• mawwliin

    Inget plus den här månaden heller..

    Allt känns hopplöst just nu.

    Visst jag och min sambo har bara försökt att få barn i ca 7 månader.

    Och vi har en otroligt vacker liten flicka på ett år :)

    Det som gör mig så ledsam är att med dottern så bestämde vi en kväll att min sambo skulle komma i mig, och blev det något så ja då blev de väl då. Och EN gång kom han i mig i december. Sen i mitten på januari så får vi reda på att vi ska ha barn. Gick på första försöket! Visste inte ens när jag hade min senaste mens eller något.

    Så nu när vi försöker få ett syskon så går det trögt. Visste naturligtvis att det inte skulle gå lika lätt den här gången när man väl "planerar". Men man blir som frustrerad varje gång man får ett -. Jag vill bli gravid igen :(

    Någon som vill dela sina likande tankar med mig? Hur har ni gått tillväga?

  • Svar på tråden Inget plus den här månaden heller..
  • Annalinea

    Hej!

    Känner mej precis som du! Har också en dotter, 3 år nu. Slutade med piller innan sommaren och blev besviken idag igen när mensen kom :( hade precis som ni oskyddat sex en enda gång och råkade då bli med barn. Men som du säger så verkar det trögt när man börjar planera och pricka in rätt dagar osv..

    Funderar på all sluta med alla tester och bara göra "som vanligt", och lite extra kring när man tror ska ha äl, eller om man ska köra ältest och massa sånt jox. Jobbigt att tänka så mycket på det. Hur tänker du?

    /Linea

  • niinnii87

    Hej!

    Jag har 2 troll här hemma som blivit till trots P-piller båda gångerna.

    Nu har vi misslyckats i 14 månader...

    Är dock inte samma kille nu som med dom två jag redan har..

  • mawwliin
    Annalinea skrev 2014-10-03 17:43:46 följande:

    Hej!

    Känner mej precis som du! Har också en dotter, 3 år nu. Slutade med piller innan sommaren och blev besviken idag igen när mensen kom :( hade precis som ni oskyddat sex en enda gång och råkade då bli med barn. Men som du säger så verkar det trögt när man börjar planera och pricka in rätt dagar osv..

    Funderar på all sluta med alla tester och bara göra "som vanligt", och lite extra kring när man tror ska ha äl, eller om man ska köra ältest och massa sånt jox. Jobbigt att tänka så mycket på det. Hur tänker du?

    /Linea


    Känns ju jobbigt när man fick första barnet så lätt. Då känns det som att det är straffet nu att manf år helt enkelt vänta.

    Och vi vill så gärna ha tätt mellan barnen. Men visst tar det tid så gör det ju. Man vet ju att det tar tid. Det är bara så frustrerande.

    Och en annan faktor som spelar in för mig är att jag hade hoppas blir gravid igen under mammaledigheten så jag slapp gå tillbaka till mitt jobb. För jag jobbar 17 mil(enkel resa) i från orten där jag och min familj bor.

    Men nu måste jag tillbaka för att kunna få in lite pengar och sen måste jag nog säga upp mig. Känns ju inte direkt optimalt när nån har barn.

    Sen tankarna som går är ju, varför inte nu? Varför? Jag är uu inte alls stressad eller liknande som jag var när jag blev gravid med lilltjejen? Då om något var jag grymt stressad över allt. Eller är det något fel på mig eller min partner?

    Men ja jag vet inte. Jävla skit på ren svenska.
  • mawwliin
    niinnii87 skrev 2014-10-03 21:44:45 följande:

    Hej!

    Jag har 2 troll här hemma som blivit till trots P-piller båda gångerna.

    Nu har vi misslyckats i 14 månader...

    Är dock inte samma kille nu som med dom två jag redan har..


    Det måste vara jobbigt. Har ni gjort någon utredning? Eller har ni inte pratat om det?

    Måste vara jobbigt för dig som troligtvis är väldigt fertil som blir med barn når du äter p piller. Och att våga prata om att ni kanske är omaka för varran att kunna skaffa barn känns väl inte så lockande :/
  • niinnii87
    mawwliin skrev 2014-10-04 11:57:28 följande:
    Det måste vara jobbigt. Har ni gjort någon utredning? Eller har ni inte pratat om det?

    Måste vara jobbigt för dig som troligtvis är väldigt fertil som blir med barn når du äter p piller. Och att våga prata om att ni kanske är omaka för varran att kunna skaffa barn känns väl inte så lockande :/
    Vi har fått tid till att starta en utredning nu om 1,5 vecka. Så får se va som händer då.

    Har gjort spermietest, hemmatest, som visar positivt. Men det testet säger ju inte något om kvaliteten på simmarna, bara antalet simmare är bra.

    Jag har dock en liten misstanke att det skulle kunna vara så att biverkningarna av min P-spruta sitter i fortf. Tog sista i februari 2013.

    Kan ju va drf som det inte går våran väg heller.
  • mawwliin
    niinnii87 skrev 2014-10-04 14:02:44 följande:

    Vi har fått tid till att starta en utredning nu om 1,5 vecka. Så får se va som händer då.

    Har gjort spermietest, hemmatest, som visar positivt. Men det testet säger ju inte något om kvaliteten på simmarna, bara antalet simmare är bra.

    Jag har dock en liten misstanke att det skulle kunna vara så att biverkningarna av min P-spruta sitter i fortf. Tog sista i februari 2013.

    Kan ju va drf som det inte går våran väg heller.


    Kan man få såna biverkningar av p-spruta? Jag har enbart haft p piller och åt det kanske bara i två år (15-17 år) och sen dess har vi skitit i preventivmedel :P gick upp typ 30 kg när jag åt p pillren och mådde jåttedåligt. Så då bestämde vi oss att vi kör på avbrutet samlag och blir det något barn innan vi själva vill så får vi ta ställning till det då.

    Vi hade så i fyra år innan vi fick dottern (inte planerat, se inläggen innan:) och innan det var jag helt hundra på att vi inte kunde få barn. Eftersom fyra år med oskyddad borde väl ändå ha blivit något. Men så var inte fallet.

    Men kan man bli mindre fertil efter att man fött ett barn?

    Jag hoppas att det kommer gå bra för er. Du får gärna uppdatera. :D
  • niinnii87
    mawwliin skrev 2014-10-04 16:12:28 följande:
    Kan man få såna biverkningar av p-spruta? Jag har enbart haft p piller och åt det kanske bara i två år (15-17 år) och sen dess har vi skitit i preventivmedel :P gick upp typ 30 kg när jag åt p pillren och mådde jåttedåligt. Så då bestämde vi oss att vi kör på avbrutet samlag och blir det något barn innan vi själva vill så får vi ta ställning till det då.

    Vi hade så i fyra år innan vi fick dottern (inte planerat, se inläggen innan:) och innan det var jag helt hundra på att vi inte kunde få barn. Eftersom fyra år med oskyddad borde väl ändå ha blivit något. Men så var inte fallet.

    Men kan man bli mindre fertil efter att man fött ett barn?

    Jag hoppas att det kommer gå bra för er. Du får gärna uppdatera. :D
    Nae jag tror inte man blir mindre fertil pga att man fött barn, det är nog snarare åldern isf som påverkar det skulle jag tro. Men jag själv är bara 27, men mkt kan ha hänt jag sist blev gravid för 5år sen.. Såklart..

    Men ja, det kan ta alltifrån 6 månader till 2 år att kunna bli gravid igen efter P-spruta. Vissa fortare & vissa längre tid. Allt är ju så olika..

    Men detta är ju en jobbig & ganska annorlunda situation för mig med tanke på hur suuuuuperfertil jag varit tidigare..

    Har iaf tagit tester för ämnesomsättningen nu på VC som visa normala värden, så det är ju skönt att det inte är den som påverkar detta iaf.

    Självklart kan jag uppdatera er. Ska ha min ägglossning nu, vilket käääääänns! Och så har vi mötet på kliniken en vecka efter ÄL.

    Äter ni något för att hjälpa till på traven? Finns ju mängder av inlägg här på FL om diverse saker folk stoppar i sig för att hjälpa till lite grann.
  • Annalinea

    Hej på er båda!

    Hoppas ni har haft en trevlig lördag mitt i all oro och förhoppningar!

    Läste nån sån där tråd om sextips för hur man ska bli med barn, tycker det verkar konstigt om nåt sånt skulle funka men kan ju ha lite roligt när man ändå är igång! Äter bara annars bara vanliga brusvitaminer och D vitamin nu när mörkret är här. Tänkte på att kanske köpa folsyra. Hur gör ni med sånt?

  • niinnii87

    Jag äter bara folsyra & järntabletter. Gjort i strax över en månad bara.

    Ja, jag har hört massa sexgrejer jag med. Ligga högt med rumpan en efter han kommit å sånt där

  • Annalinea

    Kuddar under rumpan funkade iaf inte här :P

    Tror inte sånt spelar nån till egentligen men man gör ju allt man kan! Hehe

    Folsyra vet jag varför man ska ha, men järntabletter, är det för den ökade brodmängden eller nåt när man blir gravid?

Svar på tråden Inget plus den här månaden heller..