• Anonym (vilke­n)
    Äldre 14 Oct 07:56
    6071 visningar
    18 svar
    18
    6071

    någon här som har fått sitt/sina barn omhändertagna av soc

    Anonym (har) skrev 2014-10-13 23:19:27 följande:

    Jag har 1 barn placerat enligt LVU och 2 barn hemmaboendes... Psykisk sjukdom hos mig har socialtjänsten angivit som skäl för placeringen. Barnet bor i familjehem. Fadern har fått enskild vårdnad.


    Vilken psykisk sjukdom? Och hur gick det till är du ensamstående eller har du ENLIGT soc en fungerande förälder vid din sida?
  • Anonym (vilke­n)
    Äldre 14 Oct 07:59
    #9
    Anonym (har) skrev 2014-10-13 23:19:27 följande:

    Jag har 1 barn placerat enligt LVU och 2 barn hemmaboendes... Psykisk sjukdom hos mig har socialtjänsten angivit som skäl för placeringen. Barnet bor i familjehem. Fadern har fått enskild vårdnad.


    Vf bara ett av barnen är du bra mamma till de andra barnen enligt soc då eller??
  • Anonym (vilke­n)
    Äldre 14 Oct 11:06
    #11
    Anonym (har) skrev 2014-10-14 08:49:26 följande:

    Personlighetsstörningar som de satt flera olika namn på i utredningen. Jag är ensamstående och anses vara en god förälder till de andra barnen. Fråga mig inte varför för det är verkligen ingen som har svar på. Inte ens soc själva..


    Märkligt har barnet som är lvuat också nån diagnos eller självskadebeteende? ålder på barnet? Är det typ borderline eller npf diagnos? Eller vad du har? Förlåt frågorna men är nyfiken
  • Anonym (vilke­n)
    Äldre 15 Oct 07:34
    #14
    Anonym (har) skrev 2014-10-14 23:05:32 följande:

     

    Nej, barnet har ingen diagnos eller självskadebeteende. Har varit placerat i 4 år. Är i lågstadieåldern och barnen hemma är i förskoleåldern.

    Spelar ingen större roll vad jag faktiskt har. Det största problemet som jag ser det, är att Socialtjänsten talar generellt om personer med personlighetsstörningar i vår utredning. Dom går inte in på min specifika diagnos och dom enskilda svårigheterna av den som jag faktiskt har och hur dessa svårigheter eventuellt skulle kunna påverka mitt föräldraskap.

    Dvs, flera av svårigheterna som tas upp i utredningen är svårigheter som jag inte har, eller enbart tillhör en närbesläktad diagnos.


    Det är ju jättemärkligt går det inte prata med nån annan socialsekreterare om detta?

    Vf jag frågar om diagnos är för att jag själv har diagnos och blir rädd om de bara går på diagnos och inte lämpligheten som förälder...:-O förlåt om jag snokade ;)
Svar på tråden någon här som har fått sitt/sina barn omhändertagna av soc