• Kastrull

    Fjärde barnet i sommar (juni, juli o augusti)

    Hej

    Har precis fått plus på stickan och väntar mitt fjärde barn. Trodde inte jag skulle få vara med om detta en gång till och är överlycklig.

    BF är beräknat till 15 juni och jag tänkte att det kanske är fler som väntar nummer fyra i sommar, hade varit kul att följas åt.

  • Svar på tråden Fjärde barnet i sommar (juni, juli o augusti)
  • Kastrull

    Hej!!!!! Va kul.

    Jag har två tjejer (födda 07 o 08) och en pojk (född 12) sen innan.

    Hur mår du? Jag har inte fått några symptom än men de lär ju dyka upp snart. Magen brukar tvärnita och det är inge kul.

  • sarahrara

    Har mått illa senaste veckan, idag kräkts några ggr. Har blivit värre och värre vad gäller illamående för varje graviditet. Förra gången kräktes jag konstant första halvan av graviditeten sen då och då tills han kom ut. I övrigt trött och ont i tuttar samt mensvärk. Hur mår du och ni andra?

  • Kastrull

    Fy va jobbigt o kräkas hela tiden. Har sluppit det. Däremot brakade jag ihop psykiskt sista gången men då hade vi hur mycket som helst och det gick över snabbt.

    Hur gamla är dina pojkar? Mina barn är födda 07, 08 och 12.

    Funderar på när man ska berätta här och där.

  • Kastrull

    Fick precis veta att en vän till mig ska få nummer två i april. Lyckades hålla mig men ville skrika rakt ut att vi också väntar en till!

  • Stella 78

    Hej! Jag väntar visserligen inte 4e barnet men har precis plussat med ett 3e.... kanske kan få hänga lite här ändå? Letar efter en grupp där man kan ventilera lite då detta inte var helt planerat eller genomtänkt. Har 2 barn sedan innan 4 år och en snart 10 månader. Vi har haft svårt att få barn och sista är med hjälp av ivf och då sa läkarna att vi inte har speciellt stora chanser att bli gravida naturligt. Nu har vi kört oskyddat och tänkt att händer det så händer det. Ingen av oss har ju trott att det skulle ske! Sen skulle vi ta beslut om de 5 ägg vi har i frysen efter nyår om vi ska ha en 3a eller ej. Haha.. så plussade jag nu! Självklart är det välkommet om det går vägen men vi är båda mitt i karriärsbyten och sen är vi inte direkt purunga heller.

    Var era 3e och 4e planerade? Hur har ni upplevt att ha 3 barn jämfört med 2?

    Jag respekterar självklart om ni inte tycker att jag hör hemma i denna grupp!

  • mellisemma

    Hejsan!
    jag väntar också 4:e barnet..beräknad ca 15 maj.
    Inte planerat så chocken har inte lagt sig än ;)


    4 barn snart..
  • mellisemma

    Har en flicka 2004, pojke 2006 och en flicka 2012
    Mår illa hela tiden och är jättetrött.
    Kub test start..


    4 barn snart..
  • Kastrull

    Hej Stella o välkommen. Jag har lite längre mellan tvåan o trean än vad du har, det skiljer 4 år på dem. Vår trea har bara fått följa med och det har fungerat bra. Det är ju lite pyssel när de är små men han är två nu och ja.....han bara följer med. 

    Hej ,mellisemma, välkommen! Tycker det är kul med oplanerade barn, det är ju inte helt ovanligt, kul att tänka att många av oss egentligen inte var tänkta men blev ändå, himla tur det. Min underbara lillebror var ett "hoppsan" barn, vilken förlust det hade varit om inte han funnits. 

    Mår du bättre? Jag mår också skit men käkat Lergigan Comp sen igår, får se om det hjälper.

    Kram alla

Svar på tråden Fjärde barnet i sommar (juni, juli o augusti)