• ssa123

    synfel hos bebis, ni som kan

    Min bebis 6 mån har konstaterats med ett synfel på någonstans mellan plus 6 och plus 8.
    Ögonläkaren sa att det var lindrigt, men idag ringde optiker från synrehab som snarare tyckte det var kraftigt. Vet någon vad som är normalt hos ett barn på sex månader? Glömde givetvis att fråga vid bägge kontakterna.

  • Svar på tråden synfel hos bebis, ni som kan
  • Gweny

    En av mina vänner, har en dotter som har rejält synfel, kommer inte ihåg hur mycket. Men hon fick glasögon redan vid 8 månaders ålder. Jag trodde inte dem kunde ha glasögon så tidigt.

  • ssa123

    Min bebis kommer få det nu vid 6 mån. Glasögon alltså. Men blev somsagt nyfiken på hur kraftigt synfelet är

  • Mika86

    Vår son va iofs 4 år när vi upptäckte hans synfel men han ligger på +15, han slog lökarens rekord i översynthet.

    Synen utvecklas tills de är 8 år så vet inte alls hur han Såg när han va så liten, kanKe bättre kanske sämre.

    Tycker synd om din lilla som få glasögon så tidigt men samtidigt bli drt en ny värld för de, första kommentaren vår son sa när han fick sina första glasögon va att vi såg konstiga ut

Svar på tråden synfel hos bebis, ni som kan