• Zanda

    Bebisverkstad våren 2015

    Hej alla!

    Så kul att starta den här tråden - äntligen är det dags igen!!!????

    Tänkte höra om det är någon mer bebistokig som planerar att försöka bli gravid till våren 2015? Det blir tredje barnet för oss, har en tjej född i april 2012 och en liten kille född i mars i år som vi nu vill ha ännu ett syskon till ganska tätt. Hade varit kul att följas åt under resan, både ni som satsar på första barnet eller syskon. Vill ha ett gäng att längta med, glädjas över plusset och prata graviditet när det väl är dags! Vi tänkte börja i maj, mest för att vara på den säkra sidan av 2016, såg just att det är exakt 200 dagar till dess, nedräkningen har börjat! Längtar sjukt mycket redan!!!????????????

    Hakar ni på?

  • Svar på tråden Bebisverkstad våren 2015
  • Missma01

    Hej!

    Jag och sambon har bestämt att börja försöka blir gravida med vårt första barn. Vi har tänkt att börja efter nyår så december blir sista månaden med p-piller.

    Jag är så förväntansfull och tiden känns som den går i Slow motion :p

    Jag har börjar fundera "tänk om det tar flera månader innan kroppen kommer igång efter alla hormoner", "tänk om det att sig på en gång", "tänkt om vi inte kan få barn", hur kommer jag att må när jag slutar med p-pillerna, hur kommer jag att vara under tiden vi försöker, kommer ja vara en som gråter så fort mensen kommer eller kommer jag att ta det mer lugnt :p så många tankar och funderingar .

    Skulle vara så kul att få prata av sig med lite tjejer som är i samma situation son en själv. Jag vill inte prata med mina vänner för jag vill inte att någon ska veta att vi ska börja försöka :)

  • LillaloveS

    Hej på er!

    Vi planerar också att börja till våren, i april närmare bestämt. Har varit planerat till dess sedan ganska lång tid tillbaka, ser så mycket fram emot hela resan! Blir första barnet, vilket gör att vi såklart hoppas på den stora gåvan att kunna få barn :) Känns spännande men känner mig samtidigt trygg i tanken. Nu är det bara att längta och njuta av "sista tiden" tillsammans bara vi två! :)

  • Missma01

    Ja allt är så spännande just nu. Det känns extra kul, tycker jag , när ingen annan vet om ens planer. Man får lite känslan "Du skulle var veta" haha :P
    Jag försöker också tänka att nu ska jag passa på att njuta av tiden då vi bara är två, försöker övertala sambon att vi borde åka på solsemester nu i höst/vinter men har inte lyckats övertala honom än..

    Har ni börjat förbereda er på nått sätt, eller har planer du hur ni ska förbereda er innan ni börjar? Tänker på typ kost, träning, tillskott o.s.v.

  • LillaloveSs

    haha jag håller med - känns som man smider massa hemliga planer ;) Hmm?Jag är ju redan en aktiv person som tränar ganska mycket, ca 4-5 pass/vecka. Nu är jag i en fas med mycket löpträning varvat med styrketräning. Där är väl planen bara att fortsätta hålla igång. Alkohol dricker jag knappt ändå så det behöver jag inte justera nåt kring..Jag tar kosttillskott nu, Activ Care kvinna som innehåller mycket järn, vitamin D och folsyra. Tänker att det kan ju vara bra att börja bygga upp depåerna :) Ni då?

    Vilken ålder är ni i? Har ni varit tillsammans länge? :)

    Ta hand om er! :) (ps. jag måste nog skaffa en användare..skriver som gäst tror jag så jag fick inte ha samma namn som innan..)

  • makeeverydaycount

    Hej igen (lillaloveS här)!

    Skaffade en medlemssida..blev så krångligt att skriva som gäst. Visst syns inte alla uppg  jag fyllt i på min sida? För jag vill ju vara anonym..halva grejen med det här ;)

  • Missma01

    Ja det låter verkligen som att du redan har en bra hälsogrund :p hehe själv tränar jag 2 ggr i veckan och går promenader med hundarna nästan varje dag. Hade såklart kunnat träna mer men just nu känns det ok med det jag gör. Äter bra gör jag men tar inga tillskott så folsyra ska jag väl börja med i november/december tänkte jag. Jag har tänkt på en ska, ni kanske vet, jag är laktosintolerant och undviker gluten i största mån. Hur går det ihop med att bli gravid, vara gravid osv. Någon som vet om det påverkar på något sätt?

    Jag är 24 år och sambon lika så. Vi har varit ilag i 9 år nu. Alla ni andra? :)

  • Spirello

    Vi ska börja försöka med syskon i maj. Vi har en son född januari-14 och jag längtar redan efter en liten till. Men vi gifter oss i mitten på maj och tänkte börja försöken någon gång runt bröllopet.

  • makeeverydaycount

    Jag har ingen erfarenhet ang lakos/gluten i kombination med graviditet, men jag tror säkert du kan få mycket vägledning på mvc etc? :) Kanske kan det finnas någon bok som behandlar ämnet? 

    Låter som en bra plan i samband med bröllopet, så mysigt! :) Vilken härlig vår som väntar dig/er! 

  • Missma01
    makeeverydaycount skrev 2014-10-15 20:47:36 följande:

    Jag har ingen erfarenhet ang lakos/gluten i kombination med graviditet, men jag tror säkert du kan få mycket vägledning på mvc etc? :) Kanske kan det finnas någon bok som behandlar ämnet? 

    Låter som en bra plan i samband med bröllopet, så mysigt! :) Vilken härlig vår som väntar dig/er! 


    Vad kul med bröllop! Då har du ju fullt upp att planera det så då kanske tankarna fylls på bebisar :P

    Jag googlade om gluten och laktos och man skulle äta vidare som vanligt som jag förstod och det känns ju skönt i alla fall.

    Hur gammal är du och hur länge har ni varit tillsammans?
  • Nystjärna

    Hejsan :) Får man hoppa in och vara med här?

    Jag och min sambo har tänkte att vi också skall försöka med ett syskon till vår dotter,någon gån våren/sommaren 2015 :) Men blir nog troligtvis sommaren 2016 :) Vi skall nämligen gifta oss i juni,så efter det har vi sagt att de blir bra med syskon :) Men jag har sagt att det beror ju på hur äl ligger till.Men han är fast bestämt till efter bröllopet. Men får väl se om jag kan fjäska med honom och tjuvstarta lite. hihi :)
    Kul och ha fler och följas med. Är det något mer ni undrar om mig är det bara och fråga mig :) Säkert glömt något då jag har en trött dag :p Men skoj tråd :)

Svar på tråden Bebisverkstad våren 2015