• Anonym (TS)
    Äldre 14 Oct 21:11
    19621 visningar
    530 svar
    530
    19621

    SD är inte inbjudna till Nobelfesten i år igen

    Jag hörde precis på nyheterna att SD inte är inbjudna till Nobelfesten i år igen.

    Är det rätt anser ni?

  • Svar på tråden SD är inte inbjudna till Nobelfesten i år igen
  • Äldre 14 Oct 21:18
    #1

    JA. Det är ingen mänsklig rättighet att bli bjuden på fester. Värden anser inte att SD hör hemma där och då får SD ingen inbjudan. Värden har ju dessutom en god motivering till varför ingen från SD är inbjuden.

  • Snutte­n6
    Äldre 14 Oct 21:20
    #2

    JIPPI HURRA JÄTTE BRA !!!!!!

  • Anonym (LOL)
    Äldre 14 Oct 21:21
    #3

    De gör som de själva vill.

    Men SD borde inte gnälla, de får ju fler röster när folk tycker synd om dom.

    På med offerkoftan, så kan ni öka nästa val också...

  • Anonym (Jah)
    Äldre 14 Oct 21:22
    #4

    Håller med Jw83. Nobelkommittén har ingen skyldighet att bjuda folk de inte vill ha där.

  • Äldre 14 Oct 21:22
    #5

    Nobelfesten är en privat fest och de som arrangerar bjuder givetvis exakt de personer de önskar och ingen annan. Inte kan man komma och kräva att få gå på alla fester man vill. Jimmie Åkesson har inte mer rätt att gå på nobelfesten än har på mitt bröllop eller 30-årskalas.

  • Anonym (Ebba)
    Äldre 14 Oct 21:23
    #6

    Varför skulle det inte vara ok? Nobelfesten är en "privat" tillställning där Nobelstiftelsen står som inbjudare. De har ingen skyldighet att bjuda in dem de inte vill sammankopplas med.

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 14 Oct 21:25
    #7
    Anonym (Ebba) skrev 2014-10-14 21:23:25 följande:

    Varför skulle det inte vara ok? Nobelfesten är en "privat" tillställning där Nobelstiftelsen står som inbjudare. De har ingen skyldighet att bjuda in dem de inte vill sammankopplas med.


    Jag har inte sagt att det inte skulle vara okej.

    Jag undrar bara allmänt vad folk tycker.
  • Äldre 14 Oct 21:28
    #8

    Fattar inte varför partier annat än sittande regering ska vara bjudna i egenskap av att vara partier alls. Det känns snarast helt fel.

    Däremot kan ju framstående personer som känns intressanta i vetenskapssammanhang inbjudas, även politiker. Och då förstår man ju varför SD blir underrepresenterade för forskning och vetenskap lär ju inte vara deras starka sida.

  • Äldre 14 Oct 21:31
    #9
    Lavish skrev 2014-10-14 21:28:33 följande:

    Däremot kan ju framstående personer som känns intressanta i vetenskapssammanhang inbjudas, även politiker. Och då förstår man ju varför SD blir underrepresenterade för forskning och vetenskap lär ju inte vara deras starka sida.


    Det har du väldigt rätt i!
  • Anonym (LOL)
    Äldre 14 Oct 21:33
    #10

    Vad ska de där och göra egentligen? De vill väl inte mingla och dinera med utländska gäster, då kanske de får för sig att de är precis som vi, och då faller ju hela deras syn på världsordningen.

Svar på tråden SD är inte inbjudna till Nobelfesten i år igen