• calipp0

    Känns som jag kommer dö om 3 månader

    Om tre månader är det dags för bebis nr 2 att kika ut. Min dotter har hunnit bli 6,5 år så det är alltså 7 år sen jag gjorde en sådan prestation.

    Förlossningen med henne gick bra, gick hemma ett dygn med värkar och efter 11 timmar på förlossningen kom hon. Jag använde lustgas och epidural, behövde sys med 2 stygn och mådde väldigt bra efteråt samt näst intill smärtfri "där nere"

    När jag i somras fick ett plus kände jag ingen oro, inte föräns nu......
    Känns inte som jag har "rätt att vara rädd" denna gången då jag gjort det en gång innan och hade en helt normal förlossning. Dock har jag börjat fundera mer på eventuella förlossningsskador och de gör mig skiträdd.
    Hur bearbetar man detta???? Nån mer?

  • Svar på tråden Känns som jag kommer dö om 3 månader
  • edwin47

    Ställ en fråga, fattar ej vad du menar. Har du tur är din man en tepåse. Då kommer han att sitta på puben och skaka när ungen kommer. Gjorde min farsa. Se så bra det blev.

  • frufur

    Vilket dumt svar. Det finns frågor i inlägget.

    Absolut kan man få hjälp att bearbeta, prata med din BM om din rädsla. Man kan aurora samtal inför en förlossning som kan lugna. Vet fler som varit jätte rädda för att födda som fått det. ????

  • calipp0

    Ja har frågat min BM om aurora samtal då en vän till mig hade de pga förlossningsrädsla efter hennes första barn kommit till världen rätt traumatiskt.

    Min BM sa att jag inte är berättigad till de då jag hade en sån "lätt och normal" förlossning sist. Jag borde kanske inte få känna mig rädd denna gången?


    frufur skrev 2014-10-19 05:31:52 följande:

    Vilket dumt svar. Det finns frågor i inlägget.

    Absolut kan man få hjälp att bearbeta, prata med din BM om din rädsla. Man kan aurora samtal inför en förlossning som kan lugna. Vet fler som varit jätte rädda för att födda som fått det. ????


  • Camillapunktslut
    calipp0 skrev 2014-10-19 22:39:13 följande:

    Ja har frågat min BM om aurora samtal då en vän till mig hade de pga förlossningsrädsla efter hennes första barn kommit till världen rätt traumatiskt.

    Min BM sa att jag inte är berättigad till de då jag hade en sån "lätt och normal" förlossning sist. Jag borde kanske inte få känna mig rädd denna gången?


    Nu har jag bara ett barn, men om det blir ett barn till kommer jag nog känna mig mycket räddare! Första gången visste man ju inte riktigt hur det funkar även om jag läst på innan och så där.

    Inga svar eller hjälp, men du är inte ensam med rädsla
  • calipp0

    Många som säger att man borde vart med rädd med första men som du säger, då visste man inte vad man hade att vänta. De gör man nu!

    Jag tyckte ej värkarna var så jobbiga, däremot utdrivningsfasen. De gjorde såååå ont och det va läskigt för de kändes som man skulle tappa kontroller stundtals! De gör mig rädd


    Camillapunktslut skrev 2014-10-19 22:44:36 följande:

    Nu har jag bara ett barn, men om det blir ett barn till kommer jag nog känna mig mycket räddare! Första gången visste man ju inte riktigt hur det funkar även om jag läst på innan och så där.

    Inga svar eller hjälp, men du är inte ensam med rädsla


Svar på tråden Känns som jag kommer dö om 3 månader