• Anonym (Värt)

    Sertalin- era erfarenheter (Mirtazapin också)

    Hej, jag har tagit Mirtazapin några veckor, hjälper mot sömnproblemen och det är skönt att inte ligga vaken på nätterna. Men i övrigt är det som samma skit. Dålig aptit också.
    Nu har de skrivit ut sertalin också, (desperat jag måste orka, skälv med barnen och har det jobbigt med annat också, min ork att göra något är borta, ser att fet behlver städas, men orka! Dammtussarna klarar sig men jag måste orka vara/ bli en bättre mamma som orkar vara engagerad och glad och göra saker, inte bara "tråkig och sur") och precis som med Mirtazapin känns det gruvsamt att börja ta de, biverkningar? Är det värt det?

  • Svar på tråden Sertalin- era erfarenheter (Mirtazapin också)
  • Anonym (hmm.)

    Fungerar det inte med typ naturläkemedel? Tänker typ magnesium, b-vitamin, rosenrot och 5-htp? 5-htp gör underverk för serotoninet :) 

  • Anonym (äter själv)

    Äter sertralin sen några månader. Enda biverkan är lätt huvudvärk i bland samt torr i munnen. Mår bättre. Mer ork och är snällare. Helt klart höjt min livskvalitet.

  • Anonym (Värt)
    Anonym (äter själv) skrev 2014-10-09 12:43:19 följande:

    Äter sertralin sen några månader. Enda biverkan är lätt huvudvärk i bland samt torr i munnen. Mår bättre. Mer ork och är snällare. Helt klart höjt min livskvalitet.


    Mer ork och snällare är vad jag behöver, blir en ond cirkel när jag är trött, nere, barnen klagar på att jag är,på dåligt humör och oengagerad - får dåligt samvete och mår ännu sämre, igår fick jag sån ångest av det att jag rispade armarna med en sax.
  • Anonym (äter själv)

    Tror verkligen inte att du kommer att ångra dig. Äter även atarax vb för att dämpa oro. Har du någon samtalskontakt? Kan hjälpa att få prata med.

  • Anonym (Värt)

    Hur är det med biverkningar?

    Läser att man mår sämre första tiden ( och intr fått utskrivet något extra) vet inte om jag vågar ta de då. På gränsen att orka som det är nu, kvällarna när alla är hemma är en kamp att hålla uppe.

  • Anonym (Värt)

    De första dagarna ha gått bra förutom att jag sover sämre igen trots Mirtazapin, (svårt att somna, vaknar/sover oroligt) kan det bero på seetralinet? Dags att gå från en halv till en hel sertralin idag.

  • kajsalotta

    Håll ut!! Det blir bättre:)
    Fick själv ssri för 2 år sedan. De tre första veckorna var jobbiga men sen märkte jag av att ångesten försvann. Sååå skönt.

    Kämpa på med dina tabletter. Tänk en dag i taget. Och om det går åt helvete en dag så har du en ny chans imorgon.

  • Anonym (Värt)

    Fått utskrivet Atarax som hjälp när det blir jobbigt, haft väldigt mycket klump i halsen/bröstet, krypningar i armar och ben och svårt att sova sen jag höjde dosen

Svar på tråden Sertalin- era erfarenheter (Mirtazapin också)