• Äldre 18 Oct 13:29
    1507 visningar
    9 svar
    9
    1507

    gravid trots testet visar negativt

    Hej
    kan man vara gravid trots att testet visar negativt jag har inte haft mens på 21 dagar. Så jag är i vecka 7 +1 dag kan man vara gravid ändå hoppas på svar.

  • Svar på tråden gravid trots testet visar negativt
  • Äldre 18 Oct 13:33
    #1

    Hur får du 21 dagar till 8 veckor? 
    om du hade din första mensdag för 21 dagar sedan så har du ju inte ens passerat datumet för nästa mens?

  • Äldre 18 Oct 14:06
    #2

    Första gången jag var gravid så gick det inte att se det förrän jag var i nästan 3:dje månaden... Det bara visade negativt hela tiden när jag tog graviditet test...

  • Äldre 18 Oct 14:42
    #3
    Helenmedh skrev 2014-10-18 13:33:17 följande:

    Hur får du 21 dagar till 8 veckor? 

    om du hade din första mensdag för 21 dagar sedan så har du ju inte ens passerat datumet för nästa mens?


    Jag hade mens den 29 aug sen har jag inte haft det
  • Äldre 18 Oct 14:44
    #4

    Har du tagit något grav test?


    gravid h o m skrev 2014-10-18 14:42:59 följande:

    Jag hade mens den 29 aug sen har jag inte haft det


  • Äldre 18 Oct 14:48
    #5

    Visst finns det de som inte plussar på test trots att de är gravida men det är ju väldigt ovanligt. Jag skulle nog tro att det är någon annan anledning till varför mensen är sen.

    Men om jag var du skulle jag kontakta gyn, då kanske du kan få göra ett vul eller ta blodprov för att ta reda på om du är gravid eller om det beror på något annat.

  • Äldre 18 Oct 15:10
    #6
    Fridhaa skrev 2014-10-18 14:44:57 följande:

    Har du tagit något grav test?


    Jag var hos barnmorskan igår då visade det negativt men jag har alla kännetecken halsbrännan ömma bröst och sötsuget efter godis
  • Äldre 18 Oct 15:43
    #7

    Jag har cystor som kan försena min mens med veckor. Dock så gör dem jävligt ont så mitt tips är verkligen att boka tid för gyn! Bättre att upptäcka dem tidigt än sent!!!

  • Äldre 18 Oct 21:12
    #8
    gravid h o m skrev 2014-10-18 14:42:59 följande:
    Jag hade mens den 29 aug sen har jag inte haft det
    Aha okej! 
    Tråden ligger i 40+ forumet.. Frågan är hur långt över 40 du är och om det kan vara klimakteriet som spökar då?

    Ta inte illa upp!
  • Äldre 20 Oct 13:05
    #9

    Hej!


    Jag förstår inte riktigt det du skriver men för mig var det så att testet visade negativt två veckor efter insemination/ägglossning, alltså då mensen vanligtvis skulle komma. Men åtta dagar senare, alltså då mensen var åtta dagar sen så tog jag ett nytt test som visade positivt!
    Det första testet kunde inte spåra graviditeten helt enkelt, det var för tidigt att ta det då, tydligen.

    Lycka till!
    /Aileen

Svar på tråden gravid trots testet visar negativt