• RonjaSvenlin

    ung & gravid, beräknad i april :)

    Hej ! jag är 17 år och fyller 18 år i februari, jag är gravid och beräknad den 19 april och bor i västerås :) någon mer som är ung och gravid som vill dela med sig av sin graviditet? eller som har en gravidblogg kanske? :) nu är jag i vecka 13+5 och har varit på kub test och allt såg bra ut och det var en sprallig liten en i magen :) är tillsammans med min pojkvän som jag varit tillsammans med i snart 3 år, och vi är jätte glada och längtar som tusan till april ! jag har varit gravid förut för 2 år sen men det slutade jätte sorgligt med missfall i vecka 21 på grund av att barnet var sjukt :( så vi är jätte glada att allt ser bra ut hittills och att risken för att det ska hända samma sak igen är minimal ! så vi hoppas på att allt ska gå bra ! :) skriv gärna ! 

  • Svar på tråden ung & gravid, beräknad i april :)
  • 17årochgravid

    Hej! :)

    Jag är också 17 år och väntar barn, är beräknad till den 1 april och är i vecka 17 :)

    Jag och min pojkvän är också jätteglada! Och vi har också varit tillsammans i 3 år snart :)

    Jag bor dock i Jämtland, men det skulle vara hur kul som helst att följas åt!

  • RonjaSvenlin

    grattis :D va roligt ! då är det inte långt kvar till ultraljud för er ? ska ni kolla om det är en flicka eller pojke? :) jätte kul med någon i samma ålder som är beräknad samma månad :)

  • 17årochgravid
    RonjaSvenlin skrev 2014-10-18 13:59:28 följande:

    grattis :D va roligt ! då är det inte långt kvar till ultraljud för er ? ska ni kolla om det är en flicka eller pojke? :) jätte kul med någon i samma ålder som är beräknad samma månad :)


    Tack! :D

    Ne det är inte så länge kvar! Och vi kommer att ta reda på könet, vi skulle inte kunna hålla oss haha ;)

    Hur kommer ni göra? :)
  • RonjaSvenlin

    samma här vi är så nyfikna ! både jag och min pojkvän tror att det blir en flicka, men man vet ju inte än :) men det är ungefär 5 veckor kvar tills det är dags för ultraljud för oss :) 

  • silverfirren
    RonjaSvenlin skrev 2014-10-18 16:06:54 följande:

    grattis ! :D hur gammal är din första? :) va roligt ! vart bor du ? :) 


    Hon blir 2 i december :) Bor i Enköping
  • RonjaSvenlin

    gud va mysigt ! jag längtar så mycket till april så jag blir galen hehe :) på kub testet fick jag reda på att min moderkaka är bakåtvänd så den ligger bak mot ryggen, så jag hoppas att den flyttar sig. har läst att om den inte flyttas så måste man göra kejsarsnitt i vecka 37 eller 38. men jag ska prata med barnmorskan om det så jag får veta lite mer. annars mår jag toppen nu, är i vecka 15 och illamående och huvudvärken har försvunnit helt och är inte alls lika trött längre :) och har börjat känna lilla bebis i magen redan som en liten fisk som sprallar :) hur mår ni ? 

  • silverfirren

    Att ha moderkakan i bakväggen är de allra bästa ju! De är om den är föreliggande (tror de heter så), när den ligger för öppningen som man måste göra KS :) 

    Har också börjat känna bebisen för någon vecka sen :) men även fått sammandragningar :( 

  • RonjaSvenlin

    gud va skönt att höra, då behöver jag inte oroa mig ! det är nog jag som är så orolig att nånting ska gå fel !  aj då :/ ska du kolla om det är en flicka eller pojke på ultraljudet sen om det syns ? :)

Svar på tråden ung & gravid, beräknad i april :)