• Äldre 9 Oct 20:19
    2029 visningar
    45 svar
    45
    2029

    Du som försöker med Pergotime Höst 2014

    Hej!

    Den eviga väntan.. Har vetat om att jag har pcos i ett år och har aldrig varit depp för det, förrän nu. Har just tagit min första kur pergotime och väntar på antingen graviditet eller mens i dagarna... Men jag känner mej så jäkla deppig! Är rädd att det inte ska funka.. Jag vill så gärna ha barn. Har försökt över ett och ett halvt år. Snälla kan inte någon dela med sig av lyckade historier? Hur har ni lyckats bli gravida med pcos?

    Kram

  • Svar på tråden Du som försöker med Pergotime Höst 2014
  • Äldre 9 Oct 20:35
    #1

    Hej jag är inte gravid en men har föröskt få barn i 3år och ska äntligen få testa letrozole nu när mensne kommer i gång. 
    Och hoppas på de kan hjälpa, jag har pco ja med. 

  • Äldre 11 Oct 23:32
    #2

    Jag har inte fått nån diagnos men har ingen egen äl. Lyckades bli gravid på andra kuren pergo med första barnet :)

  • Äldre 12 Oct 09:43
    #3

    Tack för att ni delar med er! Det är inte lätt men när det väl går blir man förmodligen lycklig till tusen. Grattis till din graviditet!

    Själv dras jag med lite avundsjuka nu. Alla runt omkring bara får barn.. Folk frågar när det är vår tur. Jag vill bara skrika att det inte är så jäkla lätt! Samtidigt vill jag inte att mitt jobb ska veta att vi ens försöker.. Jag vill prata med någon men känner inte att jag har nån jag kan belasta med mina tunga tankar nu.

  • Äldre 12 Oct 09:50
    #4

    Har också PCO och vi har försökt i 1,5 år.  väntar nu på BIM efter min 2a kur med pergotime, känns väl dock inte så hoppfullt. Dock har jag fått äl av bägge kurerna och känt av när äl är(gör jag inte annars) sen har min cykel gått ner till normallängd, så lite positivt med det iallafall.

    Har inte haft några biverkningar nån av gångerna. 

    Hoppas det kommer gå bra för dig.   Många lyckas ändå inom 3 kurer.

  • Äldre 12 Oct 11:01
    #5

    Åh tack för peppen! Och skönt att man inte är ensam. Äter du dubbelkur nu?

    Dra mej baklänges testade nyss och fick detta svaret. Så jävla glad men rädd det ska försvinna om några dagar som det förra gjorde förra månaden.

  • Äldre 12 Oct 11:06
    #6

    Kan inte se bilden men gissar att det är på ett positivt test? Stort grattis i så fall!!

  • Äldre 12 Oct 11:15
    #7

    Det är positivt ja. Helt sjukt. Men än är det så tidigt att det kan sluta i mens om ett par dagar. Det gjorde det förra månaden nämligen. Tydligen är det sjukt vanligt att få tidigt missfall.. De ivriga personerna som testar supertidigt hinner kanske bli glada medan de som inte testat tidigt inte ens vet de varit gravida när mensen kommer.

    Nervöst!

  • Äldre 12 Oct 17:46
    #8

    Jag håller tummarna för dig!!

  • Äldre 12 Oct 19:41
    #9

    Jag började med Pergotime idag, vi har försökt i ett år drygt. Stort grattis till plusset!!

  • Äldre 12 Oct 20:45
    #10

    Tack vad goa ni är! Jag har ju som sagt använt pergotime den här gången och börjar noja för att det ska vara en cysta som spelar mej ett spratt.. Man kan ju få positivt av cystor har jag läst! Men hoppas inte. Man vill ju så gärna tro men inte ens nu vågar jag det haha.. Hur det är!

    Tar du en tablett eller flera direkt? Har du någon diagnos? Pco eller varför tar just du pergo? Kram!

Svar på tråden Du som försöker med Pergotime Höst 2014