• Anonym (ninni)

    Kan inte göra abort när det är två. Vad är det för fel på mig?

    Hej.

    Jag vill väl mest skriva av mig egentligen och få lite stöd och bolla tankar.
    Det är så att jag är gravid, det var inte planerat då vi använde kondom. Vi bestämde tidigt att vi skulle göra abort. Jag visste inte hur långt gången jag var så jag fick göra ett vul igår. Jag skulle inte titta på skärmen, men jag kunde bara inte låta bli. Jag såg två blurrar på skärmen och frågade(dumt nog...) om det är tvillingar? Det är det.
    Nu känner jag mig jättekonstig. Innan var jag helt 100 på att göra abort och nu känner jag plötsligt inte att jag kan. Bara för att det är tvillingar. Jag vet inte varför jag känner såhär och jag vet inte vad jag ska göra?! Hjälp?!

  • Svar på tråden Kan inte göra abort när det är två. Vad är det för fel på mig?
  • Anonym (M)

    Det blev väl antagligen mer verkligt när du såg dem på skärmen.

    Jag tycker du ska be om att få prata med en kurator, tillsammans med pappan till barnen.

    Det är inget lätt beslut och det är oåterkalleligt vad du än väljer. Ta dig tid att fatta rätt beslut för er i just er situation.

  • Anonym (ninni)
    Anonym (M) skrev 2014-10-18 09:36:04 följande:
    Det blev väl antagligen mer verkligt när du såg dem på skärmen.
    Jag tycker du ska be om att få prata med en kurator, tillsammans med pappan till barnen.
    Det är inget lätt beslut och det är oåterkalleligt vad du än väljer. Ta dig tid att fatta rätt beslut för er i just er situation.
    Fast det konstiga är att när jag först bara såg en blurr på skärmen så kände jag ingenting! Men när det var två var det annorlunda. Varför vill jag ha två, men inte en?
    Är det på vc det finns kurator? Har aldrig gått hos en sådan. Jag känner mig också pressad att bestämma mig eftersom jag är i vecka 10 redan.
    Tack för ditt svar!
  • Anonym (M)
    Anonym (ninni) skrev 2014-10-18 09:39:44 följande:

    Fast det konstiga är att när jag först bara såg en blurr på skärmen så kände jag ingenting! Men när det var två var det annorlunda. Varför vill jag ha två, men inte en?

    Är det på vc det finns kurator? Har aldrig gått hos en sådan. Jag känner mig också pressad att bestämma mig eftersom jag är i vecka 10 redan.

    Tack för ditt svar!


    Det blev kanske som en form av uppvaknande, du var inställd på en och så var det två. Lite av en chock kan jag tänka mig.

    Du kan be dem via kvinnokliniken/gyn där du söker för aborten att du behöver prata med någon omgående om ditt beslut.

    Vad är det som talar för abort, och vad talar för att behålla?
  • Anonym (britta)

    o så är de ju lite av en utvald-känsla kan jag tro iom att det är två. Inte alla förunnat. Har ni barn sedan tidigare?

  • Anonym (ninni)
    Anonym (M) skrev 2014-10-18 09:51:21 följande:
    Det blev kanske som en form av uppvaknande, du var inställd på en och så var det två. Lite av en chock kan jag tänka mig.
    Du kan be dem via kvinnokliniken/gyn där du söker för aborten att du behöver prata med någon omgående om ditt beslut.

    Vad är det som talar för abort, och vad talar för att behålla?
    Kanske, jag vet inte riktigt vad och hur jag tänker och känner just nu. Men visst var det en chock för oss båda. Jag ska ringa om kurator på måndag om vi inte blivit klokare. Eller om jag inte blivit klokare snarare. Mannen  säger bara att det är upp till mig och att han ställer upp på vad jag bestämmer.
    Anledningen till abort är att jag hade tänkt hoppa på en utbildning i januari, utomlands dessutom och vi vill inte har barn om vi inte har ett kontaktnät runt oss. Jag kan ju välja att inte köra på den utbildningen eller att studera närmare hemma men jag vet inte. Jag vet inte alls nu. Förutom det så finns det väl inget som talar för att inte behålla utom att vi är lite osäkra.
  • Anonym (ninni)
    Anonym (britta) skrev 2014-10-18 10:05:45 följande:
    o så är de ju lite av en utvald-känsla kan jag tro iom att det är två. Inte alla förunnat. Har ni barn sedan tidigare?
    Precis så känner jag ja! Har inga barn sedan innan.
  • Anonym (britta)

    Utbildning o sådant bleknar när man sitter där o inser att man inte kan planera allt. Kontaktnät är det många som inte har. Dom här vill antagligen väldigt gärna komma till just er.

  • fluu

    Vilken jobbig sits ts. Jag förstår att du är förvirrad. Jag råder dig också till att kontakta en kurator och få hjälp med att sortera tankar.
    Kanske kan du utbilda dig när barnen är lite äldre, om du behåller vill säga. Eller är det "bara" hormonerna som talar och därför har du ändrat dig?
    Jag kan självklart inte tala om för dig vad du ska göra, men du måste vara säker på din sak. Man kan ångra båda besluten, men att ångra ett(eller i det här fallet två) barn är värre än att ångra en abort.
    Så fundera, fundera och få din man att börja prata. Får du höra hans tankar och syn på saken så kanske du har lättare att tolka dina egna tankar och känslor. Han måste ju också säga sitt.
    Lycka till med allt hur det än blir(och lyssna inte på någon som försöker pressa vare sig åt ena eller andra hållet).


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (ninni)
    Anonym (britta) skrev 2014-10-18 10:15:03 följande:
    Utbildning o sådant bleknar när man sitter där o inser att man inte kan planera allt. Kontaktnät är det många som inte har. Dom här vill antagligen väldigt gärna komma till just er.
    Jag är bara rädd att jag ska ångra mig och bli bitter. Jag trivs inte så bra med mitt nuvarande yrke.
Svar på tråden Kan inte göra abort när det är två. Vad är det för fel på mig?