• Mareld

    Flaskmata

    Jag har efter olika anledningar bestämt mig för att flaskmata. Orkar inte höra massa blaha blaha så är ni emot det så sluta läs.
    Jag undrar bara kort och gott vilka flaskor vi ska köpa att ha hemma?
    Vi tänkte svänga förbi ullared och preparera bebisaaker och samtidigt då köpa flaskor då vi förstått att de går pt en del.. Eller?

    Vilka flaskor tycker ni varit bäst? Och varför?
    Sa man ta med sig själv till BB eller använder man deras?
    Känns isånnafall som det kan va lämpligt att fortsätta med samma hemma?
    hoppas på lite hjälp från erfarna flaskmatare!
    Kram

  • Svar på tråden Flaskmata
  • Masken84

    Mam har jag haft till båda barnen och är supernöjd. Antikolikflaskor med ventil så de slipper få luft i magen. Nappar finns i olika storlekar vilket oxå är bra!

  • lillasysterfia

    Vi flaskmatade äldsta sonen då amningen bara blev ett stressmoment för mig. Vi har använt mams flaskor med ventil i botten. Tycker de har funkat bra. Hade dock inte tänkt flaskmata så hade inget med till bb. Men är nog bra att ta med flaskorna ni tänker använda hemma. Lycka till!

  • mel

    Tommee tippee flaskor är bra dom är formade som ett bröst så de blir lite samma känsla för bebis ,prova en sån :)

  • vindruvan

    Såna här hade vi, smidiga att rengöra och bra för den lilla magen.  


    www.mambaby.com/se/online-shop/babyflaschen-becher-225/mam-anti-colic-160ml-125/


    Gällande att ta med till bb vet jag inte, kolla med det sjukhuset ni ska föda på hur dom gör där. Vi använde deras flaskor på neo men de var flaskor som passade i bröstpumparna som fanns där (jag började med att pumpa innan vi gick över till ersättning efter ett tag).


    Det behöver inte gå åt så vansinnigt många flaskor, det beror ju på hur snabbt man diskar ur flaskorna efter matning osv. Vi hade till slut ett gäng flaskor ändå för att det var smidigast att ha fler men det beror väl lite på ekonomi och hur många man vill köpa hem.


     


     


     

  • viseversa

    Mam flaskor är helt klart bäst. Dom man kan skruva av botten på och som har en gummring i botten. Blir inget vakum i dom när barnet suger.

  • viseversa
    vindruvan skrev 2014-10-04 22:35:49 följande:

    Såna här hade vi, smidiga att rengöra och bra för den lilla magen. smile1.gif  


    www.mambaby.com/se/online-shop/babyflaschen-becher-225/mam-anti-colic-160ml-125/


    Gällande att ta med till bb vet jag inte, kolla med det sjukhuset ni ska föda på hur dom gör där. Vi använde deras flaskor på neo men de var flaskor som passade i bröstpumparna som fanns där (jag började med att pumpa innan vi gick över till ersättning efter ett tag).


    Det behöver inte gå åt så vansinnigt många flaskor, det beror ju på hur snabbt man diskar ur flaskorna efter matning osv. Vi hade till slut ett gäng flaskor ändå för att det var smidigast att ha fler men det beror väl lite på ekonomi och hur många man vill köpa hem. smile1.gif


     


     


     


    Exakt bästa flaskan helt klart.
  • Cinza

    Vi hade också mam. Var väldigt nöjda. Tror vi hade 4 flaskor och det räckte för oss.

Svar på tråden Flaskmata