodcilla81

    Är Ingen barnmorska direkt, men det låter inte så akut... Säker på att inte blodet kom från rumpan? Tänker Hemmorojd... Ring din barnmorska imorgon för råd så blir du lugnad? Hade det däremot kommit mer blod eller magont så hade jag ringt förlossningen...

  • mylifeisyou12
    uglygodcilla81 skrev 2014-10-02 20:20:52 följande:

    Är Ingen barnmorska direkt, men det låter inte så akut... Säker på att inte blodet kom från rumpan? Tänker Hemmorojd... Ring din barnmorska imorgon för råd så blir du lugnad? Hade det däremot kommit mer blod eller magont så hade jag ringt förlossningen...


    Ja jag kanske kan ringa min bm imorgon . Blodet kom från underlivet men som sagt nu är det bara genomskinliga flytningar och bäbisen rör sig hela tiden , så det borde ju ändå vara bra på nåt sätt ..
  • pmb

    Troligen är det ingen fara. Man har känsligare slemhinnor o mer blodflöde som gravid, det är lätt att nåt litet blodkärl spricker, det behövs inte ens ansträngning. Jag fick nån blodatrimma när jag var gravid, det är nog ganska vanligt.

  • rere88

    Det är normalt med lite blod när man är gravid.. sålänge det bara är lite på pappret behöver du inte vara orolig. Självklart kan du ringa din bm så hon lugnar dig.

    Om det är lugnande för natten så fick jag en kraftig blödning i v13 och min bebis klarade sig. Kunde såklart blivit tvärtom men tänkte att det kunde ge dig lite nattro :)

  • mylifeisyou12
    uglygodcilla81 skrev 2014-10-12 14:11:23 följande:

    Vad sa bm? Allt gått bra?


    Allt gick bra och hjärtat slog tydligt :) hon kunde inte se varifrån blodet kom , inte från livmodertappen iaf .
  • Aileen2014

    Oj, EN droppe!! ;) Jag har blött rikligt till o från, mest till, sedan vecka 13 o är nu i vecka 24! Jag är veteran, har aldrig köpt så mkt bindor! Har gjort sex ultraljud, sorgligt nog, åkt in akut två gånger o varit inlagd en gång!
    Men allt ser så fint ut så därinne o bebisen rör sig!

    Alltså graviditeter verkar vara ett enda stort mysterium!!
    Varför jag lades in för ett dygn, vecka 23, var inte för blödandet utan för att det kom vatten i bindan!! Hur tror ni det kändes! Total panik!
    Men, nej allt såg så fint ut så!
    "Du kanske har kissat på dig lite utan att veta om det" sa en läkare. En annan sa att det kan vara flytningar (som liknar vatten??)
    Min barnmorska sa att det kan vara "pyspunka", alltså att den yttre av de två lager fosterhinnor man tydligen har har fått ett pyttelitet hål så att vätska rinner ut...men det luktade inte fostervatten tyckte en annan barnmorska som tittade o luktade nyfiket på min våta binda.
    Vätskan har fortsatt att komma, igår bytte jag 4 våta bindor.....men idag har jag varken blod o endast lite vatten...hoppas jag får en normal graviditet resten av mina fyra månader!

    Någon som har liknande erfarenhet både vad gäller blod o vatten??
    Vore stödjande för mig, trots att jag är veteran....:)
    Och du med dropparna, kolla upp är ju alltid bra men jag skulle verkligen inte tro att det är nåt fel!

    Vänligen, Aileen


     


    Blod och vätska!
  • Anonym (en droppe räcker......)

    jadu .. en droppe kan vara ALLT som behövs ...
    jag fick en droppe på papparet i måndags.. nu ligger jag nere i Lund och försöker få min bebis (vecka 23+1) att stanna kvar så många veckor det går...
    Så ibland behövs det inte mycket .. men har blött en hel del under tidigare skede.. denna gången var det tappen som öppnade sig både inifrån och utifrån så ett cercage sattes...

Svar på tråden Blod v 22