• gammelget

    Er spontana åsikt: Svensk vit man med afrikansk kvinna?

    Tänk er att ni ser en väldigt vit svensk man hand i hand med en väldigt svart flickvän/fru. Inte Beyoncebrun, kaffefärgad eller liknande utan riktigt kolsvart. Vad är er spontana tanke om mannen då?

    Det skapar ju en del spontana tankar när en svenska man har en asiatisk flickvän, men blir det liknande reaktion på en afrikansk?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Er spontana åsikt: Svensk vit man med afrikansk kvinna?
  • StackarsMia

    Så länge man inte är intresserad av hudfärg, så får man troligtvis ingen reaktion. Jag skulle inte bry mig det minsta.

  • Anonym (Minna)

    Människor finns i alla åldrar, storlekar och färger. En man från Blekinge och en kvinna Dakar kanske är ovanligt, men inte konstigt. Vuxna som går hand i hand däremot.

  • Anonym (väninnan)

    Du beskriver två av mina vänner... varför skulle jag tycka något illa om deras förhållande?
    De är gifta och har en dotter ihop.
    Jag anser inte att någon  har med hennes hudfärg att göra!

  • Litet My

    Skulle inte bry mig det minsta, inte heller om kvinnan var asiat. Det hade däremot sagt en del om mina egna fördommar om jag brytt mig.

  • Anonym (Gubbe)

    Samma åt andra hållet, kan Hen inte få något bättre, desperat?

  • Konservativ

    Intressant frågeställning. Problemet är väl att Thailändska kvinnorna så länge har fått leva med ryktet om Thailand som ett horland och därför såg man med förakt på dessa par när de började dyka upp i Sverige för en tjugo år sedan. Därefter har man inte lyckats komma förbi den bilden utan den har istället frodats och man kan fnissa åt dessa par och förakta dem. Att det kan handla om kärlek (som ju inte är detsamma som förälskelse) vill man inte höra om. I andra länder föraktas sådana som har lägre utbildning, har fel spräk eller annan hudfärg. I Sverige föraktas tafatta personer. Särskilt får man förakta äldre tafatta män med  mage. De kan man tycka är äckliga. Precis som man i andra män tycker att färgade människor är äckliga.

    Afrikanska kvinnor i liknande förhållanden kommer nog i ett annat läge eftersom svensken har fått lära sig att man inte ska tycka illa om afrikaner.

  • Konservativ

    Precis som man i andra länder tycker att färgade är äckliga. Skulle det stå. Varför kan man inte ändra i sina inlägg på familjeliv?

Svar på tråden Er spontana åsikt: Svensk vit man med afrikansk kvinna?