• Anonym (Frun)

    Fick ett anonymt sms...

    Vad skulle ni kvinnor göra i denna situation:

    Jag fick för en vecka sen ett anonymt (ett mobilnr som nu är avstängt) sms där det stod - Ledsen att behöva säga detta *mitt namn* men din man är otrogen mot dig.

    Jag har inte sagt något till honom än, för jag vet inte vad jag ska tro. Vi har ett barn och köpte hus för ett år sedan. Ska jag ignorera det eller konfrontera honom? Jag är rädd att om det stämmer så kommer han ljuga och sen har jag inga fler bevis. Och avsändaren går ej att få tag på heller. Just nu känner jag mig helt låst i situationen.

  • Svar på tråden Fick ett anonymt sms...
  • Anonym (Asimovaren)

    Just nu ska du inte göra någonting. Det du kan göra är att vara mer observant och se hur han agerar med tfn. om han kommer hem senare än vanligt.
    Vidare om han har börjat med nya aktiviteter som han inte har gjort tidigare, klär upp sej, noga med rakning, klippa naglar etc.
    Om du konfronterar honom på lösa grunder, så dels blir han väldigt sårad om han är oskyldig, dels om han är skyldig ,hinner han sopa igen alla spår efter sig.
    Det kan också vara någon som vill "hämnas" av någon anledning och därför skickar ett sms.

  • Anonym (Elin)

    Jag tycker inte heller du ska konfrontera honom då du egentligen inte har något bebis. Var istället observant på hur han lever och vad han gör.

    Om jag var i din sits hade jag även kollat igenom hans telefon, tycker personligen att det är fel men i sånt här läge skulle jag göra det för att se om han döljer något så jag kan lämna honom snarast.

  • Miss P
    Anonym (Elin) skrev 2014-10-18 16:22:13 följande:

    Jag tycker inte heller du ska konfrontera honom då du egentligen inte har något bebis. Var istället observant på hur han lever och vad han gör.

    Om jag var i din sits hade jag även kollat igenom hans telefon, tycker personligen att det är fel men i sånt här läge skulle jag göra det för att se om han döljer något så jag kan lämna honom snarast.


    Så hade jag med gjort... Usch så jobbigt... Jag har varit i din sits... Fast jag fick inget mess... Jag tittade igenom hans mobil och fick svaret...  När jag hade samlat kraft och styrka så kastade jag ut honom... Innan dess så sände jag mess till den tjejen som han var otrogen med... Det värsta var att hon också var sambo precis som han var med mig...
  • Nyfiken gul
    Anonym (s) skrev 2014-10-18 16:24:22 följande:

    Kanske någon skickade till fel nummer....?


    inte troligt då sms:et innehåll Ts eget namn. 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

    jag skulle inte heller göra något åt saken men däremot fundera rejält på om det finns någon i bekantskapskretsen som vill förstöra?`Kanske något gammalt ex? 

    En sak att ta i beaktande kan också vara om han har nån tjej i sitt umgänge på tex jobbet eller bland kompisar som har ett gott öga till honom och är kär och vill gå emellan?  Han kanske faktiskt INTE är medveten om att hon är kär utan är vän med henne och hon helt enkelt tolkar hans vänskap som något annat.... ?  

    Jag skulle också rannsaka förhållandet på riktigt och verkligen vända och vrida på det man har tillsammans. Är vi så lyckliga som jag tror? Har vi det så bra som jag inbillar mig? Kan han ha trillat dit på någon för att det är för upptaget hemma med massa annat?  

    Också läsa av signaler , döljer han mobilen? Finns det tjejer på hans facebooksida du borde ta en närmare titt på? Nedstängda chattfönster ? Fler mailadresser? Stänga dörren eller gå ut när telefonen ringer?  Konstiga ärenden som inte verkar ha någon relevans?  Alltså något som avviker mot hans vanliga beteende.

    Avvakta och se helt enkelt vad du får för signaler av honom och om det kan vara så att det finns något han döljer eller något du plötsligt får upp ögonen för. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • sextiotalist

    Ett sms som kommer från ett sedan avstängt nummer, nja, det hade jag nog inte tagit på allvar.
    Men om du vill
    "Du älskling, jag hade nästan svårt att hålla mig för skratt, det kom ett sms, anonymt, som talade om att du var otrogen, det mest komiska är att personen ifråga stängde numret sedan, så jag kunde inte ens svara. Har du någon aning om vem som vill hålla på att jäklas med oss?"

  • Anonym (Munk)
    sextiotalist skrev 2014-10-18 19:22:02 följande:

    Ett sms som kommer från ett sedan avstängt nummer, nja, det hade jag nog inte tagit på allvar.
    Men om du vill
    "Du älskling, jag hade nästan svårt att hålla mig för skratt, det kom ett sms, anonymt, som talade om att du var otrogen, det mest komiska är att personen ifråga stängde numret sedan, så jag kunde inte ens svara. Har du någon aning om vem som vill hålla på att jäklas med oss?"


    Rätt smart faktiskt. Det hade nog jag kört på. Då får man ändå en reaktion utan att spåra ur och anklaga något för något.. Men eftersom du känner honom så ser du nog på honom om han förstår eller blir helt ställd..

    Hoppas det bara är ett missförstånd!
  • Anonym (Frun)

    Jag har redan full kontroll på hans mobil och alla hans mail osv. Och jag vet vart han är varje minut. Det jag tänkte på är specifikation på hans samtalslista. Om jag ber honom om det så borde jag ju se på hans reaktion om nåt är skumt?

Svar på tråden Fick ett anonymt sms...