• Caspar

    Tips på bil?

    Hej, nu är det dags för min familj att köpa en ny bil. Idag kör jag en BMW 118d årsmodell 2010. Är supernöjd med hur rolig den är att köra och hur billig den är! Men problemet är jag har tre ungdomar som inte får plats i baksätet! Vi har inte åkt så mycket med varandra i samma bil tidigare, men nu har vi flyttat. Det har gått ett halvår sen flytten och det funkar inte längre med bilen.

    Det är 2,5 mil in till jobbet, alltså blir det 5 mil på en dag. Minst 1 gång i veckan blir det 10mil per dag!

    Kraven på den nya bilen är att den ska vara rolig att köra (kan inte köpa en bil som är tråkigare än min BMW!), att man ska rymmas 3 vuxna i baksätet (är inte så förtjust i minibussar, så en sådan blir det inte) och att den ska dra lite bränsle. Det måste även vara en manuell växlad då två av barnen övningskör.
    Saker som är ett plus om bilen har är: panoramatak/sollucka, fläktar bak och sätesvärmare fram & bak.

    Bilar som det inte kommer bli är franska bilar, en sedan (måste vara kombi eller SUV) eller någon bil som är tråkig att köra.

    Bilen får inte vara äldre än 2010 och får inte kosta mer än 200 000kr.

    Tack på förhand för svar.

  • Svar på tråden Tips på bil?
  • Wayke Buddy sponsrat

    Hej, 

    Jag har lagt in ett sök på Wayke med dina kriterier: se länk nedan:
    www.wayke.se/sok


    Med gällande vilken modell baserat på det du skrivit kan modeller som passar t.ex. vara:
    Volkswagen Passat Sportcombi: www.wayke.se/sok/volkswagen/passat/kombi
    Ford Modeo Kombi: www.wayke.se/sok/ford/mondeo/kombi
    Volvo XC70: www.wayke.se/sok/volvo/xc70
    Subaru Outback: www.wayke.se/sok/subaru/outback

    För mer ingående rådgivning är du varmt välkommen att kontakta Wayke Buddy för rådgivning på www.wayke.se/buddy

    Mvh
    Wayke Buddy

Svar på tråden Tips på bil?