• Äldre 5 Oct 15:38
    4674 visningar
    38 svar
    38
    4674

    Varför är många av oss Svenska tjejer så oattraktiva o saknar fina drag? är AVUNDSJUK på utländska tjejers fina egenskaper och utseenden

    Hej jag är en ung osäker tjej, det är så att jag har börjat på gymnasiet nyligen och aldrig varit nöjd med min kropp, allt från ansiktet till min kroppsform och kroppstyp. Mår och har alltid mått dåligt sen jag kom in i puberteten just på grund utav mitt utseende och min kropp. Känner mig inte trygg i min kropp och gillar i princip inget med den. Har inga kurvor, jätte små bröst osv. Vill verkligen göra en bröstförstoring och mycket mer men har ej råd :( Jag har Svenskt ursprung och undrar varför många utav oss svenskor saknar kurvor på kroppen och oftast har små bröst, eller tunt hår och i princip inte alls ser exotiska ut? nu menar jag inte alla men ja ni förstår det finns fina svenskar också såklart men i min klass går det många utländska tjejer och jag har alltid varit avundsjuk på utländska tjejer, på deras fina utseenden och fina kroppsformer och nu har det blivit värre.. hatar absolut inte dom men hur kan dom ha så fina kroppar, naturligt kurviga kroppar och stora bröst och vackra ansikten med mörkt tjockt hår medan jag och många andra Svenska tjejer är platta i kroppen, alltså inga kurvor varken stora bröst eller kurvig/stor bakdel ? ibland eller rättare sagt oftast önskar jag att jag vore utländsk bara för att se ut som dom och ha samma vackra drag och kroppsformer som dom har.

    Dessa tjejer kommer från mellanöstern, de är araber, iranier, Syrianer, kurder o annat.

    Har alltid gillat deras fina drag och kurviga kroppar och bröststorlek, blir bara ännu mer ledsen när jag ser dom varje dag och sen ser mig själv.

    Att dom är så lyckligt utlottade o har dessa fina egenskaper som alla tjejer vill och önskar o ha fast dom har det naturligt. Kurviga kroppar med stor bakdel och oftast stora bröst och vackra ansiktsdrag och fin exotisk hudton och vackert hår.

    Vi svenskar, antingen är vi super fina eller överviktiga.. men så är det bland alla folkslag men varför har vi inte dessa drag och kroppsformer som tjejer från mellanöstern har ? :( Rynkar på näsan  Jag har super små bröst skäms över att ens nämna storleken och pushup hjälper inte och har INGEN då menar jag ingen inte ens den minsta kurvan på kroppen, platt helt platt ingen rumpa och det irriterar mig och gör mig bara deppig och osäker samt ledsen.  
    I princip varje tjej/kvinna oavsett ålder med ursprung i mellanöstern som jag ser/sett eller träffat på vilket är dagligen har oftast kurviga och fina kroppar med stora bröst och stor kurvig rumpa och fina exotiska drag i ansiktet och fint tjockt mörkt hår och blir bara ledsen när jag ser dom önska jag såg likadan ut... har inte råd med dyra skönhetsoperationer för även om jag gör det kommer jag aldrig att se ut som dom och få deras fina drag, vad ska jag göra ? jag mår jätte dåligt över detta, hatar min kropp finns inget som är fint med den. Blir bara avundsjuk hur mellanöstern tjejer har alla dessa ''perfekta och fina kropps och ansiktsdrag / egenskaper naturligt'' medans jag och många andra tjejer med Svenskt ursprung saknar dessa fina egenskaper... har mått så dåligt sen ja kom in i puberteten och nu blir det bara värre, snälla kan nån ge mig tips eller skriva hur jag ska hantera detta ? TystRynkar på näsan mår verkligen dåligt över detta och det förstör mitt liv.. :( 

  • Svar på tråden Varför är många av oss Svenska tjejer så oattraktiva o saknar fina drag? är AVUNDSJUK på utländska tjejers fina egenskaper och utseenden
  • Äldre 5 Oct 19:28
    #1

    Det finns otroligt många kvinnor från Mellanöstern som också opererar sig för att dom är missnöjda med utseendet. Jag jobbade med många såna tjejer förut och jag har större gutt än allihop. Dom hade INGA pattar alls. Men dom var väldigt söta i ansiktet. Jag är helsvensk och helnöjd med mitt utseende.

    Vill du ha större röv är det bara att göra dom där squatsen innan du går o lägger dig. Jag funderar själv på att pröva, men har redan problem med att hitta jeans pga min röv.

    ÄT OCH TRÄNA

    Kroppen kommer inte av att man gnäller på ett forum. Antingen är man född sån, eller så får man jobba på det. Good luck!

  • Anonym (Undra­r)
    Äldre 26 Jan 17:55
    #2

    Är det någon som vet om tjejer med utländsk bakgrund har svenska pojkvänner finns det?

  • Äldre 26 Jan 18:35
    #3

    Svenska tjejer räknas bland dem vackraste i världen. Det är bara något du har fått för dig, att andra skulle vara vackrare.

  • Anonym (Bitte­)
    Äldre 26 Jan 18:46
    #4

    I kina ha kvinnorna börjat att operera sina ögon för att de vill se ut som eroupeer. Och vi som tycker att de har vackra ögon i Asien.

    Men det är ju så det är, de som har krulligt hår vill ha rakt hår och vice verca.

    Är kvinnor aldrig nöjda? Idag är det en hel djungel av fillers, botox, silikon, operationer och ansiktslyft.

    Varför kan vi kvinnor aldrig bli nöjda?!

    Varför duger vi inte som vi är?

    Är det männen som gör oss osäkra? Eller är det helt enkelt hjärnspöken?

  • Äldre 26 Jan 19:47
    #5

    Hela trådstarten (som ju är gammal) är ju en enda provokation, förmodligen skriven av någon som är avundsjuk på svenska tjejer eller blivit väldigt dissad av svenska tjejer. Löjligt. Svenska tjejer är verkligen otroligt vackra, det räcker att ta en promenad i Stockholm en sommardag och se alla tjejer med lysande blont hårsvall och gyllene solbränna. Och svenska brunetter är också vackra! 
    Jag avundas inte tjejer från Mellanöstern deras svarta behåring på kroppen och på överläppen och jag har aldrig velat ha en stor rumpa heller, men visst kan tjejer från alla kulturer vara vackra på olika sätt - det finns ingen anledning att racka ner på några tjejer någonstans bara för att man vill vara elak. 

  • Anonym (Är det viktig­t att se exotis­k ut?)
    Äldre 26 Jan 19:51
    #6
    +1

    Att du inte ser exotisk ut är ju för att du har svenskt ursprung och bor i Sverige. Flyttar du till ett för dig exotiskt land kommer du att se exotisk ut för dem.

  • Äldre 26 Jan 20:30
    #7

    Åh, tyckte väl att jag kände igen rubriken! Nu hittade jag mitt gamla användarnamn. Tack ska ni ha!

  • Anonym (Undra­r)
    Äldre 27 Jan 01:19
    #8
    toughshit skrev 2019-01-26 20:30:28 följande:

    Åh, tyckte väl att jag kände igen rubriken! Nu hittade jag mitt gamla användarnamn. Tack ska ni ha!


    Tänker du fortfarande mycket på det?   själv tycker  jag att det finns många vackra tjejer överallt 
  • Mongol­iet
    Äldre 27 Jan 09:50
    #9

    Det finns fina tjejer i precis varenda land. Alla tycker olika. Personligen har jag inte typiska svenska tjejer på top-20-listan.

  • Äldre 27 Jan 22:54
    #10
    Mongoliet skrev 2019-01-27 09:50:49 följande:

    Det finns fina tjejer i precis varenda land. Alla tycker olika. Personligen har jag inte typiska svenska tjejer på top-20-listan.


    Du är nog inte med på svenska tjejers lista alls efter alla dina elaka uttalanden i varenda tråd. Så det fungerar ju bra för alla på så vis.
Svar på tråden Varför är många av oss Svenska tjejer så oattraktiva o saknar fina drag? är AVUNDSJUK på utländska tjejers fina egenskaper och utseenden