• little sparrow

    Gastric bypass nov/dec -14

    Hej på er som ska göra en gastric bypass operation antingen i november eller december i år.

    Jag tänkte att vi som ska göra operationen där omkring kanske kan följas åt och prata om allt omkring operationen och stötta varandra här.

    Jag själv var på info träff och träff med läkare i torsdags. Och jag har fått operationen godkänd. Troligtvis kommer jag att få opereras i november alt. December enligt läkaren! Jag är 163 lång och väger 122 kg. Alltså bmi=46.

  • Svar på tråden Gastric bypass nov/dec -14
  • Viktisen

    Jg har just tagit beslutet att ringa vc om en remiss på måndag, hur längesedan är det som du fick din remiss?

    Hänger med här om det är ok

  • little sparrow

    Välkommen. :) Jag skickade faktiskt en egenremiss via mina vårdkontakter via internet. Den skickade jag iväg den 31:a juli och den 2:a oktober hade jag tid för informationsträff och läkarbesök. Så drygt 2 månader tog det. Blev förvånad över att det gick så fort ändå. :)

  • little sparrow

    Härligt! Välkommen :) jag har inte fått veta exakt datum ännu, men kommer få köra en månad flyt innan operationen jag är så himla peppad på detta nu.. Vill ha de gjort! :)

  • anette30

    Åh intressant, la sj ut en tråd ang hur länge man får vänta på operation. Jag bor i Östergötland. Skickade en egenremiss för två veckor sen, fick svar i fredags och tid för infoträff om två veckor. Snabba bud tycker ja. Men sen då? Hur ser det ut efter denna träff? läkar träff enskilt antar jag och sen ett godkännande förhoppningsvis och tillslut op. Men hur lång tid kan dessa steg ta? Det har ju gått väldans fort för mig hittills iaf

  • elllen

    Det är nog lite olika hur längen man får vänta, men du har upplägget helt rätt


    anette30 skrev 2014-10-06 21:22:29 följande:

    Åh intressant, la sj ut en tråd ang hur länge man får vänta på operation. Jag bor i Östergötland. Skickade en egenremiss för två veckor sen, fick svar i fredags och tid för infoträff om två veckor. Snabba bud tycker ja. Men sen då? Hur ser det ut efter denna träff? läkar träff enskilt antar jag och sen ett godkännande förhoppningsvis och tillslut op. Men hur lång tid kan dessa steg ta? Det har ju gått väldans fort för mig hittills iaf


  • little sparrow

    Åh då har det gått fort för dig. Hur fort det går sen beror nog på hur lång väntetid ni har i erat landsting. Jag bor i Gävleborg och jag skulle få opereras inom 2 månader. Men alla bestämmer väl sig inte på plats vid infoträffen heller. Jag hade i princip bestämt mig innan jag kom :) man brukar få ett godkännande vid det enskilda läkarträffen i samband med infoträffen.


    anette30 skrev 2014-10-06 21:22:29 följande:

    Åh intressant, la sj ut en tråd ang hur länge man får vänta på operation. Jag bor i Östergötland. Skickade en egenremiss för två veckor sen, fick svar i fredags och tid för infoträff om två veckor. Snabba bud tycker ja. Men sen då? Hur ser det ut efter denna träff? läkar träff enskilt antar jag och sen ett godkännande förhoppningsvis och tillslut op. Men hur lång tid kan dessa steg ta? Det har ju gått väldans fort för mig hittills iaf


  • anette30

    Har inte fått nån läkartid än, men den kommer väl kanske efter infoträffen. Eller så kanske den dimper ned vilken dag som helst. Det verkar ju gå snabbt med tanke på hur fort jag fick svar och tid för info. men nu tycker jag att tiden segar sig fram, och sen är man ju orolig för att inte bli godkänd för op oxå

  • little sparrow

    Jag hade infoträff och enskilt läkarsamtal vid samma tillfälle. Alla som kom på infoträfen fick träffa läkaren enskilt efteråt. :)

Svar på tråden Gastric bypass nov/dec -14