• Penida

    Vilka är era sämsta föräldraegenskaper?

    Min är definitivt att jag har dåligt tålamod. Sambons tycker jag är att han är tidsoptimist.

    Vilken är din eller dina sämsta egenskaper  som påverkar ditt föräldraskap?


    Avskyr CIO-metoder
  • Svar på tråden Vilka är era sämsta föräldraegenskaper?
  • Penida
    Drottningen70 skrev 2014-10-18 19:21:19 följande:

    Jag är gapig...


    Vad innebär det?Glad
    Avskyr CIO-metoder
  • Natulcien

    Att jag kan bli stressad och otålig (=irriterad och forcerad) i vissa situationer. Men jag jobbar på det eftersom jag märker hur dåligt resultat det ger (=motspänstig, grinig, forcerad son).

    Min sambo är raka motsatsen, alltid lugn och mjuk och aldrig stressad. Men han kan å andra sidan "koppla bort sig" ibland när han t.ex. läser eller sitter vid datorn så sonen kan stå och ställa samma fråga tio gånger innan han svarar. Inte bra, känner jag, och det har jag påpekat.

  • Fidelisen

    Jag är en ganska ny förälder, sedan fem månader, men upplever att jag efter för mycket gnäll och gråt blir irriterad. Vilket känns fel då hon inte kan rå för det, hon signalerar ju bara att någonting är fel på det enda sätt hon kan.

    Men ja, det är hittills min sämsta föräldraegenskap

  • Drottningen70
    Penida skrev 2014-10-18 19:30:10 följande:

    Vad innebär det?


    Att jag är högljudd och gapig helt enkelt. En

    Sån morsa som du ser gapa tvärs över Ica kooom hiiit, släpp den där, klättra neeed från taket....när jag egentligen vill vara en mor som pedagogiskt öga mot öga förklarar för barnet fördelarna med att inte hänga i takbjälkarna.
  • fluu

    Mitt humör helt klart. Och att jag är så känslig för brist sömn..


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • En blå giraff

    Tappar tålamod speciellt när jag själv inte tar hand om mig och kanske är väldigt trött eller hungrig. 

    Är inte speciellt förtjust i att leka eller göra "barnanpassade" saker utan längtar ofta efter att göra vuxensaker vid de tillfällena.

  • Themis

    För lite tålamod och svårt att fatta hur jobbigt det är att ha det svårt med stavning, eftersom det alltid har funkat klockrent för mig.


    If it is important to you, you will find a way. If not, you'll find an excuse. /unknown
Svar på tråden Vilka är era sämsta föräldraegenskaper?