• Anonym (tre)
    Äldre 8 Oct 13:12
    3966 visningar
    23 svar
    23
    3966

    Hur många aborter har ni gjort och hur kände ni?

    Jag har gjort tre. Första som tonåring (tror jag var 16). Minns inte så mycket. Andra var jag 24. Kände ingenting. Tredje som 33-åring och tvåbarnsmamma. Det var den enda som var lite jobbig.

  • Svar på tråden Hur många aborter har ni gjort och hur kände ni?
  • Anonym (en)
    Äldre 8 Oct 13:22
    #1

    En, då var mina barn ganska stora och jag blev gravid med min kk. Jag ville inte ha barn med honom helt enkelt även om jag kunde tänka mig ett barn till, men ville att det isf skulle vara ett med någon jag älskade och ämnade dela mitt liv med.

    Kan ibland tänka på det men inte med sorg. Det var ett beslut jag tog för att det var det bästa beslutet då och jag tycker fortfarande att det var det.

  • Äldre 8 Oct 13:37
    #2

    En och det var nyligen. Var fruktansvärt. Tog fyra dagar för det ville sig inte riktigt, förlorade massablod, fick inte äta el dricka under tiden osv, och slutade ändå med skrapning. Hade velat fram och tillbaka om jag skulle behålla el inte. Min sambo ville gärna behålla och lämnade mig nästan för att jag "dödade vårt barn". Men hade druckit massa, rökt, var djupt deprimerad. Tänkte lite att om barnet är skadat pga min alkoholkonsumtion kommer jag hata mig själv, och hur ska jag kunna ta hand om ett barn när jag knappt kan ta hand om mig själv? Vill verkligen inte göra om det. Nästa gång får det bli en bebis, förhoppningsvis med min nuvarande sambo. Vill ju ha barn, och vill ha det med min underbara fästman, men kände bara att det inte var rätt tillfälle. Fast det samtidigt kändes förjävligt att döda vårt kärleksbarn.

  • Anonym (Bark)
    Äldre 8 Oct 13:46
    #3

    Gjort en. Det kändes sorgligt men befriande. Det enda jag ångrar idag är att jag var så dum att jag blev gravid, inte aborten.

  • Anonym (två)
    Äldre 8 Oct 14:50
    #4

    Det var ungefär som att dra ut en tand. Inte kul, men jävligt skönt när det var över.

  • Anonym (Cilla­)
    Äldre 8 Oct 15:35
    #5

    Två.

    En som 19-åring, medicinsk.

    En som 33-åring, medicinsk.

    Har inga barn idag (är 35). Vill bara ha barn om jag är ihop med killen ifråga vilket jag inte var den sista gången. Båda aborterna var lätta rent fysiskt. Ångrar inget.

  • Anonym (En st)
    Äldre 8 Oct 17:35
    #6

    Har gjort en abort då barnet förmodligen hade haft ärftlig allvarlig sjukdom ville inte vänta så länge som till vecka 15 på prov så valde avbryta i vecka 7-8. Kändes hemskt sen blev jag gravid ganska fort igen men fick missfall och sen missfall igen ( kändes som straff)

  • Anonym (En st)
    Äldre 8 Oct 17:37
    #7
    Anonym (En st) skrev 2014-10-08 17:35:22 följande:

    Har gjort en abort då barnet förmodligen hade haft ärftlig allvarlig sjukdom ville inte vänta så länge som till vecka 15 på prov så valde avbryta i vecka 7-8. Kändes hemskt sen blev jag gravid ganska fort igen men fick missfall och sen missfall igen ( kändes som straff)


    Hade flera barn innan detta och fått en efter
  • Anonym (Mm..)
    Äldre 8 Oct 17:41
    #8

    Jag har gjort 3.

    Första när jag var 18 och den mådde jag fruktansvärt dåligt över efteråt.

    Andra var när jag var 25, fick i samma veva reda på att han var otrogen och valde att avluta allt som rörde honom.

    Tredje när jag var 28. Vi hade inte riktigt bestämt oss vad vi ville men när jag gjorde vul visade det sig vara ett MA och jag var jätte ledsen efteråt och år det än idag 3 år senare.

  • Äldre 8 Oct 19:09
    #9

    Jag har gjort två aborter! En som 18 och en som 21. Första gick jag sista året i gymnasiet, så det hade inte fungerat. Den vid 21 så kände jag mig helt enkelt inte redo, inte min sambo heller. Så jag ångrar faktiskt ingen av dem. Det var heller inte något jobbigt att göra. Nu är jag 23 och ska få barn i december.

  • Anonym (Ledse­n)
    Äldre 8 Oct 19:15
    #10

    Två stycken. Första ville jag verkligen inte ha barn med (vi hade ingen relation). Och nu en till i maj i vecka 13. Gick bra fysiskt men jag har aldrig någonsin mått så dåligt. Jag och min sambo har varit tillsammans i 2 år. De där va de värsta jag varit med om, jag ville verkligen ha barnet. Men han ville verkligen inte så jag gjorde de för hans skull och trodde aldrig att jag skulle må såhär dåligt 4 månader senare, jag gråter så fort jag är ensam. Vet inte hur jag ska gå vidare. De här är de värsta jag varit med om. Vill bara ha tillbaka mitt barn.

Svar på tråden Hur många aborter har ni gjort och hur kände ni?