• carro line

    Är Fria Tider en rasist-tidning?

    Jag undrar hur många som tycker att Fria Tider är en rasist-tidning eller hatsajt? Jag har hört många som säger det och jag har alltid trott det fast jag aldrig har läst den. Tills någon länkade en artikel som jag läste och sedan har jag läst mer och mer. Nu läser jag på sidan flera gånger i veckan, mest för att man slipper en massa reklam och de har väldigt mycket intressanta nyheter.

    Vad tycker ni andra?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är Fria Tider en rasist-tidning?
  • tobbe01

    Jag är prenumerant och tycker tidningen är förträfflig.

  • Anonym (Jag)

    Helt klart rasistisk. Det står mestadels främlingsfientliga saker i den. 

  • tobbe01
    Anonym (Jag) skrev 2014-10-05 16:43:31 följande:

    Helt klart rasistisk. Det står mestadels främlingsfientliga saker i den. 


    Jaha?
  • Anonym (Jag)
    tobbe01 skrev 2014-10-05 16:48:20 följande:
    Jaha?
    Jag svarade på ämnet som tråden handlar om. Är det konstigt?
  • carro line
    Anonym (Jag) skrev 2014-10-05 16:43:31 följande:

    Helt klart rasistisk. Det står mestadels främlingsfientliga saker i den. 


    Jag trodde ju också det väldigt länge eftersom så många sa det och skrev det. Men nu när jag själv läser den så ser jag inte mycket främlingsfientlighet alls???
  • Anonym (Jag)
    carro line skrev 2014-10-05 16:50:57 följande:
    Jag trodde ju också det väldigt länge eftersom så många sa det och skrev det. Men nu när jag själv läser den så ser jag inte mycket främlingsfientlighet alls???
    Du kanske håller med om det de skriver om? Jag är för alla människors lika värde och håller lite koll på vad som skrivs i den tidningen. Det är helt självklart att det är en främlingsfientlig tidning. 
  • tobbe01
    carro line skrev 2014-10-05 16:50:57 följande:
    Jag trodde ju också det väldigt länge eftersom så många sa det och skrev det. Men nu när jag själv läser den så ser jag inte mycket främlingsfientlighet alls???
  • carro line
    Anonym (Jag) skrev 2014-10-05 16:53:34 följande:
    Du kanske håller med om det de skriver om? Jag är för alla människors lika värde och håller lite koll på vad som skrivs i den tidningen. Det är helt självklart att det är en främlingsfientlig tidning. 
    Det mesta som står är ju bara helt vanliga nyheter som inte har så mycket med alla människors lika värde att göra.

    Sedan förstår jag inte alls vad det har med en nyhet att göra heller. Om det har hänt något brott t.ex så är Fria Tider mer europeiska ibland i sin bevakning och kan gå ut med bild och etnicitet på gärningsmannen. Är man emot alla människors lika värde för att man gör så, bara för att inte andra tidningar gör så?
  • Anonym (Jag)
    carro line skrev 2014-10-05 17:01:35 följande:
    Det mesta som står är ju bara helt vanliga nyheter som inte har så mycket med alla människors lika värde att göra.

    Sedan förstår jag inte alls vad det har med en nyhet att göra heller. Om det har hänt något brott t.ex så är Fria Tider mer europeiska ibland i sin bevakning och kan gå ut med bild och etnicitet på gärningsmannen. Är man emot alla människors lika värde för att man gör så, bara för att inte andra tidningar gör så?
    De gå ut med brott där de med icke-svensk etnicitet är gärningsmän... Det ger ingen nyanserad bild av hur verkligheten ser ut. Även etniska svenskar begår brott, i liknande omfattning som de som inte är etniska svenskar. Detta visas inte i Fria Tider.
Svar på tråden Är Fria Tider en rasist-tidning?