• emtfb

    Vi med BF Juni 2015

    Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

  • Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Karro80

    Hoppar in här jag också! Har fortfarande inte riktigt fattat att jag är gravid. Känner ni någonting än?

  • emtfb

    Härligt tjejer! :)

    Karro, Jag känner inte så mycket, lite molvärk och humörsvängningar. Har en ettåring som inte kan somna på kvällarna så mitt tålamod tar slut fort som sjutton, och det brukar väl inte vara riktigt så illa. :p Tur man har en lugn sambo ;)

    Känner du nånting? :)

  • Limpan nr2

    Samma här, tålamod är lika med noll just nu och ett jäkla humör kan jag ha :p Stackars min sambo och tvååriga son.

    Annars har jag väldigt ömma bröst, molvärk vissa dagar, hugger till i ligamenten i ljumskarna typ när jag reser mig. Även halsbränna efter att jag ätit. Inget riktigt jobbigt illamående än. Men tidigare gånger jag varit gravid har jag mått fruktansvärt illa fram till ca v.17 :(

  • emtfb

    Limpan, Haha tycker också synd om min sambo och dotter. Men de går över snart, eller om 9 månader iaf ;)

    Usch för halsbränna & fyfan för illamående! Jag spydde flera gånger om dagen från v 8-17, hoppas verkligen man slipper det denna gång!

    Hur gammal är du? :)

    Karro, har du barn sen innan? :)

  • Karro80

    Jag har en son på 14 månader.

    Lite molvärk emellanåt men annars känner jag inget speciellt. Sover lite dåligt, men vet inte om det beror på det. Slapp illamående helt sist förra gången så får se om jag klarar mig denna gång också. Fick PUPPP (klåda) på slutet sist så fasar lite för det. Läste att det troligen kommer igen om man haft det. Förhoppnings inte förrän i slutet för det var verkligen inte roligt!

    Har inte riktigt kommit i form efter sonen så har en liten mage som startläge. Känns som om man får lite blickar redan nu, folk kan ju säkert gissa att vi vill ha ett syskon. Hoppas på att kunna dölja det tills det känns ok att berätta. Svårt med kläder är det och känner mig lite tjock redan nu...

  • Limpan nr2
    emtfb skrev 2014-10-06 22:28:43 följande:

    Limpan, Haha tycker också synd om min sambo och dotter. Men de går över snart, eller om 9 månader iaf ;)

    Usch för halsbränna & fyfan för illamående! Jag spydde flera gånger om dagen från v 8-17, hoppas verkligen man slipper det denna gång!

    Hur gammal är du? :)

    Karro, har du barn sen innan? :)


    Ja hoppas verkligen att man slipper illamåendet och kräkningarna! Men jag blir ändå orolig eftersom jag vid mitt MA i somras inte mådde illa, men med sonen mådde jag skit.

    Jag är 31 ???? Du??
  • emtfb

    Karro, förstår att klådan inte är nån höjdare, fick du någon lotion eller något mot det? Eller behandlar man inte det? 


    Samma här, är lite degigare och ser redan ut som jag är i vecka 20 ;) Men det är rätt bra haha, för vi vill inte att någon ska veta att vi väntar en till, förens efter RUL ;) Och det är då magen börjar synas på mig, iaf första graviditeten. Har du inga kläder som du kan använda från din förra graviditet? 

    Limpan, förstår att du blir orolig. Men du kommer inte får gå på något VUL om nån vecka? Kan lugna en ganska mycket, speciellt om man har haft ma. Jag är 25 ;)

  • dstrl

    Hej!


    Hoppas det är okej att jag hoppar in här :)
    Plussade igår i vecka 4 (3+5).

  • emtfb
    dstrl skrev 2014-10-08 10:40:58 följande:

    Hej!


    Hoppas det är okej att jag hoppar in här :)
    Plussade igår i vecka 4 (3+5).


    Hej! Grattis & välkommen!! :) Är det första barnet? Några symtom ännu? :)

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015