• Armand
    Äldre 16 Oct 11:09
    2526 visningar
    51 svar
    51
    2526

    Lägga ner Bromma flygplats?

    Ska läggas ner sa visst MP, en utredning sa visst Löfven igen. Sthlm behöver bygga bostäder till alla flyktingar men vart ska flyget ta vägen. Skavsta är för långt med bilköer och olyckor på E4. Arlanda kanske räcker om flyget dras ner med miljöskatter?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lägga ner Bromma flygplats?
  • Äldre 16 Oct 11:12
    #1

    I somras sa Löfvén absolut nej till att stänga Bromma flygplats men hoppsan, efter valet blev det visst annat ljud i skällan...

  • Stårsc­han
    Äldre 16 Oct 11:17
    #2

    Av rent egoistiska skäl hoppas jag att Bromma blir kvar, för det är så väldigt mycket behändigare att flyga dit när man måste åka till Stockholm. Enklare och smidigare än Arlanda på alla sätt och vis.

  • Äldre 16 Oct 11:18
    #3

    Stockholm växer så det knakar, så Bromma kommer nog inte kunna vara kvar i längden hur som helst. Det är för attraktiv och dyr mark för att lägga en flygplats på. 

    Sen är ju TS illa dolda flyktingkritik bara tröttsam. Misstänker att det är debatt om flykting/invandringsfrågan du är ute efter och inte en om Bromma.


    Behold, i come as a thief.
  • Äldre 16 Oct 11:31
    #4

    Måste hålla med Johan75, är detta i själva verket en tråd för att TS ska få gnälla på flyktingar? det är lite den uppfattningen man får.
    Men jag tycker att det känns som ett bra beslut att stänga Bromma flygplats, det mest logiska vore att satsa mer på Arlanda.

  • Stårsc­han
    Äldre 16 Oct 11:42
    #5
    Ingram skrev 2014-10-16 11:31:04 följande:

    Måste hålla med Johan75, är detta i själva verket en tråd för att TS ska få gnälla på flyktingar? det är lite den uppfattningen man får.
    Men jag tycker att det känns som ett bra beslut att stänga Bromma flygplats, det mest logiska vore att satsa mer på Arlanda.


    Jag kan förstå om Arlanda kanske är bättre för er som bor där nere, men det är öken för många andra...
  • Äldre 16 Oct 11:52
    #6
    Stårschan skrev 2014-10-16 11:42:12 följande:
    Jag kan förstå om Arlanda kanske är bättre för er som bor där nere, men det är öken för många andra...
    Det vet jag ingenting om då jag själv inte bor i Stockholm, däremot så bor jag i Miami och på Öland.
  • Äldre 16 Oct 12:09
    #7

    För mig som bor i Bromma är du ju av rent egoistisks skäl bra då msn slipper höra flygplanen (nu stör de inte mig särskilt mycket men ändå) kan säkert även vara bra för huspriserna..

  • Äldre 16 Oct 12:26
    #8
    Ingram skrev 2014-10-16 11:31:04 följande:

    Måste hålla med Johan75, är detta i själva verket en tråd för att TS ska få gnälla på flyktingar? det är lite den uppfattningen man får.
    Men jag tycker att det känns som ett bra beslut att stänga Bromma flygplats, det mest logiska vore att satsa mer på Arlanda.


    Problemet är att Arlanda kan inte ta emot flygtrafiken som går på Bromma nu. Det finns inte kapacitet till det, och Arlanda får inte bygga ut flygplatsen.
    Försvinner Bromma så försvinner de sträckor som körs därifrån
  • Äldre 16 Oct 12:44
    #9
    Maria 434 skrev 2014-10-16 12:26:17 följande:
    Problemet är att Arlanda kan inte ta emot flygtrafiken som går på Bromma nu. Det finns inte kapacitet till det, och Arlanda får inte bygga ut flygplatsen.
    Försvinner Bromma så försvinner de sträckor som körs därifrån
    Det är väl därför man talar om Skavsta?
  • Äldre 16 Oct 12:53
    #10
    Johan75 skrev 2014-10-16 11:18:30 följande:

    Stockholm växer så det knakar, så Bromma kommer nog inte kunna vara kvar i längden hur som helst. Det är för attraktiv och dyr mark för att lägga en flygplats på. 

    Sen är ju TS illa dolda flyktingkritik bara tröttsam. Misstänker att det är debatt om flykting/invandringsfrågan du är ute efter och inte en om Bromma.


    Jag förutsätter att även villorna rivs för höghusbebyggelse. Ingen kan vara emot ett så dumt arealutnyttjande...
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
Svar på tråden Lägga ner Bromma flygplats?