• Anonym (Tokig i henne)

    Fixa en dejt? Otrolig blyg. Skulle det klassas som charmig. Eller skulle man bli stämplad som idioten och skrämma bort kvinnan totalt?

    Aldrig haft denna känsla. Jag är tjugoett år. Och konstig nog så känns det som om man är tonår igen, haha. Jag är fullständig galen i henne. Och blir så otroligt glad varje gång jag ser henne eller tänker på henne. Det är sjukt. Och det känns som om det är så pass fånigt att det inte kan vara sant och man får absolut inte berätta det till någon. Men det är så jag känner.

    Nu tänker jag knacka på henne. Försöka fixa en filmkväll. Men det känns så otroligt desperat eller vad man nu skall sätta för ord. Så jag tänker göra så här, för att verka en gnutta hemlig. Jag tänker fråga henne om hon har lust att se film, med henne, jag och några andra. Liksom de människor vi brukar hänga ihop. Hon är ny i gänget.

    Men jag tänker fråga henne om hon är hungrig. Om hon svarar ja. Tänker jag laga mat. Sätta ljus på bordet, och fixa lite gott som efterrätt och göra det extra fint. Verkar det alldeles för "på" eller vad skall man säga? Jag är totalt nervös. Och är väldigt rädd för att göra bort mig. Rädd för att skrämma henne.

    Jag har på en lång tid "suddat" bort denna känsla. Jag har dessutom tappat sexlusten i längre tid. På grund av mitt mående. Men det verkar som om känslan av kärleken är tillbaka. Jag blir så otroligt glad av att bara se och tänka på henne. Ibland går det inte att tänka på henne. Ibland fantasierar och kommer på idéer hur jag skall överraska henne på ett romantisk sätt. Men jag är så otroligt rädd av att det skall klassas som om att det är alldeles för på eller liknade.

    Hur skulle ni (kvinnor) känt om det var ni? Ni är ny i gruppen. Ni har pratat med personen litegrann.

    Snabba svar uppskattat absolut stort. Hur skall jag göra detta på? Tack! Tack! Och tusen gånger om tack!

  • Svar på tråden Fixa en dejt? Otrolig blyg. Skulle det klassas som charmig. Eller skulle man bli stämplad som idioten och skrämma bort kvinnan totalt?
  • Anonym (Mia)

    Jag hänger inte med, tänker du bjuda in andra eller tänker du bara säga till henne att du bjudit in andra? 

  • Anonym (Tokig i henne)
    Anonym (Mia) skrev 2014-10-17 16:11:11 följande:

    Jag hänger inte med, tänker du bjuda in andra eller tänker du bara säga till henne att du bjudit in andra? 


    Jag tänker bjuda in andra till filmkvällen. Maten är endast till henne och mig.
  • Anonym (Tokig i henne)

    Frågan är om det är alldeles för mycket?

    Jag skall inte fråga rakt ut att det skall vara en dejt. Det blir mer en smidig sätt. För att bjuda henne på middag, lära känna henne mer. Få vara md henne själv och prata om allt möjligt...

    TACK PÅ FÖRHAND!

  • Mamori

    Jag hade nog föredragit ifall du frågade om du fick bjuda mig på lite mat innan filmkvällen, så att hon förstår en vink om att det bara är ni, så att hon kan backa om hon inte känner samma... men annars är det ju fint, speciellt om du känt sådan stämning mellan er före.

  • The past is now

    Jag hade föredragit att bli bjudet privat faktiskt. Det är inte ett barnkalas liksom. Du måste skaffa dig lite mer självförtroende ts..jag tror att du har det i dig. Jag önskar dig all lycka till!!

  • Nyfiken gul

    jag som tjej skulle inte uppskatta en dejt jag inte vet något om.

    Bjud på mat om du vill men var ärlig och säg att ni två ska äta före dom andra kommer. Om hon vill. 

    Skulle jag komma hem till dig och se tända ljus och romantisk middag är på gång skulle det kännas väldigt jobbigt och jag vill inte ha saker bestämda bakom min rygg .  Jag vill själv bestämma om jag vill dejta eller inte.

    Middag två kompisar emellan skulle vara att man gemensamt bestämmer att man ska beställa hem pizza och sitter och käkar medan man glor på filmen.   

    Du menar väl absolut och det är inget fel med det men jag skulle INTE försöka göra en dejt för en tjej som själv inte får bestämma. 

    Ta reda på FÖRST om den här tjejen har såna känslor för dig så att det kan bli en dejt.  

    Bjud gärna hem henne före kompisarna men bjud på fika eller hämta pizza och sitt och prata och lär känna henne lite mer och kanske där och då fråga om du får bjuda på middag och dejt en annan kväll om hon vill. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Tokig i henne)
    Mamori skrev 2014-10-17 17:10:27 följande:

    Jag hade nog föredragit ifall du frågade om du fick bjuda mig på lite mat innan filmkvällen, så att hon förstår en vink om att det bara är ni, så att hon kan backa om hon inte känner samma... men annars är det ju fint, speciellt om du känt sådan stämning mellan er före.


    Nu blir man glad! Tack, känns lite som att nervositeten försvinner när jag får läsa detta.

    Känner inte hon detsamma så är det så. an trots allt inte tvinga henne att känna samma sak, men däremot kan man ge en hint att man känner såhär för henne.

    Så tack så mycket!
    Däremot så känner jag mig så otrolig dum som gör detta, men jag vet inte. Det kanske bara beror på at min andra el vill manipulera mig till att inte göra detta. Jag vet inte...

    Menskall det alltså vara endast mat?
    Jag får idéer om att sätta ljus och kanske fixa några fina blommor och annat trevligt.

    Eller så kanske man tar det på andra dejten? Om det nu skulle visa sig att första dejten vart lyckad om det klickades riktigt ordentligt. Eller vad tycker du?

    Tack, stor tack!

  • Kräk
    Nyfiken gul skrev 2014-10-17 17:19:12 följande:

    jag som tjej skulle inte uppskatta en dejt jag inte vet något om.

    Bjud på mat om du vill men var ärlig och säg att ni två ska äta före dom andra kommer. Om hon vill. 

    Skulle jag komma hem till dig och se tända ljus och romantisk middag är på gång skulle det kännas väldigt jobbigt och jag vill inte ha saker bestämda bakom min rygg .  Jag vill själv bestämma om jag vill dejta eller inte.

    Middag två kompisar emellan skulle vara att man gemensamt bestämmer att man ska beställa hem pizza och sitter och käkar medan man glor på filmen.   

    Du menar väl absolut och det är inget fel med det men jag skulle INTE försöka göra en dejt för en tjej som själv inte får bestämma. 

    Ta reda på FÖRST om den här tjejen har såna känslor för dig så att det kan bli en dejt.  

    Bjud gärna hem henne före kompisarna men bjud på fika eller hämta pizza och sitt och prata och lär känna henne lite mer och kanske där och då fråga om du får bjuda på middag och dejt en annan kväll om hon vill. 


  • Anonym (Tokig i henne)
    Nyfiken gul skrev 2014-10-17 17:19:12 följande:

    jag som tjej skulle inte uppskatta en dejt jag inte vet något om.

    Bjud på mat om du vill men var ärlig och säg att ni två ska äta före dom andra kommer. Om hon vill. 

    Skulle jag komma hem till dig och se tända ljus och romantisk middag är på gång skulle det kännas väldigt jobbigt och jag vill inte ha saker bestämda bakom min rygg .  Jag vill själv bestämma om jag vill dejta eller inte.

    Middag två kompisar emellan skulle vara att man gemensamt bestämmer att man ska beställa hem pizza och sitter och käkar medan man glor på filmen.   

    Du menar väl absolut och det är inget fel med det men jag skulle INTE försöka göra en dejt för en tjej som själv inte får bestämma. 

    Ta reda på FÖRST om den här tjejen har såna känslor för dig så att det kan bli en dejt.  

    Bjud gärna hem henne före kompisarna men bjud på fika eller hämta pizza och sitt och prata och lär känna henne lite mer och kanske där och då fråga om du får bjuda på middag och dejt en annan kväll om hon vill. 


    Åh, ja! Klokt, klokt. Mycket klokt! Tack.! Att jag inte ens tänkte på detta. Jag var så insatt på att vara charmig och menade gott. Att jag inte ens tänkte klart. Tack så himla mycket, du fina människa!

    Och va korkad jag känner mig nu!!

  • Anonym (Tokig i henne)

    Okej. Igår kväll vid nio tiden ångrade jag djupt för att jag inte tog till modet. Och tänkte fler tal gånger att jag borde ha gjort det.

    Nu har jag fått en andra chans och det är en fin lördag kväll. Jag har fått idéer om hur jag skall säga det på ett ungefär. Bjuda henne på mat, endast som en vän.

    Men problemet uppstår när filmkvällen är endast till för oss. Ses det alldeles för på? Skulle jag skrämma iväg henne?

    Jag behöver inte ljuga ett enda dugg. En i gänget svarar inte på telefon eller meddelande. En annan har rest till Örebro medan den andre i huvudstaden. Och den andra vill jag absolut inte bjuda på. Alltså finns det bara hon kvar.

    Kan jag säga som det är, liksom att de andra är bort, och den andra får man bara inte tag i.

    Jag bjuder henne på kvällsmat, hon kommer nog förstå litegrann. Filmkvällen. Känns det alldeles för på. Jag kväver henne. Eller liknade?

    Jag känner hela tiden jag måste fråga, jag måste fråga. Men! Jag vill ju inte skrämma henne, absolut inte. Jag känner att det skulle bli fantastiskt trevligt att samtal med henne ensam.

    Men nu måste jag få tips, svar, råd. Är det för på, eller är det inte det? Trots allt går ju vi som vänner. Men hon kommer nog ändå förstå. Såklart. Jag tror ändå att hon förstått en gnutta i alla fall.

    Som sagt, jag vill inte skrämma henne, få henne känna sig obehag och så...

    Tack på förhand!

Svar på tråden Fixa en dejt? Otrolig blyg. Skulle det klassas som charmig. Eller skulle man bli stämplad som idioten och skrämma bort kvinnan totalt?