• Anonym (wtf??)

    Har föräldrar helt slutat att uppfostra sina ungar eller vad är det frågan om???

    "Personalen på en förskola i Jönköpings län utsätts för hot och får ta emot slag och sparkar, blir bitna och spottade på ? fem dagar i veckan. Det skriver skyddsombudet i en anmälan till Arbetsmiljöverket.


    Personalen på en förskola i Jönköpings län utsätts för hot och får ta emot slag och sparkar, blir bitna och spottade på ? fem dagar i veckan. Det skriver skyddsombudet i en anmälan till Arbetsmiljöverket.


    Personalen är rädd för ett av barnen på förskolan, enligt skyddsombudet. ?De går med ångest, rädsla och oro över vad som kommer att hända dem, kollegorna och de andra barnen under dagen?, skriver hon i anmälan." dn.se

    "Oprovocerade slag, sparkar och dödshot. Varje år drabbas hundratals lärare av sina elevers ilska.


    I Västernorrland försökte en elev strypa sin lärare med ett hopprep. Elevcoachen Susanne Stenslund, 41, blev hotad med en trasig flaska på en skola i Falkenberg. Under slöjdlektionen stack en elev en syl i knät på Tony Örnstedt, 55.


    Sex år efter att Marie Wiktorsson, 44, fick ett slag i nacken plågas hon än i dag av konstanta smärtor." www.dn.se/nyheter/sverige/larare-hotas-och-misshandlas-av-sina-elever/


    Är det så här det ser ut i förskolor och skolor idag? Jag blir fan mörkrädd när jag läser hur ungar får mer och mer makt över vuxna. Lite hederlig vanlig uppfostran skulle sitta gott för ungarna.

  • Svar på tråden Har föräldrar helt slutat att uppfostra sina ungar eller vad är det frågan om???
  • J90

    Generellt sett - ja! Jag upplever att föräldrar idag är mycket mesigare och blir överkörda av sina barn. Hemskt och skitjobbigt att se, när man själv INTE är så.

    Jag tycker också att lärare till alla årsgrupper ska få riva i hårdare mot barnen, utan att sedan få skäll från mesföräldrar som inte vill/kan uppfostra sina barn. Det är deras arbetsplats och ska inte behöva stå ut med vad som helst!

    Usch, jag bävar för den dagen min knodd ska börja på dagis. Jag tänker att om ungarna behandlar vuxna på detta vis, hur blir då "dagiskompisar" behandlade?!

  • Anonym (wtf??)
    Anonym (J) skrev 2014-10-17 16:02:58 följande:

    Vad menar du med " hederlig vanlig uppfostran"?


    Lära sina barn att man respekterar vuxna. Gör som man blir tillsagd och att man inte skriker, svär och slåss. Bland annat.


  • Tow2Mater
    Anonym (wtf??) skrev 2014-10-17 15:58:33 följande:
     ungar får mer och mer makt över vuxna.
    Nolltoleransen i lagen medför tyvärr att barnen fått ett maktmedel de kan missbruka till sitt yttersta både i skolan och hemma; "rör du mig så anmäler jag".
  • mamaleona

    såhär blev det när lagen kom i kraft om att lärare/personal INTE får ta i barnen! Fri uppfostran även delorsak - samt många föräldrar som psykiskt mår dåligt = orkar inte engagera sig utan föser över ansvaret till "nån annan". Tragiskt men sant, vi har inte sett slutet ännu.

  • Anonym (wtf??)
    Tow2Mater skrev 2014-10-17 16:19:56 följande:
    Nolltoleransen i lagen medför tyvärr att barnen fått ett maktmedel de kan missbruka till sitt yttersta både i skolan och hemma; "rör du mig så anmäler jag".
    Omg... Det kan inte vara sant. Vi måste se till att få ett slut på det för det kan bara sluta illa.
    mamaleona skrev 2014-10-17 16:22:49 följande:

    såhär blev det när lagen kom i kraft om att lärare/personal INTE får ta i barnen! Fri uppfostran även delorsak - samt många föräldrar som psykiskt mår dåligt = orkar inte engagera sig utan föser över ansvaret till "nån annan". Tragiskt men sant, vi har inte sett slutet ännu.


    Det är dags att föräldrar vaknar och börjar ta ansvar igen.

  • Anonym (Större problem.)

    Eftersom alla ropar "ring soc" så fort man som förälder eller lärare ent TAR TAG i armen på ungarna så vågar man inte säga ifrån. Sen måste det vara några andra störningar på dessa barn. Att vara ouppfostrad är inte samma sak som att misshandla hota eller skada andra barn och vuxna. Då ligger det större problem bakom,

  • Anonym (wtf??)
    Anonym (Större problem.) skrev 2014-10-17 17:10:06 följande:

    Eftersom alla ropar "ring soc" så fort man som förälder eller lärare ent TAR TAG i armen på ungarna så vågar man inte säga ifrån. Sen måste det vara några andra störningar på dessa barn. Att vara ouppfostrad är inte samma sak som att misshandla hota eller skada andra barn och vuxna. Då ligger det större problem bakom,


    De är ouppfostrade! Det förstår man när man läser det som skrivs. Självklart ska lärare och föräldrar få ta tag i armen på en unge som är på väg att slå någon. Det är inte misshandel!
  • taquine
    Anonym (wtf??) skrev 2014-10-17 17:17:07 följande:
    De är ouppfostrade! Det förstår man när man läser det som skrivs. Självklart ska lärare och föräldrar få ta tag i armen på en unge som är på väg att slå någon. Det är inte misshandel!
    Nej för vettiga människor är det inte misshandel, men idom bortcurlade ungars + deras föräldrars värld är det så. När dessa avkommor lärt sig från modersmjölken att hela världen ska kretsa runt dem och att alla ska helst dansa efter deras pipor..  
    Räcker ju att läsa här på FL ,vissa trådar gör en mörkrädd på riktigt 
    Goodness me
Svar på tråden Har föräldrar helt slutat att uppfostra sina ungar eller vad är det frågan om???