• Rocka

    bukplastik

    Hejsan!

    Jag ska göra en bukplastik och en bröstförminskning båda två är betalt via landstinget.
    Jag ska göra buken först den 16e december och är väldigt nervös. Jag får göra den i simrishamn, ryhov (jönköping) har avtal med dem sen 1år tillbaka.

    nu undrar jag om fler har gjort denna operationen?
    Är ni nöjda?
    Hur ont gjorde det efter op?
    Har även hört rykten att man inte fettsuger för bästa resultat om man gör via landstinget?

    Berätta gärna er historia

  • Svar på tråden bukplastik
  • Emmask

    Av nyfikenhet för mig som inte vet nåt: Att förminska brösten förstår jag eftersom det är hemskt tungt för ryggen att bära stora bröst. Men varför bukplastik via landstinget? Detta är ingen kritik utan vill bara veta mer, alltså, är det medicinska orsaker eller varför betalar landstinget just den plastikoperationen?

  • dessan59

    Ts

    jag skulle också vilja göra en bukplastik och en bröstreduction, men fick nej. jag äter mediciner som gör att jag går upp i vikt, äter Levaxin  och har hypotyreos.

    Min ämnesomsättning går på sparlåga, och jag mår piss över att väga som jag gör. I min ungdom vägde jag ca 50 kilo och har alltid varit liten, men nu vid 55 år så väger jag det dubbla! Jag har e-kupa och har enorma bröst som vöger en hel del. Det är skitjobbigt och jag har ont i nacke och rygg.

    vad äter du och har du några tips? jag dricker inte Coca-cola , ingen chipsmänniska. Jag mår enormt dåligt av det här.

  • Rocka

    Emmask: det blir ett häng efter att gått ner mycket i vikt och/eller graviditeter där magen inte drar ihop sig efter förlossning, magmuskler kan även dela sig efter en graviditet som då behövs sy ihop igen för att kunna träna:)

    detta gör att man får en extra tyngd och man kan få ryggproblem mest i ländryggen. Sen även problem med kläder. Går knappt ha jeans på sig utan att allt hänger över.. blev en snabb förklaring hoppas det hjälpte nått

    ------------------------

    Dessan

    Om landstinget vägrar så testa med en privat klinik!?

    Du får även hjälp med diet av dem och landstinget om du behöver det.

    jag har minskat mina mat portioner (tar bara 1gång)

    Äter mindre kolhydrater..tex 1potatis och mer kött.

    jag har slutat äta bröd speciellt vitt för det sätter sig som berg. Vatten,kaffe,cola zero har jag kört med. Cola zero kanske är dålig på andra sätt men man blir inte tjock av det :)

    ät nån ruta mörk chocklad om du blir sugen på något. Jag läser mycke på Olga rönnbergs tips både böcker och hennes facebook/blogg. Lycka till...du klarar det galant med en stark vilja ?

  • dessan59

    Rocka

    Tack för det!  Mörk choklad får jag migrän av, men att utesluta vitt bröd har jag gjort för länge sen. Jag ska gå in och läsa Olga Rönnbergs blogg.  Tack än en gång!

Svar på tråden bukplastik