• längtarefterbebis

    IVF höst/vinter 2014 RMC Malmö

    Hejsan allihopa!

    jag och min man har försökt få barn i 5 år ca. nu ska vi äntligen få börja med IVF.
    egentligen skulle vi börja nästa vecka, men pga min mans jobb så måste vi vänta tills nästa mens.. ivrig som man är så vill man ju börja direkt. frustrerande att behöva vänta...

    någon mer som håller till på RMC i Malmö?
    berätta era historier om IVF, tack! Hjärta

  • Svar på tråden IVF höst/vinter 2014 RMC Malmö
  • lomma76
    längtarefterbebis skrev 2014-10-07 20:39:10 följande:

    Hejsan allihopa!

    jag och min man har försökt få barn i 5 år ca. nu ska vi äntligen få börja med IVF.
    egentligen skulle vi börja nästa vecka, men pga min mans jobb så måste vi vänta tills nästa mens.. ivrig som man är så vill man ju börja direkt. frustrerande att behöva vänta...

    någon mer som håller till på RMC i Malmö?
    berätta era historier om IVF, tack! Hjärta


    Hej
    Har ni påbörjat behandlingen?
    Vi är i startgropen nu. Börjar med nässpray 9 januari, vi ska ha det långa protokollet.
    Vårt första försökGlad.
    Hade varit kul om man kan följa varandra här då man är i samma sits Flört.
    Vi håller alla tummar och tår att det kommer gå bra för oss allaGlad.

  • monn

    Hej! Hur går det för dig ts? :) Jag skall lämna sista blodprovet på RMC på måndag, sedan hoppas jag på IVF efter utredningen! Vi har försökt få barn sedan sept 2013. Jag har PCO och vi har provat Pergotime utan att det hjälpt. Hur länge fick ni vänta innan ni kom på första mötet? De sade till min man att vi skulle få hem en kallelse för första möte om 2-3 månader..

  • Likealady

    Vi lämnade våra sista prover i mitten av januari och fått tid för första besök i mitten av februari.

  • monn

    Det vart ju snabbt! :)

    Bestämmer de hur man går vidare direkt efter första besöket?


    Likealady skrev 2015-01-23 10:47:53 följande:

    Vi lämnade våra sista prover i mitten av januari och fått tid för första besök i mitten av februari.


  • LikeLadyy

    Utgår från att det är så.


    monn skrev 2015-01-23 11:22:15 följande:

    Det vart ju snabbt! :)

    Bestämmer de hur man går vidare direkt efter första besöket?


  • Villhaminbebi

    Jag har också försökt få barn i snart 5 år. Ska göra IVF ~ hoppas vi ~ nu i februari här i RMC. Allt beror på min sköldkörtel. Har underprodukton och läkarna sa att det är det enda som stör barnabakandet. Just nu är värderna lite höga. Hoppas de sjuker till februari !

    Men är så rädd att det inte ska funka, kommer bli så krossad !

  • LikeLadyy

    Håller tummarna för dig. Hur gick första besöket på RMC till? Vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig inför vårt första besök.


    Villhaminbebi skrev 2015-01-25 17:35:59 följande:

    Jag har också försökt få barn i snart 5 år. Ska göra IVF ~ hoppas vi ~ nu i februari här i RMC. Allt beror på min sköldkörtel. Har underprodukton och läkarna sa att det är det enda som stör barnabakandet. Just nu är värderna lite höga. Hoppas de sjuker till februari !

    Men är så rädd att det inte ska funka, kommer bli så krossad !


  • längtarefterbebis
    lomma76 skrev 2014-12-25 19:37:19 följande:
    Hej
    Har ni påbörjat behandlingen?
    Vi är i startgropen nu. Börjar med nässpray 9 januari, vi ska ha det långa protokollet.
    Vårt första försökGlad.
    Hade varit kul om man kan följa varandra här då man är i samma sits Flört.
    Vi håller alla tummar och tår att det kommer gå bra för oss allaGlad.
    Heeeej!
    jag har helt glömt bort denna tråden.. eftersom vi skulle vänta. haha! nu har vi dragit igång med nässpray, idag faktiskt! jag är sååå taggad inför detta! :)

    hur går det för dig? har du börjat med sprutorna? vi ska på första ul den 25/2 :)

    jättekul om vi kan följas åt :D
    KRAM!
  • längtarefterbebis
    monn skrev 2015-01-22 17:57:46 följande:

    Hej! Hur går det för dig ts? :) Jag skall lämna sista blodprovet på RMC på måndag, sedan hoppas jag på IVF efter utredningen! Vi har försökt få barn sedan sept 2013. Jag har PCO och vi har provat Pergotime utan att det hjälpt. Hur länge fick ni vänta innan ni kom på första mötet? De sade till min man att vi skulle få hem en kallelse för första möte om 2-3 månader..


    hej du!
    vårt gick så himla snabbt! fik nog tid 1 vecka efter min läkare på kk skickade remiss. vi ingår ju i en studie där man blev lottad om man skulle få börja med ivf direkt eller om man skulle behöva gå ner i vikt med hjälp av modifast.. vi hade turen att få ivf direkt! så jag försöker gå ner lite på egen hand. det sägs ju att man har bättre chanser då.. :) 

    jag har också pco, och vi har försökt sen 2008.

    hur går det för er? <3
    kram
  • längtarefterbebis
    LikeLadyy skrev 2015-01-26 06:58:49 följande:

    Håller tummarna för dig. Hur gick första besöket på RMC till? Vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig inför vårt första besök.


    vårt första besök var att vi tog en MASSA prover. sen fick vi info och recept utskrivna. och så kollade hon såklart mina äggstockar.

    har ni varit på första besöket än ? :)
Svar på tråden IVF höst/vinter 2014 RMC Malmö