• Anonym (Varför?!)

    Kär i en idiot

    Som rubriken säger så har jag "lyckats" bli hyfsat kär i någon som antagligen är den mest bekräftelsesugna person jag någonsin har stött på. Jag märkte ju inte det förrän det var försent vilket grämer mig eftersom jag inte är den som brukar låta mig bli kär i vanliga fall. Men jag tyckte att personligheten var så strålande bra så att det skulle kunna vara värt att ta risken den här gången. Men ha med någon att göra som helt klart gillar mig tillbaka och ändå är omväxlande het/kall, det är absolut inget för mig och jag vill ju ta bort mina känslor så fort det bara går. Bara det att det inte är helt lätt. Jag är tvungen att träffas nästan varje dag med så det går inte att glömma heller.

    Är det någon som har tips så skulle jag vara tacksam! Dejtar andra men den där platsen i hjärtat verkar vara upptagen av den här personen som jag verkligen inte vill ha där....

  • Svar på tråden Kär i en idiot
  • Anonym (flugan)

    Varför måste ni ses varje dag?

    Känner den här personen likadant för dig tror du?

  • Anonym (Tråkigt)

    Detta kan låta hårt, men antingen då accepterar du person som den är eller tvingar bort känslorna. Tyvärr är känslor inget som försvinner av sig själv

  • Anonym (Varför?!)
    Anonym (flugan) skrev 2014-10-04 23:26:26 följande:

    Varför måste ni ses varje dag?

    Känner den här personen likadant för dig tror du?


    Det är en kollega så det är svårt att undvika.

    Ja, det är jag helt säker på. Men det spelar mindre roll nu när jag har tröttnat helt på situationen. Jag tänkte tidigare att det kunde vara vettigt att faktiskt prata om det hela men jag tror att den här personen är så självcentrerad att det inte skulle ge någonting.
  • Anonym (Varför?!)
    Anonym (Tråkigt) skrev 2014-10-04 23:35:53 följande:

    Detta kan låta hårt, men antingen då accepterar du person som den är eller tvingar bort känslorna. Tyvärr är känslor inget som försvinner av sig själv


    Kloka råd :) hur gör man för att tvinga bort känslorna, bara genom vilja? Har inte behövt göra det tidigare, jag har haft det lätt på det viset tidigare.
  • Anonym (Liv)
    Anonym (Varför?!) skrev 2014-10-05 00:42:12 följande:
    Kloka råd :) hur gör man för att tvinga bort känslorna, bara genom vilja? Har inte behövt göra det tidigare, jag har haft det lätt på det viset tidigare.
    Man ignorerar. När känslorna dyker upp tänker man på hur varm solen är, typ.
    Man talar om för en själv hur underbart det var när man gjorde detta eller detta, som inträffade innan den här personen gjorde sitt intåg.
    När man måste möta denna person tänker man enbart på hur irriterande denna person är. Hur löjligt hans ego framstår. Att du till tusen gånger bättre VET vad " idioten" pratar om. Och avbryter honom gärna för att visa att du vet mer.
    Tjaffsar han emot ser du lite överlägset på honom och ifrågasätter. Okvinnligt jag vet, men MÄN kan inte hantera när detta händer och framstår som direkt löjliga när de försöker gå i försvar. LÄS PÅ om du kommer hamna i denna situation. Du kommer inse vilken fåntratt han är och kämpa för att inte skratta rakt ut. 

    Män ÄR fåniga, om någon ifrågasätter har de väldigt sällan något svar. De bara tar för givit att alla böjer sig för vad de har att säga utan motstånd.
  • Anonym (Varför?!)
    Anonym (Liv) skrev 2014-10-05 02:41:09 följande:

    Man ignorerar. När känslorna dyker upp tänker man på hur varm solen är, typ.

    Man talar om för en själv hur underbart det var när man gjorde detta eller detta, som inträffade innan den här personen gjorde sitt intåg.

    När man måste möta denna person tänker man enbart på hur irriterande denna person är. Hur löjligt hans ego framstår. Att du till tusen gånger bättre VET vad " idioten" pratar om. Och avbryter honom gärna för att visa att du vet mer.

    Tjaffsar han emot ser du lite överlägset på honom och ifrågasätter. Okvinnligt jag vet, men MÄN kan inte hantera när detta händer och framstår som direkt löjliga när de försöker gå i försvar. LÄS PÅ om du kommer hamna i denna situation. Du kommer inse vilken fåntratt han är och kämpa för att inte skratta rakt ut. 

    Män ÄR fåniga, om någon ifrågasätter har de väldigt sällan något svar. De bara tar för givit att alla böjer sig för vad de har att säga utan motstånd.


    Tack! Behöver verkligen handfasta råd???? jag har haft några sådana perioder tidigare när det nästan blev lite fientligt mellan oss pga att jag vill stänga av känslorna och inte vara trevlig men jag kunde inte stå emot till slut. Jag kan inte heller vara icke-trevlig eftersom det är en kollega som jag måste samarbeta med. De andra på jobbet vet ju i varierande grad vad som pågår och om jag ändrar beteende rätt märkbart så kommer det att säga en del det med???? men det är ju så det får bli ändå.
  • Anonym (E)

    Varför anser du personen vara en idiot? Vad gör hen med dig som ändock gör att dina känslor finns kvar?

  • Anonym (Varför?!)
    Anonym (E) skrev 2014-10-07 22:55:20 följande:

    Varför anser du personen vara en idiot? Vad gör hen med dig som ändock gör att dina känslor finns kvar?


    Det var nog frustrationen som talade när jag valde rubriken, att jag inte lyckas bli kvitt den här superstarka förälskelsen som kommer att leda ingenstans.

    Det är en väldigt bra fråga det där. Jag blir inte klok på det, annars brukar jag kunna tänka ut hur och varför men jag förstår inte riktigt själv hur det kan vara så livskraftigt. Hen är något av en soul mate för mig, vi tycker slående lika om i stort sett allt, det är lite märkligt. Vi har samma humor och en ruskigt stark fysisk attraktion som gör mig knäsvag. Ja, det var väl bara det :)
  • Anonym (Varför?!)

    Känner att jag måste lägga till att jag verkligen inte tycker att den här personen är en idiot, det var helt fel av mig att skriva så. Tvärtom så är det en av de snällaste människorna jag har träffat. Man består ju av många olika egenskaper och jag har ju knappast rätt att säga vad som är rätt och fel hos andra. Det var nog mest att jag var trött på att saker skall vara så komplicerade ibland.

  • Anonym (Varför?!)

    Kan ju också tillägga att jag mer än något annat skulle vilja inleda något med den här kollegan. Antingen eller är nog det som gäller, skulle väl säga att det är mellanläget som inte är bra egentligen. Om jag är helt ärlig så har jag sällan känt något liknande som för den här personen så jag tror att det kan betyda något utöver det vanliga. Jag brukar kunna dras till människor på olika nivåer men i just det här fallet så är det rätt heltäckande, det är nog det som gör det hela svårt att avfärda.

Svar på tråden Kär i en idiot