• Äldre 15 Oct 14:21
    765 visningar
    4 svar
    4
    765

    Ofrivilligt barnlösa! Berätta eran historia

    Vill veta era orsaker till varför ni inte blir gravida. Ni få självklart svara anonymt om ni vill. Som ett sätt att få höra era historier. Du som väljer att skriva kan se det som en chans att skriva av sig. Få berätta.

    Vill gärna veta: Ålder? Vikt? Ev sjukdomar/problem som gör att du inte blir gravid? Hur länge det tog innan ni fick veta vad de var som var "felet"?
    Hur löste sig eran situation, tex om ni håller på med ivf just nu eller om ni redan har ett barn ni tex adopterat? Eller om ni valde att leva utan barn.

    Självklart får ni skriva känslor ni haft under hela tiden ni försökt bli gravida. Berätta om din/eran barnlöshet.. eller vägen till ett efterlängtat barn. Jag vill höra ! :)

  • Svar på tråden Ofrivilligt barnlösa! Berätta eran historia
  • Äldre 15 Oct 16:16
    #1

    Försökt 8 år.gjort inseminationer och IVF.er,varit både IVF-gravid och spontant gravid,men fått m.f. Kan numer inte bli spontant gravid p.g.a åldern. Övergått till ED,ska påbörja vår 4.e snart. Finns ingen förklaring till varför jag inte kunde få barn ens då när jag var 37. Haft både bra och dåligt resultat vid ÄP så inte ens där  finns nån logik. Har påverkat mig mycket negativt. Hela livet står still i väntan på barn för det ska vi bara ha.

  • Äldre 15 Oct 16:22
    #2

    förklara gärna olika förkortningar. Hur kände du under perioden? Har du någonsin gett upp tanken om att få egna barn?

  • Äldre 15 Oct 16:27
    #3
    fjällräven lady skrev 2014-10-15 16:22:19 följande:
    förklara gärna olika förkortningar. Hur kände du under perioden? Har du någonsin gett upp tanken om att få egna barn?

    IVF= konstgjord befruktning. ED= embryodonation. ÄP= äggplock inför IVF. Hur jag känt mig? Pendlat mellan hopp,förtvivlan,sorg,ledsen,ilsken-alla känslor. Nej,jag kommer aldrig ge upp tanken på barn,vi SKA ha barn,så enkelt är det.
  • Äldre 15 Oct 16:45
    #4

    Tack! nu vet jag mer. någon fler om vill dela med sig?

Svar på tråden Ofrivilligt barnlösa! Berätta eran historia