• Anonym (våldtagen)

    40+, traumatiserad och önskar få en partner?

    Jag beundrar er som fått en partner och ett sexliv efter traumat. ....jag AVUNDAS er. Själv är jag snart 50 - utan sex i mitt liv. 

    Jodå, det är mer "skämmigt" att sakna detta vid 50 än vid 20. Det är liksom tyngre. Man vill gömma det. För det är mer tragiskt om man är medelålders än om man är i 20-åren.  

    I denna tråd önskar jag ENDAST RESPONS från traumatiserade män/kvinnor som trots åldern 40-60 inte lyckats finna en sex- eller kärlekspartner.   

  • Svar på tråden 40+, traumatiserad och önskar få en partner?
  • Anonym (våldtagen)
    Anonym (mmmmm), 

    Jag är en kvinna snart 50 som aldrig haft en ömsesidig sexuell eller förälskelsebaserad relation. Jag är starkt traumatiserad.  

    De flesta som aldrig haft en partner och som skriver på forum är i 20-årsåldern. Men jag har väntat i tre decennier...och har mycket mindre tid kvar att hitta en partner än de där 20-åringarna. Det handlar ju trots allt även om fysisk attraktivitet.  
  • Anonym (Kille)

    Jag är inte riktigt så gammal men jag är en 34 årig man som aldrig haft sex, än mindre en partner. Och det är inte så att jag är ointresserad av sex eller avsiktligt väntat, tvärtom, har hög sexuell drift och vill inget hellre än att få en partner. Eller åtminstone sex ibland. Periodvis upplever jag det också som ett stort trauma associerat med skam, misslyckande och frustration. Att ha hög sexdrift och bli bombarderad med sex i media, litteratur mm medan man känner sig utestängd från det är inte kul. För att inte tala om hur knäckt man kan bli bara av att höra grannarna knulla som kaniner och känna att man aldrig får uppleva detta.

    Är detta liknande vad du upplever?

  • Anonym (B)
    Anonym (våldtagen) skrev 2014-10-22 18:21:17 följande:
    Anonym (mmmmm), 

    Jag är en kvinna snart 50 som aldrig haft en ömsesidig sexuell eller förälskelsebaserad relation. Jag är starkt traumatiserad.  

    De flesta som aldrig haft en partner och som skriver på forum är i 20-årsåldern. Men jag har väntat i tre decennier...och har mycket mindre tid kvar att hitta en partner än de där 20-åringarna. Det handlar ju trots allt även om fysisk attraktivitet.  
    Du skriver ( våldtagen)  Ska man tolka det som att du har blivit våldtagen ?
    Är det DÄRFÖR du är traumatiserad ?

    Du skriver att du är kvinna Det finns väl  många villiga män som vill inget hellre vill än att träffa en villig kvinna att ha sex med
    Så det " problemet " måste vara lätt att lösa  Foten i munnen

    Lycka till o skriv gärna hur du lyckas !
  • livserfaren
    Anonym (Kille) skrev 2014-10-24 15:45:46 följande:

    Jag är inte riktigt så gammal men jag är en 34 årig man som aldrig haft sex, än mindre en partner. Och det är inte så att jag är ointresserad av sex eller avsiktligt väntat, tvärtom, har hög sexuell drift och vill inget hellre än att få en partner. Eller åtminstone sex ibland. Periodvis upplever jag det också som ett stort trauma associerat med skam, misslyckande och frustration. Att ha hög sexdrift och bli bombarderad med sex i media, litteratur mm medan man känner sig utestängd från det är inte kul. För att inte tala om hur knäckt man kan bli bara av att höra grannarna knulla som kaniner och känna att man aldrig får uppleva detta.

    Är detta liknande vad du upplever?


    Inte riktigt, men förstår att du är uppgiven, tråkigt har inget bra svar samhället har har blivit tuffare och tjejerna kräsnare, varför ens pröva har det så bra som jag har,varför chansa, så tänker tjejer.
  • CarinaL26
    livserfaren skrev 2014-10-24 17:27:10 följande:

    Inte riktigt, men förstår att du är uppgiven, tråkigt har inget bra svar samhället har har blivit tuffare och tjejerna kräsnare, varför ens pröva har det så bra som jag har,varför chansa, så tänker tjejer.


    Inte riktigt, säger du till Kille. Är det du som är TS månne?
  • livserfaren
    CarinaL26 skrev 2014-10-24 18:23:33 följande:

    Inte riktigt, säger du till Kille. Är det du som är TS månne?


    Månne kanske det är så, men om jag ska vara uppriktig nej jag är inte TS men jag håller verkligen med
  • Anonym (våldtagen)
    Tack för svar! 

    För förtydligandets skull---det handlar INTE om att jag "inte får ligga" (fy vad jag ogillar det uttrycket). Det får vilken kvinna som helst en fredagskväll på krogen, tror jag. I mitt fall handlar det istället om en emotionell avstängning.

    Flödet mellan hjärta, hjärna och kön bör vara fritt vid ömsesidigt sex.
    (tycker själv att den meningen var slagkraftig. Citera mig gärna i andra forum!) 

    Det har jag aldrig varit med om. Hjärnan har funnits med, men utan kontakt med vare sig hjärta eller kön. 
Svar på tråden 40+, traumatiserad och önskar få en partner?