• nozpa
    Äldre 14 Oct 12:10
    2802 visningar
    14 svar
    14
    2802

    Skylanders.

    Hej. Det här med skylanders. Fattar knappt vad det är. Någon som vill berätta så mycket som möjligt? Samt vad som behövs, är mest populärt osv.
    Vilken ålder som det är mest populärt i, finns det fler liknande "gubbar"? Eller är det just dom skylanders som är det enda inom sitt slag?
    Ja, allt.

  • Svar på tråden Skylanders.
  • Äldre 14 Oct 13:47
    #1

    Skylanders är ett spel för de flesta av dagens konsoller, både Wii, Wii U, Xbox 360, ps3 har dom. Är osäker ang ps3 och xbox One, men i grund och botten är det äventyrsspel där man kan köpa till figurer av olika slag. Det finns flera olika, de jag köpt åt mina grabbar är "swap force" (där figurerna går att dela på och sätta ihop med andra figurers halvor) samt Giants.

    Med till bas spelet följer en liten platta som man ställer figurerna på och de kommunicerar via NFC till plattan.

    Skylanders är inte de enda i sitt slag, Disney har även liknande som kallas "disney infinity" Vad som kan göras och vilka minispel som finns där beror på vilka plastfigurer som man äger.


    sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Äldre 14 Oct 15:02
    #2

    Nyaste 'Skylanders Trap Team' kan användas på tabletter.

  • nozpa
    Äldre 14 Oct 15:38
    #3

    Tack för era svar. Han har ingen konsol, men vi tänkte köpa alltihop till honom. (Tillsammans med fler syskon med familjer) Men känner mig som 95 åriga Agda när Nintendo 8-bitars kom ungefär.
    Och vi har själva inte barn i de åldrarna. Så, vilken konsol är mest populär bland 6 åringar? Samt en bra start för att han ska ha det han behöver. Vet att han spelar hos kompisar, så han är inne i det. Men lite svårt att få fram den info man behöver. Och hans föräldrar är inte så insatta dom heller.
    Han har ju en ipad, men tror att det kanske är roligare med en konsol.
    Rada gärna upp vad som behövs. :)
    Sedan förbrukas gubbarna eller? Hur funkar det? Köper man nya hela tiden eller?

  • Äldre 14 Oct 15:46
    #4

    Följer din tråd, är i liknande situation. Funderar just nu på Wii U, som man även kan spela Super Mario på.

    Fråga vilka spel han gillar, och se vilka konsoller som de finns for.

  • nozpa
    Äldre 14 Oct 15:51
    #5
    Tow2Mater skrev 2014-10-14 15:46:05 följande:

    Följer din tråd, är i liknande situation. Funderar just nu på Wii U, som man även kan spela Super Mario på.

    Fråga vilka spel han gillar, och se vilka konsoller som de finns for.


    Det enda jag vet att han gillar är skylanders. Och det verkar ju finnas till de flesta.
    Så lika bra att köpa den konsol som de flesta barn vill ha tänkte jag.
  • Äldre 14 Oct 16:42
    #6

    Wii U är barnvänligast i övrigt, massor av barn- och familjespel, även gamla klassiker som Mario, Zelda osv, som säkert vill spelas när skylander-suget går över för stunden. Så jag skulle föreslå ett Wii U. Skylanders är väl i övrigt ett svart hål som suger pengar ur föräldrars plånböcker, bara så ni är medvetna om det. 

    Jag föreslår att du/ni köper ett Wii U Party Pack, så får du basenheten + skylander starter pack (och även Wii Partu U och Nintendoland). Kanske du behöver köpa ett par gubbar på sidan av också.

    My 2 cents on the matter. 


    Never give up...No one knows what's going to happen next. - L. Frank Baum
  • Äldre 14 Oct 16:48
    #7

    Skylanders = svart hål, ha ha! Japp, så är det :) Och vi har inte ens spelet (ännu).

    Ungefar så har jag läst mig till, att Wii U har mer familjespel och 'barnvänliga' spel, medan X-box/ PS etc vänder sig till vuxenspelare i utbudet.

    Minecraft finns inte for Wii U, men de ska komma ut med ett liknande spel for det, kallat UCraft.

    Wii är också gratis att spela onlinespel på, medan de andra kräver en avgift per månad.

  • nozpa
    Äldre 14 Oct 16:48
    #8
    Aniiee skrev 2014-10-14 16:42:51 följande:

    Wii U är barnvänligast i övrigt, massor av barn- och familjespel, även gamla klassiker som Mario, Zelda osv, som säkert vill spelas när skylander-suget går över för stunden. Så jag skulle föreslå ett Wii U. Skylanders är väl i övrigt ett svart hål som suger pengar ur föräldrars plånböcker, bara så ni är medvetna om det. 

    Jag föreslår att du/ni köper ett Wii U Party Pack, så får du basenheten + skylander starter pack (och även Wii Partu U och Nintendoland). Kanske du behöver köpa ett par gubbar på sidan av också.

    My 2 cents on the matter. 


    Tack. :) Har inte hängt med ett dugg de senaste 2 åren. Men då får det bli ett wii U party pack.
  • Äldre 14 Oct 16:58
    #9
    Tow2Mater skrev 2014-10-14 16:48:06 följande:

    Skylanders = svart hål, ha ha! Japp, så är det :) Och vi har inte ens spelet (ännu).

    Ungefar så har jag läst mig till, att Wii U har mer familjespel och 'barnvänliga' spel, medan X-box/ PS etc vänder sig till vuxenspelare i utbudet.

    Minecraft finns inte for Wii U, men de ska komma ut med ett liknande spel for det, kallat UCraft.

    Wii är också gratis att spela onlinespel på, medan de andra kräver en avgift per månad.


    playstation network kostar inte pengar. Xbox däremot gör.
    sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Äldre 14 Oct 17:02
    #10
    Tow2Mater skrev 2014-10-14 16:48:06 följande:

    Skylanders = svart hål, ha ha! Japp, så är det :) Och vi har inte ens spelet (ännu).

    1 Ungefar så har jag läst mig till, att Wii U har mer familjespel och 'barnvänliga' spel, medan X-box/ PS etc vänder sig till vuxenspelare i utbudet.

    Minecraft finns inte for Wii U, men de ska komma ut med ett liknande spel for det, kallat UCraft.

    2 Wii är också gratis att spela onlinespel på, medan de andra kräver en avgift per månad.


    =P

    1: Ungefär så. Vi brukar säga att Wii (och U) är en barnkonsol, Xbox360 är en familjekonsol och PS3 är en vuxenkonsol. Naturligtvis baserat på spelutbudet till konsolerna. Sen inte sagt att vuxna inte kan spela "barnspel", och jag tycker att det är helt upp till föräldrar och deras barn vad som är ok för barnen att spela. Hur det kommer att gå för Xbone och PS4 får tiden utvisa, men det verkar som att PS4 kommer fortsätta traditionen av att ha många "vuxna" och framför allt mogna spel. 

    Sanning med modifikation. Xbox kräver att man är guldmedlem för att spela online, PlayStation är det beroende på vilka som står för servern. Du kan spela Battlefield och CoD utan att vara Plus, men om du ska spela PlayStation Battle Royal så måste du vara plus. Till exempel. Med Gold på Xbox får du två spel i månaden, som du kan spela även om Gold gått ut. Med PlaystationPlus får du 6 spel i månaden, men å andra sidan kan du inte spela de om Plus gått ut. Men med mer plus får du spela alla plus-spel du "köpt" sedan de började ge bort spel på det sättet.

    Ursäkta... blev visst långt och lite OT....
    Never give up...No one knows what's going to happen next. - L. Frank Baum
  • nozpa
    Äldre 14 Oct 17:22
    #11

    Blev lite sugen på ett wii U hem till oss också. men party packet finns inte att inhandla i Sverige va? Blir det några konstigheter när man beställer det? Alltså inget krångel med spel som inte funkar osv?

    Maken spelar helst ps3, medans jag spelar allra helst supernintendo alt wii. Så ett wii U (om jag får bestämma) skulle nog passa mig och 3 åringen. Jag är en Marioperson.
    Så får väl ev bli 2 party packs då. Om det nu fungerar?

    Ursäkta mina dumma frågor. :)

  • Äldre 14 Oct 17:58
    #12
    nozpa skrev 2014-10-14 17:22:41 följande:

    Blev lite sugen på ett wii U hem till oss också. men party packet finns inte att inhandla i Sverige va? Blir det några konstigheter när man beställer det? Alltså inget krångel med spel som inte funkar osv?

    Maken spelar helst ps3, medans jag spelar allra helst supernintendo alt wii. Så ett wii U (om jag får bestämma) skulle nog passa mig och 3 åringen. Jag är en Marioperson.
    Så får väl ev bli 2 party packs då. Om det nu fungerar?

    Ursäkta mina dumma frågor. :)


    Jo, party pack finns i sverige också, så det är inga problem, men så länge du köper en europeisk så är det inga problem (alltså, du kan köpa från typ amazon UK så länge det inte står "us import" på det) Det är samma regionskod i hela europa + japan. Köper du en från USA måste du köpa spel från US sen också,, det blir lite krånglgare. Men som sagt, party pack med skylanders finns på Webhallen, åtminstone, så det bör finnas på anda butiker också.

    Att köpa 2 basenheter låter lite överdrivet. Tyvärr finns det väl inte game pads att köpa bredvid än (kommer nästa år). 
    Never give up...No one knows what's going to happen next. - L. Frank Baum
  • nozpa
    Äldre 14 Oct 18:11
    #13
    Aniiee skrev 2014-10-14 17:58:47 följande:
    Jo, party pack finns i sverige också, så det är inga problem, men så länge du köper en europeisk så är det inga problem (alltså, du kan köpa från typ amazon UK så länge det inte står "us import" på det) Det är samma regionskod i hela europa + japan. Köper du en från USA måste du köpa spel från US sen också,, det blir lite krånglgare. Men som sagt, party pack med skylanders finns på Webhallen, åtminstone, så det bör finnas på anda butiker också.

    Att köpa 2 basenheter låter lite överdrivet. Tyvärr finns det väl inte game pads att köpa bredvid än (kommer nästa år). 
    Den ena är till syskonbarnet, den andra blir till oss. :) Tack, ska kika in där. Hittade inget när jag letade.
  • Äldre 14 Oct 18:24
    #14
    nozpa skrev 2014-10-14 18:11:20 följande:
    Den ena är till syskonbarnet, den andra blir till oss. :) Tack, ska kika in där. Hittade inget när jag letade.
    Ok, då kanske det inte är så överdrivet Solig
    Never give up...No one knows what's going to happen next. - L. Frank Baum
Svar på tråden Skylanders.