• Webbredaktör

    Lördagsgodis eller godis hela veckan?


     


    Det finns gelégodis. Och så finns det gelégodis. Nyligen visade Vat19 upp sin senaste godiskreation: en orm som väger hela 12 kilo och mäter imponerande 2,4 meter. Direkt sockerfri är inte skapelsen och om du skulle få för dig att äta upp den bjuder den på 36000 sköna kalorier.


    www.familjeliv.se/foralder/1.3502130


    Lördagsgodis eller godis hela veckan?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lördagsgodis eller godis hela veckan?
  • Natulcien

    Oj, lördagsgodis verkar vara på utdöende..?

    I vår familj är det bara jag som äter godis, och jag äter det när jag blir sugen oavsett veckodag, men det blir inte så ofta. Dock uppvuxen med "lördagsgodis".

    Min sambo och vår 4-åring äter inte godis alls.

  • Tow2Mater

    Både lördagsgodis och godis hela veckan. Försöker begränsa i veckorna, men har ingen absolutistisk ståndpunkt att godis bara äts på lördagar. Inget fel med en godisbit efter maten varje dag, inget vare sig tänder tar skada av eller man blir fet av.

  • Natulcien
    Natulcien skrev 2014-10-13 13:50:21 följande:

    Oj, lördagsgodis verkar vara på utdöende..?

    I vår familj är det bara jag som äter godis, och jag äter det när jag blir sugen oavsett veckodag, men det blir inte så ofta. Dock uppvuxen med "lördagsgodis".

    Min sambo och vår 4-åring äter inte godis alls.


    Ah...måste ha varit nån bugg i systemet, för nu har visst rösterna jämnat ut sig..?
  • Duckan

    Annat: Vi har inte infört lördags-godis och hon ber inte så ofta om en påse heller. När hon gör det äter hon några stycken och sen ligger de där och blir gamla. Har därför inga problem med att hon äter en godisbit mitt i veckan om det slumpar sig så.

  • Smulan 89

    Vi äter godis när vi har godis hemma. Har en godispåse hemma just nu, men har inte tagit någon godis idag. Finns det hemma, så äter inte jag så mycket, utan tar någon godis då och då, istället för att trycka i sig allt på lördagen tex.
    När jag bodde hemma, så åt vi godis när det fanns hemma och det var inte bara på lördagarna, utan vår familj köpte godis när vi var sugna på det. VI har aldrig haft problem med övervikt.

  • Mercurialis

    Barnen får lördagsgodis ... men det är inte förbjudet att äta godis andra dagar i veckan, om tillfälle skulle uppstå, vilket det sällan gör.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Themis

    Det är nån stolle som har gått loss med ett script för att fuskrösta, så alla omröstningar är paj just nu verkar det som.


    If it is important to you, you will find a way. If not, you'll find an excuse. /unknown
  • Emmis

    Barnen får lördagsgodis. Är det kalas eller något annat speciellt tillfälle är det tillåtet att äta även andra dagar i veckan. Vi införde lördagsgodis då äldsta var fyra år eftersom det var först då som hon uppmärksammade att andra barn åt godis (innan det hade hon smakat någon enstaka gång). Den lilla började vid två år, påverkad av den stora.
    Vi vuxna är "periodare". Köper hem godis till oss ibland och då äter vi på kvällarna när barnen somnat så många kvällar det räcker. Kan alltså bli en hel vecka med godis varje dag ibland. Men sedan kan det dröja lång tid innan vi köper något igen.

Svar på tråden Lördagsgodis eller godis hela veckan?